اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۸ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۸۰۵

اعلام تراکنش‌های مشکوک به دفتر مبارزه با پولشویی

رییس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌یی خواستار اعلام نتیجه تراکنش‌های مشکوک به دفتر مبارزه با پولشویی شد. به گزارش فارس، سیدکامل تقوی‌نژاد رییس سازمان امور مالیاتی در بخشنامه‌یی از ضرورت اعلام نتیجه اعلام تراکنش‌های مشکوک به دفتر بازرسی ویژه مبارزه با پولشویی و فرار مالیاتی خبر داد. طبق بخشنامه شماره 200/95/58 در تاریخ 09/09/1395 مرتبط با ماده قانون مالیات‌های مستقیم آمده است: نظر به اینکه اطلاعات حساب‌ها و تراکنش‌های بانکی واصله به ادارات کل در شناسایی مودیان مالیاتی و فعالیت‌های آنان و جلوگیری از فرار مالیاتی و تضییع حقوق حقه دولت نقش بسزایی داشته و کمک شایانی نیز در راستای شناسایی اطلاعات حساب‌های بانکی جهت وصول معوقات مالیاتی در ادارات وصول و اجرای سراسر کشور می‌نماید.


ساختار جدید مناطق آزاد

وزیر اقتصاد را پاسخگو می‌کند

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: با انتقال مدیریت دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت اقتصاد و امور دارایی، وزیر اقتصاد در خصوص عملکرد این سازمان پاسخگو خواهد بود. شهباز حسن‌پوربیگلری درگفت‌وگو با خانه ملت با اشاره به تصمیم مجلس در جریان بررسی جزییات لایحه برنامه ششم درباره انتقال مدیریت مناطق آزاد به وزارت اقتصاد گفت: کمیسیون تلفیق پیشنهادی در خصوص مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری ارائه کرد که ابهاماتی نیز درباره آن مطرح بود اما خوشبختانه با رصد خوبی که نمایندگان داشتند، برخی بخش‌های آن حذف شد و کلیات آن به تصویب رسید. وی با بیان اینکه از این تاریخ به بعد باید مناطق آزاد و ویژه اقتصادی زیرنظر وزارت اقتصاد و امور دارایی فعالیت کنند، تصریح کرد: در حقیقت وزیر اقتصاد باید نسبت به آنچه در مناطق آزاد رخ می‌دهد، پاسخگو باشد. نماینده سیرجان و بردسیر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه انتقال مناطق آزاد به وزارت اقتصاد شفاف‌سازی بیشتری در خصوص فعالیت مناطق آزاد صورت می‌گیرد، خاطرنشان کرد: ساختار دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد زیرنظر رییس‌جمهور اداره می‌شد که با تصمیم مجلس به وزارت اقتصاد سپرده خواهد شد. حسن‌پوربیگلری تاکید کرد: دلیل تصمیم مجلس در خصوص مناطق آزاد به علت فاصله گرفتن مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی از اهداف اولیه، نظارت ناپذیری و تبدیل شدن این مناطق به دروازه‌های واردات کالا به کشور بود.

براساس تبصره2 اصلاح شده ماده 27 لایحه برنامه ششم توسعه کل کشور کلیه وظایف، اختیارات، ساختار و تشکیلات با حفظ شخصیت حقوق مستقل و مقررات و قوانین مربوطه دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد به وزارت امور اقتصادی و دارایی منتقل و وزیر مربوط مسوول اجرای قوانین مربوط در حوزه مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی خواهد بود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر