ارسال لایحه «منع حیوان‌آزاری» به مجلس

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۱۰

معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست از ارسال لایحه «منع حیوان آزاری» به مجلس خبر داد و گفت: چون این موضوع جنبه حقوقی و قضایی دارد، قوه قضاییه هم باید درخصوص آن نظر دهد. به گزارش ایلنا، کتایون جهانگیری فعال حقوق حیوانات در برنامه تلویزیونی سرزمین ما با بیان اینکه مساله حیوان‌آزاری از دوم اسفند سال ۹۴ به موضوع جدی تبدیل شد، اظهار کرد: به‌دنبال جدی شدن این ماجرا پویش هنرمندان حامی محیط‌زیست راه‌اندازی شد و پس از جدی شدن بحث مقابله با حیوان‌آزاری سازمان حفاظت محیط‌زیست به این موضوع ورود پیدا کرد و از آن زمان به بعد فعالان حقوق حیوانات و سازمان محیط‌زیست به‌دنبال راه‌حلی بودند تا بتوانند مساله حیوان‌آزاری را کاهش دهند زیرا این موضوع و فیلم‌هایی که از حیوان‌آزاری در فضای مجازی منتشر شد، جامعه را دچار تالم کرده بود.

در ادامه جهانگیری، مستندساز با بیان اینکه در بحث حیوان آزاری موضوع روانکاوی مطرح است، عنوان کرد: براساس اطلاعات دانشمندان یکسری یاخته‌های عصبی در قسمت پیشانی وجود دارد که در افراد ایجاد همدلی می‌کند. کسانی که بیشتر دست به بزه می‌زنند این یاخته‌های عصبی را کمتر دارند.

این فعال حقوق حیوانات در ادامه نبود فرهنگ حیوان‌دوستی در خانواده‌ها را یکی دیگر از دلایل حیوان‌آزاری نامید و گفت: پدران و مادران ایرانی خود درخصوص فرهنگ حیوان دوستی آموزش ندیده‌اند و نمی‌توانند این موضوع را به فرزندان خود منتقل کنند. فرهاد دبیری معاون محیط‌زیست طبیعی سازمان حفاظت محیط‌زیست با بیان اینکه پیش‌نویس لایحه منع حیوان آزاری در کمیسیون لوایح مطرح شده است، تصریح کرد: چون این موضوع جنبه حقوقی و قضایی دارد قوه قضاییه هم باید درخصوص آن نظر دهد. هفته آینده در کمیسیون لوایح بار دیگر این لایحه مورد بررسی قرار می‌گیرد تا از جهت قضایی و کیفری با قوانین ما منطبق باشد سپس آن را به مجلس می‌فرستیم و امیدواریم نمایندگان مجلس به این موضوع پاسخ مناسب دهند. به گفته وی برای کاهش بحث حیوان آزاری علاوه بر ضمانت اجرایی کیفری محدود‌کننده باید به آموزش و فرهنگ‌سازی هم توجه شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر