آغاز چهارمین سرمایه‌گذاری خارجی آذربایجان‌غربی

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۸۶

آذربایجان‌غربی| معاون اقتصادی اداره کل امور اقتصادی و دارایی آذربایجان‌غربی گفت: مجوز سرمایه‌گذاری 700میلیون دلاری برای احداث بندر خشک، استخراج معادن و احداث پارک صنعتی در منطقه ویژه اقتصادی سلماس توسط سرمایه‌گذاران چینی، چهارمین مجوز سرمایه‌گذاری خارجی این استان در دوران پساتحریم است.

به گزارش ایرنا، حبیب تربتی دیروز در جلسه بررسی فرصت‌های سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه اقتصادی سلماس با حضور تیم اقتصادی کشور چین افزود: امیدواریم در سایه بهبود کسب و کار شاهد حضور بیشتر سرمایه‌گذاران خارجی در این استان باشیم.

وی ادامه داد: نیروگاه سیکل ترکیبی توسط سرمایه‌گذاران چین، تولید فروآلیاژ توسط سرمایه‌گذاران هندی و تولید آلیاژ فروسیلیس توسط سرمایه‌گذاران جمهوری آذربایجان ازجمله سرمایه‌گذاری‌های خارجی در دوران پساتحریم در شهرستان‌های مختلف این استان است و در مرکز استان نیز سرمایه‌گذاران کشور ترکیه فعالیت گسترده‌یی دارند.

به گفته وی، در سال جاری سرمایه‌گذاران کشورهای چین، ترکیه، عراق و کانادا از سرمایه‌گذاری در بخش صنعت این استان استقبال زیادی کرده‌اند و مقصد اصلی آنان برای سرمایه‌گذاری، شهرک‌های صنعتی مستقر در منطقه آزاد تجاری ماکو، منطقه ویژه اقتصادی سلماس و شهرستان‌های خوی و پیرانشهر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر