اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۹۰

پاکدستی کارگر اصفهانی

اصفهان| کارگر زحمتکش شهرداری بهارستان اصفهان، دسته چک 520میلیون ریالی را به صاحبش برگرداند. مدیر روابط عمومی شهرداری بهارستان گفت: سجاد اولاد حسینی در حال نظافت خیابان ولی‌عصر بهارستان، بسته‌یی حاوی دسته چک و یک برگ چک حامل 520 میلیون ریال را پشت بانک ملی این خیابان پیدا کرد. حمید اشرفی افزود: با هماهنگی‌های به عمل آمده با مالباخته، وی شناسایی و اسناد مالی پیدا شده تحویل صاحب آن شد.


پرداخت 900میلیارد تومان یارانه از ابتدای سال به مردم سیستان و بلوچستان

زاهدان| استاندار سیستان و بلوچستان دیروز در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان گفت: از ابتدای سال تاکنون ۹ هزار میلیارد ریال یارانه به مردم استان پرداخت شده است. علی اوسط هاشمی بیان کرد: ۲۰ برابر نقدینگی پروژه‌های عمرانی استان، به مردم یارانه پرداخت می‌شود. وی افزود: با وجود شرایط سخت مالی دولت اما پروژه‌های زیربنایی و عمرانی بزرگی از ۲۰ اسفند ۹۵ تا ۲۰ فروردین ۹۶ در سیستان و بلوچستان به بهره‌برداری عموم مردم می‌رسد. وی نقش برجام را در بهبود وضعیت اقتصادی کشور مهم و اثرگذار برشمرد و ازجمله این اثرات ملموس به خریداری تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار از آلمان اشاره کرد.


طرح جامع به مناطق سه‌گانه شهرداری قزوین ابلاغ نشده است

قزوین| معاون شهرسازی و معماری شهرداری قزوین گفت: طرح جامع با مشورت معاونت عمرانی استانداری و شورای تامین استان به مناطق سه‌گانه شهرداری قزوین برای اجرا، ابلاغ نشده است. فرزانه نظری‌پور درباره ابلاغ نشدن طرح جامع به مناطق سه‌گانه شهرداری قزوین توضیح داد: طرح جامع شهر قزوین پس از 120 جلسه کمیته راهبردی با درخواست‌هایی که مطابق با مباحث فنی و شهرسازی، نیازهای شهر و شهروندان و مباحث توسعه پایدار در آن دیده شده بود با حضور مشاور طرح رسیدگی و درنهایت در هجدهم آذرماه 88 از سوی کارگروه زیربنایی استان و در بیست‌وششم دی‌ماه 88 و هجدهم فروردین 90 از سوی شورای برنامه‌ریزی استان تصویب شد.


بالغ بر 50 درصد نیاز دارو‌های دامی کشور در سمنان تولید می‌شود

سمنان| رییس اداره تشخیص و درمان اداره کل دامپزشکی استان سمنان گفت: بالای 50 درصد نیاز کشور به داروهای دامی، مکمل و سموم دامپزشکی در استان سمنان تولید می‌شود. رحیم خالقیان از افزایش سطح تولید داروهای دامی در 9 ماهه اول سال جاری در استان سمنان خبر داد و گفت: در حال حاضر تولید دارو، مکمل و سموم دامپزشکی در استان سمنان توسط 8 کارخانه تولیدی فعال صورت می‌گیرد.وی افزود: با توجه به حجم سرمایه‌گذاری انجام شده و توان بالقوه موجود این شرکت‌ها امید است که علاوه بر تامین سبد دارویی استان، بالای 50درصد نیاز کشور به این داروها در غالب 193 قلم دارو تامین شود.


سرمایه‌گذاری‌ها در زمینه توسعه صنعتی در سیستان و بلوچستان

زاهدان| رییس سازمان برنامه و بودجه سیستان و بلوچستان گفت: توسعه صنعتی، موتور محرک برای توسعه اقتصادی است. غلامرضا مالکی در گفت‌وگو با ایسنا منطقه سیستان و بلوچستان، افزود: استان سیستان و بلوچستان به لحاظ رشد و توانمندی‌های نیروهای انسانی متخصص و فعال، پتانسیل‌های خوب و مثبتی دارد. وی در ادامه اظهار کرد: با توجه به اینکه استان مورد عنایت ویژه و خاص دولت تدبیر و امید قرار دارد، تاکنون سرمایه‌گذاری‌های زیادی به لحاظ توسعه صنعتی در استان شکل گرفته است. به گفته وی، توسعه خوشه‌های صنعتی، کسب و کارهای صنعتی و همچنین توسعه شهرک‌های صنعتی در سطح استان سیستان و بلوچستان نمود عینی این واقعیت است. مالکی تصریح کرد: در زمینه ایجاد خوشه‌های صنعتی نیز باید تلاش کرد؛ زیرا ایجاد این خوشه‌ها ماندگاری بیشتری خواهند داشت.


امدادگران هلال‌احمر به منطقه زلزله‌زده خنج اعزام شدند

شیراز| مدیرعامل جمعیت هلال احمر فارس گفت: 5 تیم ارزیاب و پیشرو جمعیت هلال احمر از شهرستان‌های خنج، گراش و قیروکارزین، به منطقه زلزله‌زده خنج اعزام شدند و در حال امدادرسانی، برآورد و ارزیابی هستند. فیض‌الله جعفری افزود: همچنین امدادگران جمعیت‌های هلال احمر شهرستان‌های لار، لامرد، مهر، فیروزآباد و جهرم هم در حال آماده‌باش هستند. وی گفت: به دنبال وقوع این زلزله جلسه مدیریت بحران در معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر فارس تشکیل شده تا بتوانیم امدادرسانی به‌موقع و مطلوبی داشته باشیم. مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر فارس با اشاره به وارد شدن آسیب به برخی منازل روستایی گفت: توزیع چادر، امکانات و اقلام شهرستان خنج در 267 کیلومتری جنوب شیراز قرار دارد.


خرید حمایتی محصول گوجه فرنگی در شهرستان بستک آغاز شد

بستک| معاون جهاد کشاورزی بستک گفت: کشاورزان متقاضی از سوی جهاد کشاورزی به اداره تعاون روستایی معرفی و پس از تایید کیفیت محصول، گوجه فرنگی از کشاورزان خریداری و به کارخانه‌های تولید رب گوجه در استان‌های همجوار فرستاده می‌شود. سعدالله رحمانی افزود: قیمت هر کیلو گوجه‌فرنگی در خرید حمایتی 330 تومان است که مبلغ مورد نظر پس از فروش و تامین اعتبار در وجه کشاورز پرداخت می‌شود. وی گفت: خرید حمایتی تا زمانی که قیمت محصول بازار به تعادل برسد، ادامه می‌یابد. رحمانی افزود: سطح زیرکشت گوجه‌ فرنگی در شهرستان بستک 450 هکتار است که پیش‌بینی می‌شود 15 هزار تن گوجه فرنگی در این شهرستان برداشت شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر