از منطقه

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۲۲

روزنامه‌نگار زن عراقی ربوده شد

افراد مسلح ناشناس افراح شوقی، خبرنگار زن روزنامه العالم الجدید را در جنوب شهر بغداد ربودند. به گزارش ایرنا و به نقل از السومریه نیوز، یک منبع آگاه در نیروهای پلیس عراق سه‌شنبه اعلام کرد که افراد مسلح ناشناس شب گذشته به منزل فراح شوقی القیسی، خبرنگار روزنامه العالم الجدید در منطقه السیدیه در جنوب شهر بغداد، پایتخت این کشور یورش برده و وی را ربودند. حیدر العبادی نخست‌وزیر عراق به نیروهای امنیتی این کشور دستور داده تا تمام تلاش خود را برای نجات وی به کار گیرند. رسانه‌های عراق ربودن این خبرنگار را به‌شدت محکوم کردند.


کمک قطر به قربانیان تروریسم در لیبی

هلال‌احمر قطر مبلغ 5 میلیون دلار برای خانواده‌هایی که به شهر سرت لیبی بازگشته‌اند، اختصاص داد. به‌گزارش آناتولی، سازمان هلال‌احمر قطر اعلام کرده، این کشور مبلغ 5میلیون دلار برای خانواده‌های لیبیایی که به شهر از دست داعش آزادشده سرت بازگشته‌‌اند از صندوق توسعه اختصاص داده است. این سازمان همچنین قصد دارد، نیازهای درمانی 79هزار و 400نفر را برای 6 ماه برآورده کند. تمام این کمک‌های بشردوستانه به‌زودی از راه تونس ارسال خواهد شد. قطر در شرایطی اعلام کرده به قربانیان تروریسم در لیبی کمک می‌کند که خود یکی از کشورهایی است که متهم است از تروریسم در سوریه حمایت می‌کند.


انهدام یک هلیکوپتر ارتش در افغانستان

یک مقام ارشد ارتش افغانستان تایید کرده که یک هلیکوپتر نظامی هنگام نشست در فرودگاه شیندند در غرب کشور منهدم شده است. این هلیکوپتر پس از بازگشت از انجام ماموریتی عادی از شهر هرات به پایگاه نظامی شنیدند، هنگام فرود دچار سانحه شد و به‌شدت آسیب دید. خلبان این هلیکوپتر پس از این سانحه در حساب کاربری فیس‌بوکش جزییات این سانحه را نوشت و به دوستانش اطمینان داد که به او و سایر سرنشینان آن آسیبی نرسیده است. او تایید کرده بمب مغناطیسی در این هلیکوپتر کار گذاشته شده بود، اما ساعاتی پس از پخش شدن این خبر، این پست فیس‌بوکی از صفحه این خلبان برداشته شد. سخنگوی گروه طالبان در صفحه توییترش نوشت که افراد وابسته به این گروه یک هلیکوپتر ارتش را در نزدیک پایگاه نظامی شیندند ساقط کرده‌اند. اما ژنرال شعیب از فرماندهان نیروی هوایی افغانستان هر نوع خرابکاری در وقوع این سانحه را رد کرده و گفته این هلیکوپتر به دلیل مشکلات فنی در روی زمین دچار سانحه شده است. به گفته این ژنرال نیروی هوایی ارتش، هلیکوپتر سانحه دیده هنگام نشست از خط پرواز منحرف شد و به یک مانع برخورد که باعث آسیب دیدن آن شد. این سانحه در حالی روی داده که گزارش‌ها حاکی از افزایش سانحه دیدن هلیکوپترهای ارتش افغانستان هستند. ارتش افغانستان در جنگ با گروه‌های شورشی در سال‌های اخیر به صورت روزافزونی متکی به استفاده از هلیکوپترهای جنگی و غیرجنگی می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر