در شهر

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۹۷

تذکر در مورد فعالیت مسافربرهای شخصی

عضو هیات رییسه شورای شهر تهران گفت: مسافربرهای شخصی با پلاک شهرستان بیشتر در مناطق ۱ و ۲ فعالیت می‌کنند و در این رابطه به پلیس راهور تذکر داده‌ایم.

به گزارش مهر، ابوالفضل قناعتی درخصوص ساماندهی فعالیت مسافربرهای شخصی با پلاک شهرستان گفت: بارها در رابطه با ساماندهی این مسافربرها به پلیس راهور تذکر دادیم. این مسافربرها عمدتا در مناطق ۱ و ۲ تهران فعالیت می‌کنند که مشکلاتی دارد زیرا استعلامی روی آنها نیست.

وی ادامه داد: مسافربرهایی که از شهرستان می‌آیند، شب‌ها تا دیر وقت مسافرکشی می‌کنند و در ماشین می‌خوابند و هیچ گونه استعلامی هم برای فعالیت آنها صورت نگرفته است. معلوم نیست این مسافربرها از کجا آمده‌اند بنابراین پلیس راهور باید جلو فعالیت آن را بگیرد و امیدواریم در رابطه با فعالیت این افراد برخورد شود.

شناسایی سگ‌های پرسه زن پایتخت

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران از شناسایی سگ‌های پرسه زن (بدون صاحب) در پایتخت با استفاده از روش بین‌المللی میکروجیپ خبر داد.

به گزارش مهر، کامران زنگیشه با اشاره به جمع‌آوری سگ‌های بدون صاحب در سطح شهر تهران گفت: آمارها نشان‌دهنده آن است که تعداد این حیوانات نسبت به سال گذشته نه تنها افزایشی نداشته بلکه شاهد رشد منفی زاد و ولد آنها نیز بوده‌ایم. وی با تاکید بر حضور حامیان و دوستداران حیوانات و کمک این افراد به شهرداری تهران درخصوص ساماندهی حیوانات شهری تصریح کرد: مدیریت شهری نیز از این دوستان حمایت می‌کند. برخی از حامیان در محل‌های سکونت خود و برخی دیگر به صورت اکیپ‌هایی متشکل از چند نفر در مناطق و بوستان‌های جنگلی به غذادهی سگ‌ها می‌پردازند. مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان اینکه این حیوانات تنها زمانی به حریم شهری وارد می‌شوند که نتوانند در حاشیه شهرها غذایی پیدا کنند، افزود: عمده حضور سگ‌ها در محیط‌های شهری در محل‌های انباشت زباله است و زنده‌گیری این حیوانات در راستای حفظ سلامت شهروندی و حفاظت از محیط زیست صورت می‌گیرد.

وی درخصوص اینکه در روند زنده‌گیری سگ‌های پرسه زن با نظارت دامپزشک، سگ‌ها ابتدا ضد عفونی و انگل‌زدایی می‌شوند، اظهار کرد: بعد از نمونه‌برداری و آزمایش‌های میکروبی، سگ‌های باردار جدا شده و سایر سگ‌ها طی روندی کاملا بهداشتی در اتاقی مشابه اتاق عمل انسان‌ها عقیم می‌شوند.

زنگیشه با بیان اینکه سگ‌های بدون صاحب پس از عمل و دریافت آنتی بیوتیک با روش جدیدی به نام میکروجیپ کدگذاری می‌شوند، گفت: میکروچیپ به عنوان یک سیستم شناسایی الکترونیکی به اندازه یک دانه برنج است و در زیر پوست جاندار در وسط دو کتف کاشته می‌شود. این دستگاه دارای یک کد ۱۶رقمی بین‌المللی بوده و به عنوان یک روش جهانی و استاندارد در دنیا متداول است.

وی با اشاره به اینکه این دستگاه به گونه‌یی طراحی شده که تا پایان عمر سگ همراهش خواهد بود، تصریح کرد: میکروجیپ دارای قابلیت تطابق با بافت زنده جاندار بوده و امکان بروز حساسیت یا واکنش‌های ایمنی و تحرک در بدن جاندار را ندارد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر