نقل‌قول‌های نادرست درباره اعزام نشدن حجاج

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۵۲

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ادامه برخی نقل‌قول‌ها مبنی بر عدم اعزام حجاج در سال آینده را نادرست خواند و آن را تکذیب کرد. قاسمی تصریح کرد: همان‌گونه که اعلام شد جمهوری اسلامی ایران تاکنون هیچ دعوتنامه‌یی برای حج سال آینده از طرف دولت عربستان دریافت نکرده است. وی تاکید کرد: به‌طور طبیعی پس از دریافت دعوتنامه و در صورت مهیا بودن شرایط، موضوع توسط سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط بررسی و تصمیم‌گیری خواهد شد.

گفتنی است سخنگوی وزارت خارجه روز دوشنبه در نشست خبری خود، در پاسخ به سوالی در این خصوص گفته بود: برای حج امسال دعوتی از سوی عربستان دریافت نکرده‌ایم و همچنان در وضعیت سابق هستیم و برای حج سال آینده باتوجه به شرایط موجود و حفظ عزت و امنیت حجاج ایرانی تصمیم مقتضی اتخاذ خواهد شد. وی در این جلسه تاکید کرد: اطلاعاتی که دراختیار من وجود دارد، نشان می‌دهد دعوتنامه‌هایی ازسوی عربستان برای 80کشور ارسال شده ولی ایران هنوز در این خصوص مستثناست.

به گزارش ایرنا، در همین رابطه درحالی که وزارت حج عربستان پیش‌تر از ارسال دعوتنامه برای 80کشور ازجمله ایران برای تنظیم مناسک حج خبر داده بود، سازمان حج و زیارت ایران اعلام کرد تاکنون هیچ دعوتنامه‌یی از وزارت حج عربستان دریافت نکرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر