بی‌توجهی به حمل‌ونقل مسافری در دریای خزر

۱۳۹۵/۱۰/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۸۳

مالک کشتی میرزا کوچک‌خان با انتقاد از بی‌توجهی دولت به حمل‌ونقل دریایی مسافری خزر گفت: کشتی میرزا کوچک‌خان برای تردد حتی یک اسکله مسافری مناسب در دریای خزر ندارد و دولت هم برنامه‌یی برای ارتقای گردشگری دریایی خزر و رشد حمل‌ونقل مسافری آن ندارد. به گزارش فارس، روز گذشته داریوش توکلی با انتقاد از عملکرد دولت و سازمان بنادر و دریانوردی به‌دلیل بی‌توجهی به حمل‌ونقل مسافری دریای شمال اظهار کرد: حدود 10 سال پیش کشتی میرزا کوچک‌خان را از نیروی دریایی سپاه پاسداران خریداری کردیم و از آن پس کشتی میرزا کوچک‌خان به نماد حمل‌ونقل مسافری دریای شمال و گردشگری تبدیل شد. وی با بیان اینکه کشتی میرزا کوچک‌خان این روزها حال خوشی ندارد، گفت: متاسفانه سازمان بنادر و دریانوردی فقط ادعای حمایت از بخش خصوصی و توسعه دریایی را مطرح می‌کند، درحالی که در این چند سال هیچ حمایتی از آنها ندیده‌ایم و از ظرفیت این کشتی بزرگ به‌عنوان تنها کشتی مسافری دریای خزر هیچ استفاده‌یی نمی‌شود.

مالک کشتی میرزا کوچک‌خان اظهار کرد: مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی باید توضیح دهد که برای رشد حمل‌ونقل مسافری دریای شمال چه کارهایی انجام داده است، آیا کشتی مسافری به این دریا وارد کرده‌ایم و آیا از فعالان این بخش حمایت شده است یا خیر. وی افزود: متاسفانه دولت و سازمان بنادر مانع توسعه حمل‌ونقل مسافری دریای شمال هستند و نه تنها اسکله‌یی برای تنها کشتی مسافری دریای شمال درنظر نگرفته‌اند، بلکه نرخ سوخت را هم حدود 2ماه پیش افزایش دادند و هزینه سوخت ما از ماهی 7میلیون به ماهی 21میلیون تومان افزایش یافته است.

وی گفت: کشتی میرزاکوچک‌خان امروز هیچ فعالیتی ندارد درحالی که برای تمدید مجوزهای بین‌المللی باید همیشه روشن باشد و ملوان‌ها و کارکنان آن روی کشتی فعالیت کنند که این خود هزینه‌بر است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر