شهرداری و وزارت رفاه متولی جمع‌آوری گورخواب‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۹۵

وزیر کشور درخصوص مساله گورخواب‌ها گفت: متولی جمع‌آوری متکدیان و این نوع افراد (گورخواب‌ها) شهرداری و وزارت رفاه است و اقدامات خوبی در این زمینه انجام شده است.

به گزارش ایرنا، عبدالرضا رحمانی‌فضلی دیروز در پایان هشتادوششمین نشست اعضای شورای اجتماعی، درخصوص اقدامات وزارت کشور در زمینه گورخواب‌ها اظهار کرد: سال قبل بخشنامه‌یی کردیم که متولی جمع‌آوری متکدیان و این نوع افراد در جامعه مشخص است؛ شهرداری‌ها و وزارت رفاه یعنی بهزیستی است. توفیقات بسیار خوبی هم در این زمینه انجام شده است. وی افزود: ضمن اینکه درخصوص معتادان متجاهر هم همکاری بین شهرداری و بهزیستی و ستاد بوده و نیروی انتظامی ما در این زمینه قبلا حدود 500نفر ظرفیت داشت و اکنون 10هزار ظرفیت ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: 7هزار و 500نفر اکنون داخل اماکن ما هستند، شهرداری هم گرمخانه‌های زیادی دارد که این افراد را جمع‌آوری می‌کند و واقعا شهرداری و بهزیستی خدمات خوبی ارائه می‌دهند.

وزیر کشور گفت: این نوع موارد به‌خصوص برمی‌گردد به کسانی که معتادند و حاضر نیستند در گرمخانه‌های اردوگاه‌ها بیایند، بنابراین خودشان فرار می‌کنند و می‌روند به جاهایی که دیده و گرفتار نشوند.

وزیر کشور گفت: این نوع موارد معمولا کسانی هستند که از ترس بازداشت شدن یا برخورد به چنین اماکنی پناه می‌برند. وی تصریح کرد: در تهران الان 7هزار و 500نفر مشابه اینها که متجاهرین هستند، داریم و نگهداری می‌کنیم؛ روزانه حدود 15هزار تومان مخارج اینهاست. هم به درمان و بستری و هم به کارهای‌شان رسیدگی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر