نتایج پژوهش‌ها به گفتمان بدل شود

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۷۸

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه نتایج پژوهش‌ها باید به یک گفتمان بدل شود، گفت: نداشتن برنامه‌های راهبردی ما را دچار روزمرگی کرده و سبب می‌شود هدف غایی را گم کنیم.

به گزارش ایرنا، سیدرضا صالحی امیری دیروز در بازدید از پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، یکی از راهکارهای رفع مشکلات کشور را پرداختن به پژوهش‌های مختلف عنوان کرد و افزود: انتظار این است که این پژوهشگاه برنامه راهبردی خود را برای پنج و 10 ساله آینده تدوین کند، از این‌رو نیاز به آسیب‌شناسی و وضعیت‌سنجی در حوزه‌های کاری خود دارد.

وی با بیان اینکه نداشتن برنامه‌های راهبردی ما را دچار روزمرگی می‌کند و هدف غایی گم می‌شود، بر کوچک‌تر شدن پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات تاکید کرد و راه پویایی آن را اضافه نکردن نیروی انسانی دانست.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: پژوهشگاه یک ستاد پژوهشی و نه حوزه کارمندی است، از این‌رو باید کارهای آن برون‌سپاری گردد، تا نظارت قوی‌تر بر آن انجام شود، هر چند در این راستا می‌توان از ظرفیت بالای انجمن‌های علمی و دانشگاه‌ها بهره برد. وی با بیان اینکه پژوهشگران افرادی قانع هستند که با حداقل‌ها بهترین کار را انجام می‌دهند، اضافه کرد: نیاز است سیاست‌ها در این مکان تعریف شده و عملیات پژوهش به بیرون از آن واگذار شود، بنابراین این پژوهشگاه محیطی تخصصی بر حسب وظایف محوله است و نباید در هر چیزی مداخله کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر