روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۱۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۵۰

تکذیب خبر انتشار لیست شورای شهر منتسب به اصلاح‌طلبان؛ایسنا| محمدرضا عارف، رییس شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان در واکنش به انتشار لیست منتسب به اصلاح‌طلبان برای انتخابات شورای شهر آینده تهران اظهار کرد: من چنین لیستی را ندیده‌ام و وجود هرگونه لیستی را تکذیب می‌کنم زیرا شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان هنوز وارد مصادیق نشده و فکر می‌کنم تا دو ماه آینده هم وارد مصادیق نخواهد شد. وی افزود: ما اکنون در آستانه نهایی کردن ضوابط هستیم، ان‌شاء‌الله ضوابط انتخاب نامزدها را مشخص می‌کنیم، به استان‌ها ابلاغ خواهیم کرد و بعد از آن طبیعتا وارد مصادیق می‌شویم.

دعوای رسانه‌ای مسوولان به مصلحت نظام نیست؛ایلنا| حجت‌الاسلام سیداحمد خاتمی، خطیب موقت جمعه تهران در خطبه‌های نماز جمعه تهران گفت: مسوولان حواس‌شان جمع باشد دعوای رسانه‌یی مسوولان به مصلحت نظام نیست، خروجی چنین دعواهایی این شده که می‌گویند از این دعوا‌ها معلوم است فساد در ایران سیستماتیک شده است. وی تاکید کرد: رهبری و امام از مایوس کردن مردم به‌شدت بیزار بودند. صاحبان رسانه برای انجام دین به انقلاب در امید بدمید. قوه قضاییه که شدیدا مورد هجمه هستید، پرونده‌های فساد را با سرعت و دقت بیشتر رسیدگی کنید. قاطعانه هم حکم صادر کنید مردم از شما عدالت می‌خواهند. آینده انقلاب بسیار روشن است. این وعده قرآن است، باید باورهای دینی‌مان را تقویت کنیم.

روسیه نشست برجام را در سازمان ملل برگزار می‌کند؛ایرنا|هیات نمایندگی روسیه در سازمان ملل در آستانه یک ساله شدن اجرای برجام سند توافق هسته‌یی بین ایران و 1+5، نشست بررسی دستاوردهای آن را برگزار می‌کند. عنوان این نشست که با همکاری مرکز مطالعات انرژی و امنیت روسیه نیمه ماه جاری میلادی برگزار می‌شود، «یک سال روند اجرایی برجام؛ دستاوردها و چشم‌اندازهای توسعه پایدار» است. مهدی سنایی، سفیر کشورمان در مسکو روز جمعه در کانال تلگرامی خود در این خصوص نوشت: در نشست برنامه‌ریزی شده که در یکی از ساختمان‌های سازمان ملل برگزار خواهد شد، سرگئی ریابکوف، معاون وزیر خارجه و مذاکره‌کننده ارشد هسته‌یی روسیه و آنتون خلاپکوف، مدیر مرکز مطالعات انرژی و امنیت این کشور نیز سخنرانی می‌کنند.

تقدیر از اوباما برای حصول توافق هسته‌ای؛ایسنا| اشتون کارتر، وزیر دفاع امریکا در پیام خداحافظی از کابینه دولت به توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 که در ژانویه ۲۰۱۶ اجرایی شد، اشاره کرد و آن را از دستاوردهای باراک اوباما در دوران ریاست‌جمهوری‌اش توصیف کرد. کارتر همچنین با بیان اینکه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی پایبندی ایران به تعهداتش را مورد تایید قرار داده است، گفت که برای حفظ منافع امریکا باید این توافق حفظ شود.

نقش مهم ایران برای حل منازعات در کشمیر؛ایرنا| شرکت‌کنندگان و سخنرانان عالی‌رتبه سمینار بین‌المللی که با موضوع کشمیر روز پنج‌شنبه در پایتخت پاکستان برگزار شد، ضمن انتقاد صریح از بی‌توجهی سازمان ملل به این موضوع، بر نقش و ظرفیت «ابرقدرت‌های منطقه‌یی» ازجمله جمهوری اسلامی ایران برای کمک به حل این مساله تاکید کردند.

اهتمام دولت برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم ادامه دارد؛ایرنا| محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با اشاره به رشد شاخص‌های اقتصادی کشور گفت: اهتمام دولت تدبیر و امید برای ارائه خدمات مطلوب‌تر به مردم، با جدیت ادامه دارد. وی در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه آستانه اشرفیه در گیلان افزود: دولت تدبیر و امید، متعلق به این گروه یا آن گروه نیست و به این علت که نمی‌خواهد منافع گروه خاصی را دنبال کند، مظلوم است. در سال 92 مردم با حضور در پای صندوق‌های رأی، به دکتر روحانی به عنوان رییس‌جمهوری رای دادند و بر همین مبنا، دولت تدبیر و امید به همه ملت ایران تعلق دارد.

مخالفت شورای مرکزی با استعفای دبیرکل؛ایسنا| رسول منتجب‌نیا، قائم‌مقام حزب اعتماد ملی اعلام کرد که شورای مرکزی حزب اعتماد ملی به اتفاق آرا با استعفای مهدی کروبی مخالفت کرد. وی گفت: در جلسه دیروز (جمعه) شورای مرکزی حزب اعتماد ملی، همه اعضای شورای مرکزی با استعفای حضرت آیت‌الله کروبی، دبیرکل حزب مخالفت کردند. وی گفت: همه اعضای شورای مرکزی بر وفاق و انسجام تاکید دارند و ان‌شاء‌الله ادامه فعالیت حزب با قوت ادامه خواهد یافت.

4کشته در زمین‌لرزه فارس؛صداوسیما|بهنام سعیدی، سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور از کشته شدن 4 نفر در زمین‌لرزه روز گذشته استان فارس در منطقه‌یی بین شهرستان‌های خنج و قیر خبر داد. وی افزود: این زمین‌لرزه به بزرگی 5.1 ریشتر و در ساعت 6:03 صبح بین شهرستان‌های خنج و قیر به شکل کم‌عمق روی داد. این زمین‌لرزه پیش‌لرزه نداشته، اما در ساعت 7:03 به بزرگی 2.7 ریشتر پس‌لرزه داشت که درمجموع از آنجا که لرزش در منطقه روستایی بوده باعث تخریب دیوار حیاط، ترک‌خوردگی دیواره‌های خشتی و تخریب سایبان برخی منازل شده است.

قول مساعد وزیر راه به تابش؛ایسنا| محمدرضا تابش نماینده اردکان که به دلیل لغو سفر هفته پیش وزیر و پیش‌بینی برنامه‌های فشرده در تهران برای پیگیری مسائل کلان و کشوری؛ در سفر عباس آخوندی به استان یزد حضور نداشت؛ در حاشیه افتتاح قطعه‌یی از جاده اردکان-چوپانان طی مذاکره تلفنی با وزیر راه و شهرسازی ضمن خیرمقدم گفت: استان یزد و شهرستان اردکان به دلیل وسعت مناطق کویری، موقعیت خاص و پراکندگی جمعیتی، نیاز به توجه ویژه برای احداث و ارتقای ایمنی جاده‌ها و تدوین طرح‌های مورد نیاز شهرسازی دارد. وی تصریح کرد: جاده‌های استان یزد در مسیر مواصلاتی شمال-جنوب کشور قرار گرفته و بخشی از ترانزیت ملی از این طریق صورت می‌گیرد که به همین دلیل نیز باید در تصمیمات کلان مورد حمایت بیشتری قرار گیرد. نماینده اردکان با تشریح وضعیت و اولویت‌های شهرستان اردکان در حوزه راه و شهرسازی خواستار پیگیری مقام عالی وزارت در خصوص تسریع در دو خطه کردن راه‌آهن بافق از مسیر میبد و اردکان به اصفهان و کاشان که جزو پروژه‌های سفر رییس‌جمهوری است، روکش آسفالت، طراحی میدان و دوطرفه کردن بخشی از محور چوپانان، تامین اعتبار احداث و بهسازی مسیر ارتباطی روستای حاجی‌آباد و غیره شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر