تهیه نقشه گسل زلزله 4 کلان‌شهر

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۷۲

محمد شکرچی‌زاده معاون وزیر راه و شهرسازی با اعلام شناسایی گسل‌های زلزله شهرهای کرج، کرمان، مشهد و کرج در آینده‌یی نزدیک از اجرای این پروژه در تمام استان‌های کشور خبر داد و فعالیت‌های پژوهشکده‌های ساختمان و ابنیه فنی و همچنین معماری و شهرسازی را تشریح کرد.

شکرچی‌زاده درباره اقدامات و برنامه‌های پیش‌روی مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی، فعالیت‌های مستمر پژوهشکده‌های زیرمجموعه مرکز را تشریح کرد و گفت: فعالیت‌های مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی در زمینه مسکن و شهرسازی در چندین پژوهشکده دسته‌بندی می‌شود که مهم‌ترین پژوهشکده‌ها شامل پژوهشکده معماری و شهرسازی و پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی است.

وی در بیان فعالیت‌هایی که در پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی ساختمان در دست انجام دارد به مباحث زلزله، شناسایی پهنه گسل‌های کلان‌شهرهای کشور، مطالعات مهندسی آتش در ساختمان‌ها و تدوین مقررات ملی ساختمان اشاره کرد و گفت: شناسایی پهنه گسل‌های شهر تهران کاری بود که توسط مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی و با همکاری مرکز مدیریت بحران شهرداری تهران و پژوهشکده زلزله انجام شد و با ارائه مطالعات به شورای عالی شهرسازی و معماری ایران، نتایج مصوب و از طریق آن شورا نیز برای اجرا ابلاغ شد.

به گفته شکرچی‌زاده، مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی ماموریت دارد تا پیاده‌سازی تصمیم‌های گرفته شده در مورد ساختمان‌هایی که روی گسل زلزله هستند را پیگیری کند.

وی تصریح کرد: شناسایی گسل‌های زلزله در شهرهای کرمان، تبریز، مشهد و استان البرز و مشخصا شهر کرج در دستور کار مرکز قرار دارد و پیگیری شناسایی گسل‌ها در استان‌های مختلف در دستور کار است.

معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: در مورد مطالعات مهندسی آتش، مرکز تحقیقات پروژه‌های متعددی را با بخش‌های خصوصی در دست انجام دارد. همچنین بازخوانی و تدوین مقررات ملی ساختمان از دیگر مواردی است که در پژوهشکده ساختمان و ابنیه فنی در حال انجام است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر