پرونده کیارستمی مختومه شد

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۸۴


بهمن کیارستمی در پی اظهارات اخیر وزیر بهداشت درباره پرونده عباس کیارستمی، متنی را منتشر کرد. به گزارش ایسنا، در متن بهمن کیارستمی، فرزند عباس کیارستمی که در پی اظهارات اخیر وزیر بهداشت در اختیار ایسنا قرار گرفته، آمده است: «سرانجام نتیجه کمیسیون پزشکی قانونی هم صادر شد، این گزارش به دادسرای جرایم پزشکی ارائه خواهد شد و رای نهایی توسط این دادسر صادر می‌شود. اما یک جمله از متن این گزارش برایم تامل‌برانگیز است:«پس از جراحی اول و بروز خونریزی، عمل جراحی دوم با تاخیر صورت گرفته است. هر چند این تاخیر صورت گرفته در درمان عوارض، تاثیری در فوت بیمار نداشته اما در تشدید و بروز مشکلات بعدی ازجمله عفونت‌های مکرر و طولانی شدن مدت بستری موثر بوده است.»

در عین حال به تازگی دکتر هاشمی، وزیر بهداشت چنین گفته‌اند:«متاسفیم که شخصیت ارزشمندی چون کیارستمی را از دست دادیم و می‌توانست این اتفاق نیفتد. درباره پرونده آقای کیارستمی هم اینکه آیا واقعلا تخلف انجام شده یا خیر را قانون باید تعیین کند و این موضوع هم که آیا نسبت جرم با مجازاتی که در نظر گرفته شده، متناسب است یا خیر را هم قانون باید در موردش اظهارنظر کند.»

اگر اظهارنظر قانون را به اظهارنظر وزیر اضافه کنیم به چنین عبارتی می‌رسیم:«این اتفاق می‌توانست نیفتد هر چند قصور پزشک معالج در فوت بیمار بی‌تاثیر بوده است.» حالا پرسش این است که این اتفاق چگونه می‌توانست نیفتد اگر قصور پزشک معالج در فوت بیمار بی‌تاثیر بوده. جواب این سوال را دکتر حاجی‌میراسماعیل، رییس دانشگاه علوم پزشکی ایران در شانزدهم تیر ماه یعنی 10روز بعد از مرگ کیارستمی و پیش از آغاز بررسی پرونده توسط نظام پزشکی یا پزشکی قانونی به بنده داده‌ است و حالا نزدیک به ۶ ماه بعد از بررسی علت مرگ کیارستمی توسط این دو سازمان، وزیر بهداشت نیز با تشخیص اولیه ایشان هم‌نظر است که نوشته‌ بودند:«به یقین دیدارتان با وزیر بهداشت را در دفتر ایشان به خاطر دارید. همان موقع که درخواست حضور پزشکی از فرانسه را بر بالین پدر داشتید و دکتر هاشمی شخصا این موضوع را پیگیری کردند و برای بار دوم با سفر استاد به فرانسه مخالفت کردند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر