اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۹۸

رشد مسکن

در جهت عکس رشد نفت

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: هم اینک در حال تحریک تقاضا برای مصرفی شدن مسکن هستیم که باید عرضه نیز افزایش یابد و سیاستی اتخاذ شود تا حوزه عرضه نیز رونق پیدا کند. به گزارش «تعادل» و به نقل از رادیو اقتصاد، حسین عبده‌تبریزی آمار منفی حوزه مسکن را ناظر بر بحث ساختمان دانست و گفت: بخش مسکن شرایط بدتری دارد و علت این موضوع به حجم قابل ملاحظه سرمایه‌گذاری در سال‌های 90 تا 92 باز می‌گردد که چندین برابر سال‌های قبل بوده است. وی ادامه داد: در سال 91، در تهران رقم 230هزار واحد مسکونی پروانه دریافت کرده‌اند که تامین‌کننده مسکن جدید برای یک میلیون نفر است؛ در سال‌های اخیر رشد جمعیت در سال‌های آغازین دهه 90 را شاهد نیستیم و این میزان در تهران در طول سال به یک درصد می‌رسد. عبده‌تبریزی بار دیگر به آمار منفی حوزه مسکن اشاره کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌ها مبتنی بر ایجاد واحدهای تجاری اداری و گران‌قیمت بوده و رشد منفی مسکن در جهت عکس رشد بازار نفت کشور است. مشاور وزیر راه و شهرسازی اظهار کرد: عرضه واحدهای گران و میان قیمت مساله اصلی نیست؛ چراکه خانه‌های خالی بسیاری موجود است و تسهیلات فعلی نیز مناسب خرید واحدهای گران‌قیمت نیست.


تحویل لیست املاک شهرداری تهران به شورا تا پایان دی

معاون برنامه‌ریزی شهرداری تهران از ارائه لایحه بودجه 96 شهرداری تهران به شورای شهر تا اواخر دی ماه خبر داد. ناصر امانی در گفت‌وگو با ایسنا در مورد وضعیت لایحه بودجه سال 96 شهرداری تهران با بیان اینکه لایحه در مراحل پایانی و تدوین قرار دارد، گفت: شورای شهر در مصوبه تعیین سیاست‌ها و چارچوب‌های بودجه، شهرداری را ملزم کرد تا 20پیوست همچون گزارش عملکرد بودجه 95، لیست املاک، لیست پروژه‌های مشارکتی و... نیز همراه با بودجه برای بررسی به شورا ارائه شود که تهیه این پیوست‌ها زمانبر است. وی با بیان اینکه قطعا تا قبل از شروع بهمن ماه لایحه بودجه شهرداری تهران به شورای شهر تقدیم می‌شود، اظهار کرد: مهم‌ترین اولویت بودجه سال آتی همانند سال 95 توسعه حمل و نقل عمومی است که نقش مهم و تاثیر مستقیمی در کاهش آلودگی هوا و ترافیک تهران دارد و امیدواریم اعضای شورای شهر نیز مصوب کنند که در بودجه 96 نیز مانند 95 بخش اعظم بودجه به حمل و نقل عمومی اختصاص داده شود.


کارآمدی 5 درصدی پروژه‌های روانسازی ترافیک

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی گفت: تنها ۵درصد از پروژه‌های اجرایی برای کاهش ترافیک در کشور کارآمد است. مهرداد تقی‌زاده تصریح کرد: ما تاکنون برای رفع این مشکلات، معابر و ظرفیت عبور و مرور خودروها را افزایش داده‌ایم که بر اساس مطالعات جهانی نه تنها راه‌حل صحیح در رفع این مشکل به شمار نمی‌رود بلکه مشکل ترافیک را نیز چندین برابر می‌کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی با تاکید براینکه حوزه شهرسازی تاثیر بسیار چشمگیری در ایجاد ترافیک شهری خواهد داشت، گفت: قطعا همه ما شاهد ایجاد ترافیک‌های طولانی مدت و خسته‌کننده پس از اجرای پروژه‌های شهری اشتباه و نامناسب در سطح کلان‌شهرها بوده‌ایم که نشان‌دهنده ارتباط تنگاتنگ دو حوزه شهرسازی و حمل و نقل و ترافیک است. تقی‌زاده با اشاره به چند بعدی بودن حوزه حمل و نقل و ترافیک در کشور اظهار کرد: در حال حاضر در بسیاری از شهرهای ما مشکل ترافیک دیده می‌شود که شاید تصور موجود برای رفع آنها تاکید بر اجرای ده‌ها پروژه باشد، پروژه‌هایی که بدون شک بسیاری از آنها پس از اجرایی شدن ما را از هدف دور کرده و باعث چندبرابر شدن میزان ترافیک می‌شوند.


هدف‌گذاری کاهش ۱۰درصدی تلفات جاده‌ای در سال

محمد شکرچی‌زاده، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به تکلیف کاهش سالانه ۱۰درصد از تلفات جاده‌یی طبق برنامه پنجم توسعه و کاهش تنها ۴درصد در دولت یازدهم گفت: با اجرای طرح جامع ایمنی راه‌ها، ۱۰درصد مورد نظر محقق خواهد شد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رییس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به پیشرفت۴۰ تا ۴۵درصدی طرح ایمنی جاده‌ها گفت: پیش‌بینی می‌شود که این طرح تا پایان دولت یازدهم نهایی شده و به تصویب برسد. محمد شکرچی‌زاده افزود: براساس برنامه قرار بود که سالانه ۱۰درصد از تلفات جاده‌یی در دولت یازدهم کاهش یابد اما تنها شاهد کاهش ۴درصدی در حجم تلفات بودیم اما پیش‌بینی می‌شود با اجرای این طرح، ۱۰درصد مورد نظر محقق شود. شکرچی‌زاده با اشاره به پیشرفت ۴۰ تا ۴۵درصدی طرح ایمنی جاده‌ها اظهار داشت: تلاش می‌کنیم تا پایان دولت یازدهم این طرح را نهایی کرده و به تصویب برسانیم تا در دستور کار تمام دستگاه‌ها قرار گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر