سرمایه‌گذاری وزارت نیرو برای تکمیل زیرساخت‌های آبی کردستان

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۰۶


ایرنا| رحیم میدانی، معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو گفت: این وزارتخانه با 7هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در حال تکمیل زیرساخت‌های منابع آبی کردستان است.

میدانی روز پنج‌شنبه در جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی کردستان با محوریت بررسی مطالبات بخش آب استان که با حضور جمشید انصاری، معاون رییس‌جمهوری در سنندج برگزار شد، افزود: این میزان اعتبار در حوزه‌های مختلف آب شرب، سدها و سایر زیرساخت‌های استان هم‌اکنون در حال هزینه شدن است.

وی گفت: با توجه به منابع آبی موجود کردستان تخصیص آب برای استان‌های مبدأ -به شرط توجیه اقتصادی برای دولت- از اولویت‌های وزارت نیرو است تا با کمک مسوولان استان طرح‌هایی برای توسعه صنعت و کشاورزی استان تعریف شود. وی با اشاره به اینکه تامین آب شرب مورد نیاز روستاها و شهرها بدون هیچ توجیهی قابل اجراست و وزارت نیرو در این ارتباط مشکلی ندارد، افزود: آب مورد نیاز صنایع نیز بدون هیچ مشکلی در تمام شهرستان‌های کشور توسط این وزارتخانه تامین می‌شود.

به گفته معاون امور آب و آبفای وزارت نیرو، مسوولان استان‌ها برای سهولت در تامین آب مورد نیاز، صنایع را در جایی مکان‌یابی و مستقر کنند که با کمترین هزینه ممکن این نیاز تامین شود. میدا‌نی گفت: انتقال آب از سد ژاوه به سد آزاد از طرح‌های اولویت‌دار وزارت نیرو با 3هزار و 700 میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بوده و بعد از آن نیز احیای دشت قروه و دهگلان در اولویت دوم قرار دارد. وی افزود: مازاد آب سد ژاوه پس از انقال به سد آزاد، هم‌اکنون در حال بررسی است که مقداری از آن طبق سنوات گذشته به سد سورال منتقل و بقیه نیز در اختیار بهره‌برداران استان برای اجرای طرح‌های کشاورزی و صنعتی توجیه‌دار قرار بگیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر