از منطقه

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۷۴

فرار ده‌ها شاهزاده از عربستان

برخی شاهزادگان عربستانی از بیم جان خود، کشور خود را ترک می‌کنند. به گزارش اسپوتنیک، ده‌ها شاهزاده و امیرزاده سعودی از زمان روی کار آمدن سلمان بن عبدالعزیز و قدرت گرفتن پسرش عربستان را ترک کرده‌اند. شاهدان بر این باورند که در واکنش به سیاست‌های داخلی و خارجی محمد بن سلمان پسر شاه سعودی و جانشین ولیعهد این کشور که گفته می‌شود، قدرت را در قبضه خود دارد صورت می‌گیرد. برخی شاهزادگان معتقدند که شاهزاده محمد تلاش می‌کند که جانشین پدرش شود.


روسیه خروج نیروهایش از سوریه را آغاز کرد

فرمانده ارتش روسیه از خروج نیروهای این کشور از سوریه خبر داده است. قرار است که در نخستین مرحله ناو هواپیما بر روسیه از این کشور خارج شود. به گزارش بی‌بی‌سی، والری گراسیموف، فرمانده نیروهای مسلح روسیه گفته است: « طبق تصمیم ولادیمیر پوتین، وزارت دفاع روسیه شروع به کاهش اعزام نیرو به سوریه می‌کند.» این خبر در حالی اعلام شده که روسیه و ترکیه درباره برقراری آتش‌بس در سوریه مذاکراتی انجام دادند.


کاهش 26درصدی سفر گردشگران خارجی به استانبول

سفر گردشگران خارجی به شهر استانبول ترکیه به عنوان یکی از مهم‌ترین شهرهای گردشگری جهان در سال 2016 میلادی با حدود 26درصد کاهش نسبت به سال قبل از آن به 9میلیون و 203هزار و 987 نفر رسید. بنا به اطلاعیه اداره فرهنگ و گردشگری استانبول، سفر گردشگران خارجی به کلان‌شهر استانبول فقط در دسامبر آخرین ماه سال گذشته میلادی با 18درصد افت نسبت به دسامبر سال 2015میلادی به رقم 674هزار و 30گردشگر کاهش یافت. حملات تروریستی از جمله حمله پنج‌شنبه در ازمیر که 10کشته برجای گذاشت، چشم‌انداز بهبود فصل گردشگری در ترکیه را تیره کرده است.


کاهش ۵۰درصدی واردات افغانستان از پاکستان

وزارت تجارت و صنایع افغانستان از کاهش ۵۰ درصدی واردات و بهتر شدن تراز تجارتی با همسایگان خبر داده است. به گزارش روزنامه هشت صبح افغانستان، واردات این کشور در سال جاری از پاکستان از 2میلیارد دلار به ۹۰۰میلیون دلار کاهش یافته و برعکس صادرات افغانستان به پاکستان تا حدود ۶۰۰میلیون دلار افزایش را نشان می‌دهد. وزیر تجارت دلیل این کاهش را افزایش تولیدات داخلی و افزایش مبادلات تجارتی با کشورهای دیگر پس از عضویت در سازمان تجارت جهانی عنوان کرده و گفته است که یکی از اهداف حکومت وحدت ملی به خصوص وزارت تجارت، کاهش رقم واردات و افزایش صادرات است.


دریافت مالیات از املاک اتباع خارجی در امارات

دولت امارات متحده عربی به دلیل کمبود منابع مالی با اتخاذ تدابیری از اتباع خارجی مقیم این کشور که دارای املاک و مستغلات در ابوظبی هستند، مالیات دریافت می‌کند. به گزارش القبس، اتباع خارجی که منازل مسکونی خود را اجاره داده‌اند، باید در ازای آن به دولت مرکزی امارات مالیات پرداخت کنند. بر اساس تصمیمات اتخاذ شده مالیاتی که باید از سوی اتباع خارجی صاحب ملک مقیم امارات پرداخت شود، 3درصد مجموع اجاره‌بهای سالانه خواهد بود. مسوولان امارت ابوظبی پیش از این از افزایش قیمت آب و برق نیز خبر داده بودند و صندوق بین‌المللی پول نیز در گزارش خود از کسری بودجه این امارت خبر داده بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر