عمق زخم تحریم بر اقتصاد ایران

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۵۰۱

گروه تجارت

با وجود اینکه یکسال از اجرای برجام می‌گذرد اما رییس اتاق بازرگانی ایران زخم‌های حاصل از تحریم‌ها را زخم‌های عمیقی دانست و گفت: انتظار اینکه این زخم‌ها در فاصله کوتاه یا با اقدامات اورژانسی ترمیم یابد، نیست. با وجود این نباید از اقدامات اورژانسی غافل باشیم.

غلامحسین شافعی اظهار کرد: با وجود موانع موجود بر سر راه صادرکنندگان توانستند نام ایران را همچنان بر لوح سپهر بازارها نگه دارند و این جای تقدیر دارد. وی با بیان اینکه در دنیا صادرات را به عنوان نوک پیکان اقتصادی برآورد می‌کنند، عنوان کرد: صادرات زمانی این نقش را ایفا می‌کند که از پشتوانه تولید قوی برخوردار باشد.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار در کشور صادرات بر واردات پیشی گرفته است، گفت: اما این امری که اتفاق افتاده، همه ظرفیت صادرات ما نیست و ظرفیت صادرات ما خیلی بیشتر از این ارقام و اعدادی است که هم‌اکنون به آن رسیدیم. رییس اتاق بازرگانی ایران در ادامه تصریح کرد: در حال حاضر خوشبختانه اتفاقات خوبی را در کشور شاهد هستیم، اینکه با تلاش‌های فراوان دیوار بلند تحریم شکسته شده است. وی همچنین دیپلماسی کشور را فعال خواند و گفت: باید پیوند خیلی خوب و مناسبی بین دیپلماسی سیاسی و دیپلماسی اقتصادی برقرار شود. رییس اتاق بازرگانی ایران، بررسی دپارتمان ویژه برای استان‌های مرزی و تشکیلاتی کار کردن را بخشی از برنامه‌های آینده برای بخش خصوصی عنوان کرد.

شافعی از ایجاد نقشه توسعه منطقه‌یی در استان‌های مرزی توسط اتاق بازرگانی ایران و با کمک اتاق بازرگانی گلستان خبرداد و گفت: با توجه به اینکه وزرات کشور هم این دیدگاه را دارد امیدواریم با تفویض اختیار مدیران، توجه بیشتری به این استان شود تا این امر موجبات توسعه استان را فراهم کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر