فرصت یک ماهه وزیر کشور به نمایشگاه سئول

۱۳۹۵/۱۰/۱۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۸۳۴۶

وزیر کشور گفت: درصورتی‌که ظرف یک ماه آینده برنامه‌ریزی و زمان‌بندی مشخصی درباره نمایشگاه سئول ارائه نشود، برگزاری نمایشگاه را در این مکان ممنوع اعلام می‌کنم. به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی‌فضلی در یکصد و سی و سومین جلسه شورای عالی هماهنگی ترافیک شوراهای کشور که به بررسی مشکلات ترافیک شهر تهران پرداخته بود، اظهار داشت: بنده پیشنهاد می‌دهم جلسه شورای ترافیک شهر تهران ماهی یک‌بار تشکیل شود. وی افزود: در حال حاضر مهم‌ترین مساله، ترافیک در تهران است و یکی از منشأهای آلودگی هوا نیز ترافیک است. وی افزود: در ساعات پیک در چند منطقه شاهد گره‌های ترافیکی هستیم که باید اولویت‌بندی‌های لازم در این خصوص اعلام شود.

وی درباره کمک به توسعه حمل و نقل ریلی نیز اظهار داشت: دولت قرارداد 2هزار واگن مترو را در دستور کار دارد و تقاضای ما از مدیریت شهری تهران این است که اولویت بیشتری درخصوص مترو داشته باشد که البته تاکنون نیز همین بوده است و باید مشکل مترو و شهر تهران

حل شود.

وزیر کشور درباره قطار حومه‌یی نیز اظهار داشت: وزیر راه و شهرسازی در این خصوص برنامه‌هایی دارد، این موضوع نیز در کلان‌شهرها مورد پیگیری قرار گرفته است و باید راه‌آهن حومه‌یی با شهری گره بخورد.

رحمانی‌فضلی گفت: برای نخستین‌بار کمیسیون کلان‌شهرها در دولت تشکیل شد و مصوباتی نیز داشته است که به بهبود کیفیت زندگی در کلان‌شهرها کمک کرده است. وزیر کشور گفت: انتظار ما از شهرداری این است که هر موردی که فکر می‌کنند درخصوص ترافیک تهران باید دولت انجام دهد را ارائه دهند؛ با اولویت این کار را انجام خواهیم داد. وی به آموزش عمومی در حوزه ترافیک اشاره کرد و گفت: اعتباراتی از جریمه‌ها برای آموزش قرار دهید. وزیر کشور خطاب به پلیس راهنمایی و رانندگی افزود: آموزش نیروهای پلیس نیز باید در دستور کار قرار بگیرد؛ در حال حاضر از نیروهای سرباز بیشتر از نیروهای کادری استفاده می‌شود. وی افزود: پلیس راهور در بعضی مواقع قدرت برخورد لازم را ندارد و پلیس راهور باید اقتدار بیشتری داشته باشد.

وی درباره معاینه فنی خودروها نیز اظهار داشت: در حوزه معاینه فنی اقدامات موثری صورت گرفته و ایجاد سامانه سیمفا یکی از برنامه‌های موثر در معاینه فنی بوده است و در حال حاضر بیش از 430 مرکز معاینه فنی به این سامانه متصل است که البته باید تمام مراکز به این سامانه وصل شوند. وی یادآور شد: باید از کنترل‌های هوشمند برای کاهش ترافیک استفاده کرد.

رحمانی‌فضلی به برگزاری نمایشگاه در سئول و ایجاد ترافیک این نمایشگاه اظهار داشت: تا ظرف یک ماه باید برنامه زمانبندی درخصوص نحوه برگزاری نمایشگاه‌ها در نمایشگاه سئول ارائه شود؛ در غیر این صورت بنده در شورای عالی ترافیک برگزاری نمایشگاه در سئول را ممنوع اعلام می‌کنم. وی ادامه داد: ما در گذشته مکان مناسبی برای برگزاری نمایشگاه‌ها نداشته‌ایم، ولی الان شهرداری تهران نمایشگاهی احداث کرده است که با کمترین هزینه می‌توانیم نمایشگاه‌های لازم را برگزار کنیم. وی درباره فاینانس‌ها نیز وعده داد که به زودی فاینانس‌های مورد نیاز شهرداری‌ها باز شود و دیگر بهره‌برداری‌های لازم در این خصوص صورت بگیرد. وی به تردد ماشین‌آلات سنگین در شب نیز اشاره کرد و گفت: گزارش شده است این ترددها نیز موجب آلودگی هوا و همین‌طور بعضا ترافیک می‌شود؛ بنابراین اگر در این حوزه نیاز به اقدامات خاصی است، اعلام کنند تا پس از بررسی‌های لازم ابلاغ شود.

وی درباره بدهی دولت به شهرداری‌ها نیز گفت: میزان این بدهی‌ها باید مشخص شود و با توجه به اینکه شهرداری‌ها نیز بدهکار هستند اقدامات لازم در راستای تهاتر صورت بگیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر