تازه‌خبر

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۹۴

احتساب سنوات ارفاقی معلمان

ایلنا رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور از استخدام ۳۰۰ معلول با مدرک حداقل لیسانس خبر داد. مجید قدمی، رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و معاون وزیر آموزش و پرورش درباره آخرین وضعیت جذب نیرو، اظهار داشت: ۳ درصد ۱۰هزار نفری که قرار است؛ در آموزش و پرورش جذب شوند، مربوط به معلولان می‌شود که حدود ۳۰۰ نفر می‌شوند. آن دسته از معلولانی که توانایی تدریس و مدرک دانشگاهی حداقل لیسانس را دارند جذب خواهیم کرد. در حال حاضر تیم‌هایی مستقر شده‌اند و در حال بررسی هستند. او با اشاره به اینکه قبولی‌های آزمون استخدامی به تازگی اعلام شده است، گفت: هنوز اسامی به صورت قطعی ابلاغ نشده و هر زمان این ابلاغ صورت گیرد، مصاحبه با این افراد آغاز می‌شود. معاون وزیر آموزش و پرورش درباره سنوات ارفاقی معلمان استثنایی، ادامه داد: سنوات ارفاقی معلمان در سال‌های ۸۸ تا ۹۱ متوقف شده بود که ۳ روز گذشته در کمیسیون اجتماعی دولت به تصویب رسید؛ بر این اساس سنوات معلمان در سال‌های ۸۸ تا ۹۱ محاسبه خواهد شد. سنوات ارفاقی برای این معلمان به این معناست که آنها می‌توانند با ۲۵ سال خدمت بازنشسته شوند.


مرگ برخی معتادان پس از خروج از مراکز ترک اعتیاد

ایلنا سخنگوی ستاد مبارزه با مواد مخدرگفت: اگر معتادی پیش از ورود به مراکز ترک اعتیاد یک مثقال (حدود ۵ گرم) ماده مصرف می‌کرده، پس از خروج و زمانی که دوباره به سمت مصرف می‌رود، دوباره‌‌ همان ۵ گرم قبلی را مصرف کند، فوری اوردوز کرده و جان خود را از دست می‌دهد. پرویز افشار درباره ارتباط افزایش قیمت ماده محرک شیشه با کاهش کیفیت شیشه موجود در بازار و افزایش مرگ ومیر معتادان گفت: این احتمال وجود دارد که نامرغوبیت در این ماده داشته باشیم، اما آمار تفکیکی درباره اینکه این نامرغوبیت چقدر به مرگ و میر مزمن یا حاد معتادان کمک کرده باشد؛ نداریم. او با بیان اینکه چندین عامل را در افزایش ۱۰ درصدی مرگ و میر معتادان و افزایش موارد حاد مرگ و میر آنان شناسایی کردیم، ادامه داد: افزایش ناخالصی‌های موجود در مواد مخدر و محرک و مسمومیت با سرب آمار مرگ و میر حاد و هم مرگ و میر مزمن را افزایش می‌دهد. همچنین انتقال مواد به صورت بلع و انباری علت دیگر مرگ و میر معتادان است.


حمایت وزارت جوانان از طرح‌های آسیب‌های اجتماعی

ایسنا مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: سمن‌های جوانان می‌توانند طرح‌های خود درباره پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی را تا پایان ماه جاری به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ارائه دهند. رضا حجتی با بیان اینکه سقف حمایت از طرح‌های سمن‌های جوانان در حوزه آسیب‌های اجتماعی ۷میلیون تومان است، اظهار کرد: حمایت از این طرح‌ها و برنامه‌ها با اولویت پیشگیری از اعتیاد و مفاسد اخلاقی با تاکید بر دختران جوان انجام می‌شود. او در پاسخ به این پرسش که آیا تاکید بر دختران جوان موجب نمی‌شود که آنان به عنوان علت اصلی بروز آسیب‌های اجتماعی تلقی شوند، گفت: ما کل جوانان را پوشش می‌دهیم البته گروه هدف، دختران جوان هستند چون آسیب‌پذیر و در معرض خطر هستند و عواقب ابتلا به اچ‌آی‌وی برای دختران بیشتر است. مدیرکل مشارکت‌های اجتماعی جوانان وزارت ورزش و جوانان با اشاره به تامین اعتبار حمایت از طرح‌های جوانان در حوزه آسیب‌های اجتماعی از طریق وزارت کشور اظهار کرد: قرار است وزارت کشور حدود ۲میلیارد و ۵۰۰میلیون تومان را تخصیص دهند. وی درباره مکانیسم تخصیص بودجه به طرح‌ها گفت: طرح‌ها به ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها ارائه و در شورای داوری بررسی می‌شود. نتیجه داوری به وزارت ورزش و جوانان فرستاده و از این طریق به وزارت کشور اعلام می‌شود و در نهایت وزارت کشور بودجه ر ا به استان‌ها اختصاص می‌دهد.


بررسی لایحه حمایت از محیط‌بانان در دولت

مهر معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست کشور، گفت: لایحه حمایت از محیط‌بانان ضمن تکمیل، هفته آینده در دولت بررسی می‌شود. طی مراسمی با حضور سیدمحمد مجابی معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس، طالقانی مدیرکل پشیبانی و حسینی مدیرکل امور اداری سازمان حفاظت محیط زیست، وفادار مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان، معاون اداره کل بنیاد شهید استان، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان و سایر روسای ادارات داخلی، در سالن اجتماعات این اداره کل با اهدای لوح تقدیری از خانواده شهدای اخیر محیط‌بان هرمزگان (شهیدان هرمزی و دهقانی) تجلیل شد. در این مراسم مجابی یکی از اقدامات سازمان را تبدیل وضعیت ۵۰۰ نفراز محیط‌بان سازمان حفاظت محیط زیست از قراردادی به پیمانی ذکر و افزایش سختی کار محیط‌بانان را از دیگر اقدامات دولت عنوان کرد. معاون توسعه مدیریت، حقوقی و امور مجلس سازمان حفاظت محیط زیست با بیان اینکه شهادت 3 محیط‌بان کشورمان در اوایل سال جاری، توجه دولتمردان به مساله حمایت از محیط‌بان را بیشتر کرد، اعلام کرد: در همین راستا، لایحه حمایت از محیط‌بانان ضمن تکمیل، در هفته آینده تقدیم صحن دولت می‌شود که یکی از مواد آن اشد مجازات برای ضاربان محیط‌بان و تسریع در روند رسیدگی به پرونده‌های تخلف در حوزه شکار و صید و ابطال جواز سلاح متخلفان و گرفتن سلاح از آنان است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر