ادامه حرکت افزایشی دلار و سکه در بازار آزاد

۱۳۹۵/۱۰/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۱۹

گروه بانک و بیمه| احسان شمشیری|

بازار ارز و طلا روز شنبه را با خبر فروش و معامله ارز آزاد در شعب بانک‌ها شروع کرد ولی با وجود عرضه گسترده دلار در بازار میل افزایش در این ارز مهم و تاثیرگذار همچنان مشاهده می‌شود. به‌طوری که هر دلار امریکا با ۹تومان افزایش به ۳۹۴۴تومان رسید و قیمت انواع سکه نیز در بازار طی معاملات روز شنبه بین ۲ تا ۱۰ هزار تومان افزایش داشت. به گزارش «تعادل» در بازار ارزها هر یورو نیز با ۲ تومان کاهش ۴۲۵۶تومان و هر پوند انگلیس نیز بدون تغییر ۴۸۸۰تومان بود همچنین قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید در بازار تهران یک میلیون و ۱۷۸هزار و ۵۰۰تومان فروخته شد که نسبت به آخرین قیمت معاملاتی در روز پنج‌شنبه هفته گذشته ۱۰هزار و ۳۰۰تومان رشد نشان می‌دهد. قیمت هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح قدیم نیز یک میلیون و ۱۴۰هزار تومان بود که نسبت به روز پنج‌شنبه بدون تغییر ماند. نیم سکه در معاملات دیروز با ۲هزار تومان کاهش ۶۰۵هزار تومان و ربع‌سکه هم با ۳هزار تومان افت، ۳۲۰هزار تومان فروخته شد.سکه گرمی دیروز بدون تغییر نسبت به روز پنج‌شنبه ۲۰۵هزار تومان است و هر گرم طلای ۱۸عیار نیز ۱۱۴هزار و ۲۷۹تومان فروخته شد که نسبت به پایان هفته گذشته ۵۰۸تومان افزایش داشت.


پیش‌بینی افزایش قیمت اونس طلا

در حالی که قیمت طلا از ابتدای سال ۲۰۱۷ میلادی تاکنون با افزایش نسبی روبه‌رو شده، تحلیلگران اقتصادی و سرمایه‌گذاران بین‌المللی در تازه‌ترین نظرسنجی پیش‌بینی کردند که قیمت طلا در هفته آینده نیز افزایش بیشتری خواهد داشت. قیمت جهانی طلا در هفته‌یی که گذشت حدود 2 درصد افزایش داشته است. 16تحلیلگر ارشد اقتصادی در نظرسنجی این هفته شرکت کرده‌اند که از این تعداد 12نفر معادل 75درصد اعلام کردند که قیمت طلا در روزهای آینده افزایش خواهد یافت. 3 نفر معادل 19درصد پیش‌بینی کردند قیمت طلا در این مدت بدون تغییر خواهد بود و تنها یک نفر تاکید کرد که قیمت طلا با کاهش روبه‌رو می‌شود. در نظرسنجی آنلاین نیز 1007 نفر شرکت کردند که از این تعداد نیز 542نفر معادل 54درصد پیش‌بینی کردندکه قیمت طلا در روزهای آینده افزایش می‌یابد. 378 نفر معادل 38درصد نیز اعلام کردند که قیمت طلا با کاهش روبه‌رو می‌شود و 87نفر معادل 9درصد نیز تاکید کرده‌اند، قیمت طلا با تغییر چندانی روبه‌رو نمی‌شود. از اواسط مه ‌تاکنون کارشناسان اقتصادی در 21 نظرسنجی روند قیمت طلا را درست پیش‌بینی کردند و 11بار نیز این پیش‌بینی نادرست بوده که نشانگر موفقیت 66درصدی پیش‌بینی‌ها بوده است. این درصد موفقیت برای سرمایه‌گذاران بین‌المللی در نظرسنجی آنلاین 56درصد بوده است. برخی تحلیلگران اقتصادی بر این باورند که افزایش تقاضای فصلی طلا تا پایان ژانویه ادامه خواهد یافت و این مساله تاثیر زیادی بر رشد بیشتر قیمت این فلز زرد خواهد داشت. به نظر می‌رسد، نگرانی‌ها نسبت به کاهش ارزش یوآن چین و سیاست‌های پکن برای کنترل خروج سرمایه، تاثیر زیادی بر افزایش تقاضای طلا در این کشور خواهد داشت.

برخی تحلیلگران نیز معتقدند که کاهش ارزش دلار امریکا می‌تواند، موجب افزایش بیشتر قیمت طلا در روزهای آینده شود. با نزدیک شدن به زمان تحلیف دونالد ترامپ رییس‌جمهور امریکا نیز روند نوسانات ارزش دلار بیشتر خواهد شد و این مساله می‌تواند بر قیمت طلا موثر باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر