اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۶۵

صادرات 5 میلیون دلار کالا

یاسوج معاون بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به نقش صادرات در رونق تولید و ارزآوری گفت: 5 میلیون دلار کالا از این استان در 9 ماه گذشته به کشورهای دیگر صادر شد. سید اسحاق نیک‌نژاد دیروز اظهار داشت: 3میلیون دلار از این میزان کالا از گمرک کهگیلویه و بویراحمد و 2 میلیون دلار نیز از گمرک دیگر استان‌ها به خارج کشور صادر شده است. وی اظهار کرد: 714 تن کالا در این مدت شامل گیاهان دارویی، موکت، مواد آرایشی و بهداشتی و عصاره شیرین بیان به کشورهای عراق، امارات متحده عربی، تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، فرانسه، انگلیس، آلمان، اندونزی و آفریقای جنوبی صادر شد. نیک‌نژاد نبود صادرکنندگان قوی را یکی از مشکلات صادرات در کهگیلویه و بویراحمد ذکر کرد و گفت: صادرات این استان بیشتر از سوی تولیدکنندگان صورت می‌گیرد.


کاهش 34 درصدی صید ماهیان استخوانی

رشت مدیرکل شیلات گیلان گفت: 481تن ماهی استخوانی از دریای خزر در گیلان صید شده است و شاهد کاهش 34 درصدی صید بوده‌ایم. اسحاق شعبانی اظهار کرد: «صیادان گیلانی از 17 مهرماه کار صید ماهیان استخوانی را در دریای خزر آغاز کردند و تاکنون 481 تن ماهی استخوانی از دریای خزر در گیلان صید کردند.» وی ادامه داد: با صید این مقدار ماهی تاکنون 98 میلیارد ریال درآمد نصیب صیادان گیلانی شد و این میزان صید نسبت به 733 تن ماهی در سال گذشته 34 درصد کاهش داشته است. مدیرکل شیلات گیلان علت کاهش آمار صید را شرایط نامساعد جوی امسال دانست و گفت: امسال صید ماهیان استخوانی در گیلان 3 روز زودتر آغاز، اما به‌علت توفانی بودن دریا عملیات صید و پره‌کشی کمتر از سال گذشته انجام شد. وی با اشاره به اینکه تاکنون صیادان 481 تن ماهی استخوانی را در دریای خزر صید کردند، یادآور شد: از این میزان ماهی صید شده 178 تن ماهی سفید، 282 تن ماهی کفال و 21تن سایر گونه‌ها بوده است.


655 فرصت شغلی در منطقه اقتصادی خلیج‌فارس

بندرعباس مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس گفت: در 8ماه امسال برای 655 نفر از افراد بومی و غیربومی این منطقه اشتغال جدید ایجاد شد. حسن خلج طهرانی در جمع خبرنگاران، افزود: در حال حاضر بیش از 10 هزار و 300 نفر در 99 شرکت‌ها و پیمانکاران فعال مستقر در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس مشغول به کار هستند. وی ادامه داد: با تدابیر اندیشیده شده، همچنین برگزاری دوره‌های آموزشی برای نیروهای کاری در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس، در سال جاری حوادثی در بخش کارگری رخ نداد و در 8ماه مورد گزارش، حوادث منجر به فوت برابر با صفر بود. خلج طهرانی درخصوص میزان تخلیه و بارگیری مواد معدنی در منطقه ویژه اقتصادی خلیج‌فارس گفت: در 8ماه منتهی به پایان آبان امسال، جمع کل تخلیه و بارگیری مواد معدنی شامل 40 فروند کشتی به وزن بیش از 2میلیون و 519 هزار تن بود که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل از 22 درصد رشد برخوردار شد.


انجام شخم زمستانه در 3 درصد اراضی شالیزاری

فومن مدیر جهاد کشاورزی فومن گفت: تاکنون شخم زمستانه در بیش از 400 هکتار از اراضی شالیزاری فومن انجام شده است. محمدرضا ابراهیم‌زاده با اشاره به انجام شخم زمستانه در اراضی شالیزاری فومن اظهار کرد: هم‌اکنون کشاورزان بیش از 3درصد از اراضی خود را زیر شخم زمستانه برده‌اند. وی با بیان اینکه فومن دارای 13هزار و 870 هکتار اراضی شالیزاری است، افزود: تاکنون شخم زمستانه در بیش از 400 هکتار از اراضی شالیزاری فومن انجام شده است. ابراهیم‌زاده خاطرنشان کرد: از میان رفتن علف‌های هرز و پناهگاه زمستانه آفاتی چون کرم ساقه‌خوار برنج، ذخیره آب و رطوبت از مزیت‌های شخم زمستانه است. مدیر جهاد کشاورزی فومن یادآور شد: از ابتدای سال تاکنون میزان یک میلیون و 550هزار لیتر سوخت گازوئیل و 430 هزار لیتر نفت سفید برای هزار و 70 نفر در فومن جهت انواع ماشین‌آلات کشاورزی، مرغداری‌ها و شالیکوبی‌ها توزیع شده است.


فرودگاه اصفهان در انتظار توسعه

اصفهان فرودگاه شهید بهشتی اصفهان که بیش از 3دهه از راه‌اندازی آن می‌گذرد، مدت‌هاست در انتظار توسعه مانده است. طرح توسعه پارکینگ و ترمینال فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان سال‌هاست که تهیه شده، اما به دلیل پاره‌یی مشکلات ازجمله در اختیار نداشتن زمین کافی وارد مرحله اجرایی نشده است. مدیرکل فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی اصفهان در این باره به ایرنا گفت: مهم‌ترین معضل فرودگاه اصفهان، نبود ترمینال و پارکینگ با استانداردهای بین‌المللی است در حالی که باندهای فرودگاه ظرفیت چند برابر شدن پروازها را دارد. حسن امجدی با اشاره به اینکه ظرفیت پارکینگ فرودگاه بین‌المللی شهید بهشتی 10فروند هواپیمای مسافربری است، تصریح کرد: نیاز است طرح توسعه این فرودگاه هرچه سریع‌تر عملیاتی و مشکلات موجود برطرف شود.


مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی قزوین

گروه خوشه صنعتی فرش و گلیم در استان قزوین ایجاد می‌شود مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان قزوین گفت: مطالعات اولیه خوشه فرش و گلیم قزوین، پس از بررسی و شناسایی آغاز خواهد شد. حمیدرضا خانپور دیروز در حاشیه نمایشگاه فرش دستباف در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی از رویکردهای حمایتی سازمان صنایع کوچک، مدل خوشه‌های صنعتی بوده که خوشه صنعتی بسته‌بندی، فرآوری انگور و کشمش در حال اجرا و خوشه کفش دانسفهان در مرحله مطالعاتی است. مطالعات اولیه خوشه فرش و گلیم قزوین پس از بررسی و شناسایی آغاز خواهد شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر