قیمت متانول افزایش می‌یابد؟

۱۳۹۳/۰۶/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۶

درحالی که بازار متانول در بسیاری از نقاط جهان طی ماه‌های اخیر با فشار عرضه و عدم وجود تقاضای قوی مواجه بوده، موسسه «پلاتز» از احتمال تثبیت قیمت فروش از سوی تولیدکنندگان بزرگ این محصول برای ماه آینده به تبع بهبود نسبی تقاضای این محصول خبر داد.

طبق این گزارش انتظار می‌رود که قیمت متانول در قراردادهای فروش ماه سپتامبر در امریکای شمالی از سوی بزرگ‌ترین تولیدکننده این محصول یعنی متانکس در سطح قیمت قراردادهای ماه ژوئن تثبیت شود همچنین شرکت ساوترن کمیکال نیز ممکن است حتی کمی افزایش قیمت را در نرخ‌های فروش خود لحاظ کند.

بر این اساس پیش‌بینی می‌شود که قیمت فروش متانول برای ماه آینده از سوی شرکت متانکس در سطح 482 دلار در هر تن تعیین شود که در این صورت این دومین ماه متوالی خواهد بود که شرکت مذکور قیمت فروش این محصول را کاهش نمی‌دهد. در عین حال انتظار می‌رود که شرکت ساوترن کمیکال نیز پس از 5 ماه کاهش متوالی قیمت، متانول تولیدی خود را در ماه آینده با افزایشی مختصر در سطح 456 دلار به فروش برساند.

گفتنی است که در پایان این هفته در بازار نقدی هر تن متانول در سطح 396 دلار معامله شده است. ذکر این نکته ضروری است که به صورت سنتی سطح تقاضا برای متانول از ماه سپتامبر با افزایش فصلی مواجه شده و با در نظر گرفتن عدم تغییر محسوس در سطح عرضه این محصول در شرایط کنونی، بهبود نسبی قیمت دور از انتظار نیست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر