اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۴۴

نوار مغناطیسی برای لمسی شدن صفحه «مک‌بوک»

ورج| یک شرکت امریکایی نوار مغناطیسی ساخته که با اتصال آن به مک‌بوک، صفحه نمایش لپ تاپ لمسی می‌شود. در آخرین نمایشگاه دستگاه‌های الکترونیکی مصرفی امریکا (CES) شرکت نئونود از فناوری جدیدی به نام aIR Bar رونمایی کرده است. AirBar در حقیقت یک نوار مغناطیسی است که به وسیله پورت یو‌اس‌بی ‌به مک‌بوک متصل می‌شود و کاربر می‌تواند با انجام حرکاتی با لپ‌تاپ خود ارتباط برقرار کند. در این حالت کاربر مجبور نیست نرم‌افزار اضافی را برای استفاده از aIR Bar روی کامپیوتر نصب کند. برای ساخت این گجت از فناوری zForce AIR استفاده شده که با استفاده از آن می‌توان با انگشت، دستکش و حتی قلم موی نقاشی صفحه نمایش را لمس کرد. همچنین با کمک این نوار مغناطیسی می‌توان با تکان دادن دست و لمس صفحه نمایش فعالیت‌های مختلفی انجام داد مانند بالا و پایین بردن، زوم کردن و باز و بسته کردن صفحه نمایش.


سنجش ضربان قلب و تنفس با کمربند هوشمند

ورج| یک شرکت تولید‌کننده تجهیزات درمانی، کمربندی برای کنترل ضربان قلب ساخته است. شرکت QardioCore کمربندی اختراع کرده که زیر سینه بیماران قلبی بسته می‌شود و به‌طور خودکار وضعیت این عضو حیاتی بدن را کنترل می‌کند. این دستگاه که سازمان غذا و داروی امریکا نیز آن را تایید کرده، مجهز به حسگرهای مختلفی است تا به‌طور دقیق ضربان قلب، فاصله ضربان‌ها، دمای پوست، تنفس بیمار و اطلاعات مربوط به فعالیت جسمی بیمار را کنترل کند. این اطلاعات برای پزشک بیمار ارسال می‌شود یا می‌توان آن را در برنامه «سلامت اپل» در آیفون یا آی‌پد حفظ کرد. این دستگاه به وسیله باتری شارژ می‌شود.


بندی برای هوشمند شدن ساعت‌های قدیمی

سی‌نت| محققان بند ساعتی با قابلیت‌های مختلف خلق کرده‌اند که هر ساعتی را هوشمند می‌کند. یکی دیگر از محصولاتی که در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی امریکا عرضه شده، بند ساعت هوشمند است. این محصول که CT Band، دستبندی سنگین و گرانقیمت است که ویژگی‌های هوشمند را به ساعت‌های مکانیکی معمولی اضافه می‌کند. این بند شامل یک صفحه نمایش کوچک LED و فهرستی از حسگرهای مختلف است که نوتیفیکیشن‌ها و فعالیت‌های روزانه را به کاربر اعلام می‌کند. طرح این محصول بسیار جالب است اما باید توجه داشت که در نمونه تجاری شده، صحفه نمایش کوچک و بند آن بسیار سنگین است. همچنین هر روز باید بند را شارژ کرد.


سنجش آلودگی هوا

با فناوری پوشیدنی

سی‌نت| دستگاه شخصی برای اندازه‌گیری میزان آلودگی هوا ساخته شده که در نمایشگاه محصولات الکترونیکی مصرفی امریکا رونمایی شد. شرکت Plum Labs فناوری پوشیدنی کوچکی همراه برنامه موبایل آن در نمایشگاه CES عرضه کرده است که می‌تواند کیفیت هوای تنفسی کاربر را بسنجد. این دستگاه که Flow نام دارد داری یک دکه لمسی در قسمت جلو و ۱۲ چراغ رنگارنگ ال‌ای‌دی است که در یک چشم بهم زدن اطلاعات مربوط به وضعیت هوا و تاریخچه آن را برای شما فراهم می‌کند. حسگرهای ۳۶۰ درجه این دستگاه هوا را دریافت می‌کنند، ذرات موجود در آن مانند اکسیدهای نیتروژن، اوزن، ترکیبات طبیعی معمول، دما و میزان رطوبت آن را می‌سنجد. این دستگاه به یک برنامه موبایل متصل می‌شود و گزارشی مفصل‌تر را برای کاربر فراهم می‌کند.


مادربردهای‌ گیمینگ گیگابایت با نام آئورس

زومیت| گیگابایت همزمان با عرضه رسمی معماری kabylake از سوی اینتل، از سری جدید مادربردهای گیمینگ خود با نام Aorus در ایران رونمایی کرد. شرکت گیگابایت همزمان با ارائه رسمی معماری kabylake از سوی اینتل، سری جدید مادربردهای گیمینگ خود را که از این به بعد با نام Aorus (آئورس) ارائه می‌شود، در ایران رونمایی کرد. در سال ۲۰۱۴ مادربردهای سری گمینگ با نام G1 به Aorus تغییر نام دادند. در همین مسیر گیگابایت تصمیم گرفت مادربردهای خود را نیز با نام آئورس ارائه دهد.

در حال حاضر مادربردهای جدید آئورس بر پایه چیپست Z270 تولید و عرضه می‌شوند. این مادربردها با استفاده از قابلیت‌های جدید و منحصربه‌فردی همچون RGBFusion، SmartFan 5، استفاده از واتربلاک‌های ساخت کمپانی EK، پردازنده‌های منحصربه‌فرد صوتی، USB DAC-UP 2 و انبوهی از امکانات دیگر، نوید مادربردهای فوق‌العاده‌یی برای دوستداران بازی‌های رایانه‌یی می‌دهند. آئورس در 5 مدل مختلف مادربرد عرضه خواهد شد که حرفه‌یی‌ترین وکامل‌ترین آنها Z270X-Gaming9 است. Z270X-Gaming5، Z270X-Gaming7، Z270X-Gaming k7، Z270X-Gaming8 و Z270X-Gaming9 مدل‌های مختلف مادربردهای جدید آئورس بر پایه چیست Z270 هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر