اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۴۰۷

یادواره شهدای مدافع حرم برگزار می‌شود

اصفهان| به گزارش اداره ارتباطات رسانه‌یی شهرداری اصفهان، نخستین یادواره شهدای مدافع حرم فردا با همکاری شهرداری اصفهان، سپاه صاحب‌الزمان(عج) و ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود. فردا یادواره مدافعان حرم با حضور خانواده‌های شهدای مدافع حرم ساکن در اصفهان شامل شهدای سپاه، ارتش و لشکر فاطمیون برگزار می‌شود. این درحالی است که شاید این نخستین یادواره‌یی باشد که در طول سال‌های اخیر برای مدافعان حرم برگزار شده و اصفهان باز در این زمینه پیشتازی خود در دفاع از آرمان‌ها را به رخ می‌کشد.

گفتنی است این مراسم فردا از ساعت 30:‌18 با سخنوری آیت‌الله کاظم صدیقی امام‌جمعه موقت تهران، روایتگری محمد احمدیان از رزمندگان دفاع مقدس و مداحی سیدرضا نریمانی در محل خیمه حسینی گلستان شهدای اصفهان برگزار می‌شود.


کمبود اشتغال یکی از پیامدهای انحصار در کشور است

خرم‌آباد| دبیرکل مجمع تقریب مذاهب اسلامی گفت: کمبود اشتغال یکی از پیامدهای انحصار در کشور است. آیت‌الله محسن اراکی در هشتمین همایش ملی سیره علوی که به همت دانشگاه علمی‌ کاربردی لرستان برگزار می‌شود، با اشاره به اصول راهبردی اقتصاد مقاومتی بیان کرد: نخستین اصل در این خصوص مقدس شمردن کار اقتصادی است. همه مردم باید در بخش اقتصادی تلاش کنند، چراکه این اقدام یک عمل مستحب و عبادی است.

وی اضافه کرد: باید فرهنگ کار را در جامعه ترویج دهیم البته درآمدزایی و پول جمع کردن باید از راه‌حلال باشد و ذخیره کردن مال برای آسیب‌رسانی به جامعه، کاری خلاف است. کار اقتصادی یک عبادت است و باید تفکر کار و تلاش برای به دست آوردن پول حلال در جامعه را ترویج داد.


90 درصد پروژه‌های عمرانی ورزشی خلخال اجرایی شد

اردبیل| مدیرکل ورزش و جوانان استان اردبیل گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۹۰درصد پروژه‌های عمرانی و ورزشی در شهرستان خلخال و کوثر اجرا شده است. ایوب بهتاج دیروز در نشستی با فرماندار خلخال در اردبیل اظهار داشت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده 90درصد پروژه‌های عمرانی ازجمله سالن‌های ورزشی در شهرستان خلخال و کوثر اجرا شده و خوشبختانه شاهد پیشرفت قابل‌توجهی در این زمینه هستیم. وی افزود: با اینکه سالن‌ها و اماکن ورزشی بسیار زیادی در روستاهای استان اردبیل راه‌اندازی شده ولی شاهد بی‌استفاده بودن این اماکن هستیم که امیدواریم با انجام اقدامات لازم بتوانیم گام اساسی در رشد و توسعه ورزش در روستاهای استان اردبیل ‌برداریم و آگاهی‌های لازم در رابطه با ارتباط ورزش و سلامتی به مردم ارائه دهیم.


3 هزار دستگاه واگن به شبکه ریلی کشور افزوده می‌شود

بیرجند| معاون ناوگان راه‌آهن ایران با بیان اینکه تا پایان امسال 3 هزار دستگاه واگن جدید به شبکه ریلی افزوده می‌شود، گفت: قرارداد خرید 50دستگاه لکوموتیو زیمنس نیز منعقد شده است. بابک احمدی ناقدی افزود: سال گذشته تمام واگن‌های مسافری که بیش از 55 سال از زمان ساخت آنها می‌گذشت، خارج شد و امسال نیز واگن‌هایی با زمان ساخت بیش از 45 سال از چرخه استفاده خارج می‌شود. وی اضافه کرد: پروژه برقی کردن مسیر تهران- مشهد مراحل نهایی را طی می‌کند، 70دستگاه لکوموتیو برقی برای این مسیر درنظر گرفته شد و مسیر گرمسار-اینچه‌برون نیز برقی می‌شود که برای این مسیر نیز 40 دستگاه لکوموتیو برقی درنظر گرفته شد.


همراهی خوب مردم جایگزین گاز ترکمنستان شد

ساری| مدیرعامل شرکت گاز مازندران با بیان اینکه تامین گاز بخش خانگی و صنایع استان مازندران به‌طور عادی جریان دارد، گفت: همکاری خوب مردم در این مدت سبب شده تا هیچ مشکلی پیش نیاید و درواقع این همکاری جایگزین گاز ترکمنستان شده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر