اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۳۷

ترمیم خط انتقال آب شرب 1400 میلی‌متری اردبیل در دمای منفی 15 درجه

اردبیل| با توجه به نشتی آب از خط انتقال آبرسانی اردبیل از سد یامچی در کیلومتر14، همکاران شرکت آب و فاضلاب با پیش‌بینی تمام لوازم و امکانات فنی و پرکردن مخازن آب شرب شهر برای جلوگیری از قطعی آب با قطع شدن انتقال آب از این خط، در ساعت 5 صبح مورخ 7/9/95، عملیات ترمیم را با قطع آب از محل تصفیه‌خانه و تخلیه آب در محل ترکیدگی با 3دستگاه پمپ خودمکش با وجود سرمای شدید و دمای منفی 15درجه منطقه شروع کردند. به گزارش دفتر روابط عمومی و آموزش همگانی شرکت آب و فاضلاب شهری استان اردبیل، با توجه به اجرای خط انتقال آب شرب اردبیل با لوله‌های 1400 بتنی و تعبیه محل تخلیه در نقاط معین با لوله‌های فولادی برای حل مشکلات و ترمیم خط، همکاران باید نسبت به برش محل تخلیه جهت ورود به لوله و طی مسیری 70متری در داخل لوله به سمت محل ترکیدکی حرکت و نسبت به ترمیم آن اقدام می‌کردند و این در حالی است که با وجود پیش‌بینی امکانات لازم با توجه به زمانبر بودن ترمیم عملیات در داخل لوله، وجود گاز کلر هر لحظه سلامت همکاران زحمتکش شرکت را تهدید می‌کرد، اما با وجود این مشکلات و سرمای طاقت‌فرسای محل عملیات، ترمیم و رفع نشتی لوله با برنامه‌ریزی کامل و با سرعت پیش رفت. حضور خاک‌نژاد، مدیرعامل شرکت از نخستین ساعات شروع عملیات و ورود به داخل لوله- جهت نظارت بر روند صحیح و مناسب ترمیم لوله آسیب‌دیده- دلگرمی مناسبی برای همکاران بود که در دمای منفی 15 درجه در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به ترمیم خط انتقال آبرسانی شهر اردبیل اقدام کنند.


پرداخت مطالبات پزشکان و موسسات درمانی

تبریز| مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی اعلام کرد: بیش از 1900 میلیارد ریال از مطالبات پزشکان و موسسات درمانی طرف قرارداد استان پرداخت شد. مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی با اعلام این مطلب گفت: در هفته‌های اخیر بیش از 1900 میلیارد ریال از مطالبات پزشکان و موسسات درمانی استان پرداخت شده است. به گزارش روابط عمومی اداره کل بیمه سلامت آذربایجان شرقی، این پرداخت‌ها در راستای به‌روزرسانی مطالبات طرف‌های قرارداد صورت گرفته است. دکتر مجیدی با اشاره به پیگیری‌های سازمانی به‌عمل آمده در این خصوص افزود: در این راستا و با توجه به اولویت‌های درمانی استان، بیشترین پرداخت‌های اخیر مربوط به بیمارستان‌های دانشگاهی بوده است که نزدیک 1400 میلیارد ریال را شامل می‌شود. وی تصریح کرد: در این پرداخت‌ها مطالبات داروخانه‌ها، پاراکلینیک‌ها، پزشکان و بیمارستان‌های خصوصی استان نیز انجام شده و پیگیری‌های لازم برای باقی مطالبات در حال انجام است. مدیرکل بیمه سلامت آذربایجان شرقی تاکید کرد: اداره کل بیمه سلامت در تلاش است تا با به‌روزرسانی پرداخت‌ها، فرآیند خدمت‌رسانی به بیمه‌شدگان استان را تسهیل کند. وی یادآور شد: پرداخت این مطالبات به‌صورت نقدی و غیر نقدی (اوراق مالی اسلامی) صورت گرفته است.


جشنواره اقوام ایرانی نیمه اول بهمن ۹۵ در کرمانشاه برگزار می‌شود

کرمانشاه| جشنواره اقوام ایرانی در بخش‌های موسیقی، تئاتر آیینی و لباس محلی، نیمه اول بهمن ۹۵ در استان کرمانشاه برگزار می‌شود.جلسه هماهنگی برگزاری جشنواره اقوام ایرانی با حضور مدیرکل، معاون اداری و مالی، معاون هنری و سینمایی، مسوول حراست، رییس اداره امور فرهنگی، مسوول روابط عمومی، رییس اداره سمعی و بصری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کرمانشاه و مدیر موسسه شکوه انقلاب، در محل سالن جلسات اداره کل ارشاد استان کرمانشاه برگزار شد. بر پایه این گزارش، نخستین جشنواره اقوام ایرانی با حضور هنرمندانی از سراسر کشور، در بخش‌های موسیقی، تئاتر آیینی و لباس محلی و اساتید برجسته موسیقی و نمایش در نیمه اول بهمن سال جاری برگزار می‌شود. در طول برگزاری جشنواره، نشست‌های تخصصی در زمینه موسیقی و نمایش نیز برگزار خواهد شد.


صدور 178مجوز صنعتی در بوشهر

بوشهر| رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر گفت: در 9ماه امسال 178 مجوز صنعتی با پیش‌بینی حجم سرمایه‌گذاری 119 هزار میلیارد ریال و اشتغال بیش از 5هزار نفر در بخش‌های مختلف صنعتی این استان صادر شده است. سیدحسین حسینی محمدی روز سه‌شنبه در جمع فعالان اقتصادی این شهرستان افزود: توسعه صنایع پایین‌دستی یکی از اولویت‌های سرمایه‌گذاری در استان بوشهر است که در شهرستان کنگان نیز در اولویت برنامه‌های این سازمان قرار دارد. وی اضافه کرد: کنگان سومین شهرستان استان بوشهر از نظر شمار مجوز‌های صنعتی صادر شده در 9 ماه سال جاری است. وی اضافه کرد: فرصت‌های اقتصادی در کنگان باید شناسایی شود و سرمایه‌گذاران این بخش از زیرساخت‌هایی مانند شهرک‌های صنعتی و منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی برای رونق بخشیدن به تولیدات استان استفاده مطلوب کنند. حسینی محمدی ادامه داد: همکاری دستگاه‌های اجرایی برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی مستقر در این شهرستان می‌تواند زمینه را برای فعالیت بهتر این واحد‌ها فراهم کند.


جابه‌جایی بیش از 12میلیون تن کالا از راه‌آهن هرمزگان

بندرعباس| مدیرکل راه‌آهن هرمزگان گفت: 12 میلیون و 767 هزار و 880 تن کالای ترانزیتی، نفتی و غیرنفتی به وسیله 206 هزار و 18 دستگاه واگن در 9 ماه گذشته از طریق خطوط ریلی استان جابه‌جا شد. محمد پورفخری دیروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در این مدت 74 هزار و 129دستگاه واگن به میزان 5 میلیون و 49 هزار و 43 تن بارگیری شده که رشد 13 درصدی را در مقایسه با مدت مشابه سال قبل نشان می‌دهد. مدیرکل راه آهن هرمزگان اضافه کرد: همچنین 131 هزار و 889 دستگاه واگن به میزان 7 میلیون و 718 هزار و837 تن تخلیه بار شده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، از لحاظ تعداد واگن 25 درصد و از لحاظ تناژ 23 درصد افزایش داشته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر