افزایش پروازهای عبوری دستاورد پسابرجامی است

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۷۳

رییس کمیسیون عمران مجلس، اجرای دو طرح باز مهندسی فضای ‌کشور و طرح ملی مدیریت آسمان ایرانشهر را در حفظ و گسترش پروازهای عبوری اثرگذار خواند و گفت: با ورود هواپیماهای جدید و مدیریت درست آسمان کشور، ایران یکی از دو کشور اول در زمینه جذب توریست و تبدیل شدن به نقطه هوایی پرتردد دنیا خواهد شد.

محمدرضا رضایی کوچی رییس کمیسیون عمران مجلس، در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، گفت: پس از برجام فضا برای فعالیت و افزایش فضای پروازهای عبوری بسیار مناسب شده است، ضمن آنکه تحولات اخیر منطقه، عبور ایرلاین‌های بین‌المللی از آسمان ایران و همچنین تقاضا برای استفاده از آسمان ایران را افزایش داده است.

نماینده جهرم در مجلس افزود: با ورود هواپیماهای جدید و مدیریت درست آسمان کشور، ایران یکی از دو کشور اول در زمینه جذب توریست و تبدیل شدن به نقطه هوایی پرتردد دنیا خواهد شد و این نویدبخش فصلی تازه در صنعت هوانوردی ایران است. ‌وی با بیان اینکه در سال ۹۴ درحدود ۴۴۰هزار پرواز خارجی از آسمان ایران با متوسط بیش از ۶میلیون نفر مسافر خارجی عبور کرده است، تصریح کرد: عبور بیش از ۶میلیون مسافر خارجی از منطقه هوایی ایران بدون هیچ‌گونه خطر و تهدیدی حاکی از آن است که ایران در بحث امنیت و مباحث مرتبط با رعایت حقوق بشر موفق بوده است.

نماینده جهرم در مجلس دهم، با بیان اینکه ما ظرفیت افزایش تعداد مسافران و پروازهای خارجی را داریم، تصریح کرد: امن بودن آسمان کشور و همچنین گسترش مسیرهای مستقیم هوایی، پروازهای عبوری بیشتری را به آسمان ایران کشانده و سهم اقتصادی ایران از صنعت هوایی را افزایش داده است. وی با بیان اینکه این پروازها منجر به درآمد هزار میلیارد تومانی برای کشور شده است، گفت: در صورت مدیریت صحیح تقاضا، درآمد ارزی ایران از محل پروازهای عبوری به میزان چشمگیری افزایش خواهد یافت.

وی طرح ملی آسمان ایرانشهر و همچنین اجرای طرح بازمهندسی فضای کشور را در این راستا مثبت ارزیابی کرد و گفت: لازم است با ادامه پیاده‌سازی طرح ملی مدیریت آسمان ایرانشهر و کوتاه کردن مسیرهای پروازی، تعداد پروازهای عبوری بیشتری را به سمت آسمان کشورمان سوق دهیم.

رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با تاکید بر مدیریت جریان پروازهای عبوری و با بیان اینکه ایران موقعیت بسیار مناسبی را برای پروازهای عبوری در جهان داشته و ظرفیت فضای آن جای فعالیت بسیاری دارد، گفت: در صورتی می‌توانیم جایگاه گذشته خود را در صنعت هوایی به دست آوریم که همزمان با نوسازی ناوگان هوایی و ورود هواپیماهای جدید، زیرساخت‌های فرودگاهی و ناوبری ایران را نیز ساماندهی کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر