اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۷۴

خیز شهرداری برای

افزایش فضای پارک مکانیزه

جلسه «شورای ترافیک شهر تهران» به ریاست شهردار تهران و با حضور اعضای این شورا از جمله معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران، رییس پلیس راهور پایتخت، دبیر شورای عالی ترافیک کشور و مدیرکل حمل‌ونقل و ترافیک استانداری تهران پس از ماه‌ها برگزار شد. به گزارش ایسنا، مازیار حسینی معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری تهران در مورد موضوعات مطرح در این جلسه گفت: در این جلسه، دو دستور کار شامل «مدیریت ترافیک ساکن و پارک حاشیه‌یی» و «روان‌سازی ترافیک پل طبقاتی صدر»، مورد بررسی قرار گرفت و در هر دو موضوع، پیشنهادها بعد از بحث و بررسی مورد تصویب قرار گرفت. وی افزود: موضوع ترافیک ساکن و پارک حاشیه‌یی، یکی از مهم‌ترین موضوعات مدیریت ترافیک است و از این رو، تعداد 15هزار فضای پارک مجهز به سیستم پارکومتر را تا نیمه اول سال آینده به 35هزار فضای پارک مکانیزه افزایش می‌دهیم. وی با بیان اینکه موضوع روان‌سازی ترافیک پل صدر و تونل نیایش از طریق بستن دسترسی‌های اضطراری آن، دومین دستور کار جلسه این شورا در حضور شهردار تهران بود، تصریح کرد: مقرر شد در گام نخست از پانزدهم دی ماه، دسترسی‌های اضطراری پل صدر از ساعت 7 لغایت 10صبح و از ساعت 16 لغایت 19 بعدازظهر مسدود شوند. وی خاطرنشان کرد: در مورد موضوع پارک حاشیه‌یی نیز ضمن تاکید بر مدیریت ترافیک ساکن، مقرر شد نسبت به هوشمندسازی کنترل پارک حاشیه‌یی اقدام شود.


کاهش بودجه راهداری

در سال آینده

معاون برنامه‌ریزی و منابع وزیر راه‌ و شهرسازی از نیاز پروژه‌های راهداری و راهسازی سال ۹۶ به اعتبار ۱۲میلیارد تومانی خبر داد و گفت: وقتی بودجه حمل‌ونقل ریلی به سمت بودجه عمومی می‌رود، حمل‌ونقل جاده‌یی با ۳۰ تا ۴۰درصد کاهش منابع مواجه می‌شود و طرح‌های ریلی و جاده‌یی به نتیجه نمی‌رسد. امیر امینی با اشاره به عدم تخصیص منابع مالی به حوزه راهداری و راهسازی گفت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی حمل ونقل در سال آتی نیازمند ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم. وی افزود: برای اجرای پروژه‌های حمل‌ونقل در سال ۹۶ به ۱۲هزار میلیارد تومان منابع مالی نیازمندیم که این منابع مالی مربوط به راهداری، راهسازی و توسعه چند فرودگاه جدید کوچک است.


برخورد با خودروهای شخصی در پایانه‌های تاکسیرانی

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ از آغاز طرح برخورد با ورود مسافربرهای شخصی و غیرمجاز به پایانه‌های تاکسیرانی خبر داد. سردار محمدرضا مهماندار در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اجرای این طرح گفت: در راستای ساماندهی حمل‌ونقل مسافر و برخورد با مسافربرهای شخصی و غیرمجاز در پایانه‌های تاکسیرانی این طرح به مرحله اجرا درآمده و بر این اساس با تمام خودروهای شخصی و غیرمجاز که وارد پایانه‌های مسافربری شده برابر قانون برخورد خواهد شد. وی با بیان اینکه دوربین‌هایی نیز برای برخورد با ورود خودروهای شخصی و غیرمجاز در ورودی پایانه‌های تاکسیرانی نصب شده، ادامه داد: علاوه بر دوربین‌ها، ماموران راهور در تمام پایانه‌های تاکسیرانی نیز مستقر شده و نسبت به اعمال قانون این تخلف اقدام خواهند کرد. رییس پلیس راهنمایی و رانندگی تهران بزرگ با بیان اینکه در اجرای این طرح تمام خودروهای غیرمجاز اعم از پلاک تهران و شهرستان جریمه خواهند شد، اظهار کرد: اجرای این طرح در روزهای آتی نیز ادامه خواهد داشت. مهماندار با تاکید بر اینکه تنها تاکسی‌ها مجاز به ورود به پایانه‌های تاکسیرانی هستند، درباره مبلغ جریمه این خودروها نیز گفت: برابر قانون توقف وسایل نقلیه در ایستگاه وسایل حمل‌ونقل عمومی 30هزار تومان و حمل مسافر توسط خودروهای شخصی و غیرمجاز نیز 30هزار تومان جریمه در پی دارد، بنابراین اگر خودرویی شخصی وارد پایانه شده و اقدام به مسافربری هم کند در مجموع 60هزار تومان جریمه خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر