تهدید دلار

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۶۲


وال‌استریت ژورنال:

یکی از تیترهای صفحه اول این روزنامه به افزایش ارزش دلار در سطح جهانی اشاره کرده است. این گزارش اشاره کرده که این افزایش ارزش تهدیدی برای تولیدکنندگان امریکایی است چراکه در چنین وضعیتی، صادرات‌شان گران و ارزش درآمدهای خارجی آنها کم خواهد بود. در حقیقت تنها کالاهای گران از سوی امریکا صادر می‌شود اما محصولاتی که از کشورهای دیگر به دست می‌آورد، به‌دلیل پایین بودن ارزش واحدهای پولی دیگر، ارزش چندانی نخواهد داشت. این روزنامه نوشته است که دلار پس از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات و اقدام بانک مرکزی امریکا در تصویب افزایش نرخ‌های بهره، به بالاترین حد در ۱۴سال اخیر صعود و کالاهای امریکایی را در بازار خارجی گران‌تر کرد. دلار امریکا در دو سال گذشته رشد قوی داشته است، اما روند رشد این ارز پس از پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری هشتم نوامبر و نخستین افزایش نرخ‌های بهره امریکا در یک سال گذشته، تسریع شد و برای تحقق وعده رییس‌جمهوری منتخب برای افزایش اشتغال در بخش تولید، مانع جدیدی افزود.


فیگارو:

این روزنامه فرانسوی تیتر یک خود را به فرانسوا فیون و آماده شدن او برای دور آخر انتخابات ریاست‌جمهوری فرانسه اختصاص داده است. این گزارش فیگارو درحالی است که انتخابات مقدماتی جناح راست و میانه برای ریاست‌جمهوری فرانسه، با رساندن فرانسوا فیون نخست‌وزیر پیشین این کشور به نخستین رده، بسیاری را غافلگیر کرد. براساس این، با حذف نیکلا سارکوزی رییس‌جمهوری پیشین، با فاصله بسیار از نخستین رده و حتی نفر دوم، ٢کاندیدا به دور دوم راه یافتند. پیشتازی فرانسوا فیون که تا دو هفته پیش از انتخابات در نظرسنجی‌ها با فاصله بسیار زیاد تنها در رده سوم قرار داشت و ناگهان طی یک هفته، بیش از 20رتبه به دست آورد، توجه بسیاری از کارشناسان را به سمت خود کشانده است. در عین حال، نتایج تازه‌ترین نظرسنجی موسسه «ایفوپ» برای هفته‌نامه فرانسوی «ژورنال دودیمانش» نشان می‌دهد که اغلب فرانسویان فرانسوا فیون نامزد جناح راست میانه فرانسه را پیروز انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور می‌دانند.


گاردین:

تیتر یک این روزنامه انگلیسی درحالی به مرگ جورج مایکل اختصاص دارد که این خواننده پیش از این‌ بارها به علت مصرف موادمخدر و رابطه‌های غیراخلاقی خبرساز شده بود. با این حال، گاردین نیم‌تای صفحه اول خود را به او اختصاص داده است. طبق اعلام مدیر برنامه‌های جورج مایکل، این خواننده سرشناس در منزلش در آکسفوردشایر و به‌علت ایست قلبی درحالی که تنها بوده، فوت کرده است. جورج مایکل که با خوانندگانی چون مایکل جکسون همدوره بوده، بیش از ۱۰۰میلیون نسخه از آلبوم‌هایش در سراسر جهان به فروش رفته است. این خواننده که متولد ۱۹۶۳ در شمال لندن بود، ۱۲تک‌آهنگ انگلیسی و ۹ آلبوم انگلیسی و ۱۰تک‌آهنگ امریکایی و ۲ آلبوم امریکایی داشته و معروف‌ترین اثرش «نجوای بی‌پروا» (Careless Whispers) است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر