اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۵۸

سفر مجازی به مریخ هدیه تسلا به مناسبت کریسمس

انگجت| شرکت تسلا معمولا امکانات پنهانی در به‌روزرسانی‌های نرم‌افزاری خود قرار می‌دهد و این‌بار به مناسبت سال نو، هدیه‌های جالبی برای مشتریان خود ارائه کرده است.

دارندگان خودروهای مدل X تسلا می‌توانند از هدیه نورپردازی سال نو بهره ببرند که طی آن، درهای تاشوی بالارونده این خودروهای اسپرت برقی به حرکت درآمده و همزمان، چراغ‌های راهنما، مه‌شکن، چراغ‌های جلو و چراغ‌های دیگر روشن و خاموش می‌شوند. همچنین حین اجرای این نمایش، یک موسیقی متن نیز پخش می‌شود. هدیه دوم برای صاحبان خودروهای مدل S و X که از به‌روزرسانی‌ها استفاده کرده‌اند، امکان تبدیل خودرو آنها به یک فضاپیمای مریخی است. اسپیس‌ایکس، شرکت خواهرخوانده تسلا، در حال طراحی برای ارسال انسان‌ها به سیاره سرخ است. این قابلیت که با وارد کردن کد «مریخ» به سیستم نرم‌افزار خودرو فعال می‌شود، نقشه داخلی خودرو را به نقشه مریخ تبدیل کرده و به راننده اجازه می‌دهد حرکت در سیاره سرخ را به‌طور مجازی روی زمین تجربه کند.


امکان تصویربرداری صوتی از ساختار سلول

نیو اطلس| محققان دانشگاه ناتینگهام در انگلیس روشی تازه برای بررسی سلول‌ها اختراع کرده‌اند و به جای نور از صوت استفاده می‌کنند.

این روش نوین چشم‌اندازی وسیع برای بررسی ساختار و رفتاری‌های سلول‌ها معرفی می‌کند. روش جدید گروه محققان انگلیسی برای تصویربرداری صوتی از یک پدیده به این صورت است که از امواج صوتی با طول موج کوتاه‌تر از امواج بصری خلق می‌کند و به همین دلیل به ظرفیت ترابری با انرژی بالا ضرر نمی‌رساند. این نوع تصویربرداری جدید اطلاعات زیادی درباره شیوه کارکرد داخلی سلول‌های زنده فراهم می‌کند. پروفسور مک کلارک یکی از محققان این پروژه می‌گوید: بیشتر مردم اولتراساوند را روشی برای بررسی اعضای داخل بدن می‌دانند. به بیان ساده ما اولتراساوند را طوری مهندسی کردیم که می‌تواند درون سلول‌ها را بررسی کند. وی در ادامه می‌افزاید: نکته مهم آن است که اولتراساوند در سلول‌ها هیچ خسارتی ایجاد نمی‌کند و برای انجام آن نیاز به استفاده از مواد سمی شیمیایی نیست. به همین دلیل به راحتی می‌توانیم داخل سلول‌هایی را ببینیم.


نمای خارق‌العاده زمین در شب از منظر فضا

زی‌نیوز| سازمان فضایی ناسا به انتشار تصویر زیبایی از منظره زمین در شب از فضا پرداخته است.

فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین‌المللی در کنار کارهای تحقیقاتی خود، تصاویر زیبایی را از سیاره محل سکونت خود نیز ثبت کرده و برای زمینیان به نمایش می‌گذارند. این فضانوردان در جدیدترین تلاش خود، تصویر خارق‌العاده‌یی از کشورهای غرب اروپا را در شب ثبت کرده‌اند که در آن می‌توان انگلیس را در شمال شرق، پاریس را به شکل نقطه‌یی نورانی در نزدیکی مرکز تصویر و بلژیک و هلند را نیز در این قاب مشاهده کرد.

از پایتون برای آموزش برنامه‌نویسی به دبیرستانی‌ها و دانشجویان استفاده می‌شود، چون ساختار انگلیسی مانند و ساده‌یی دارد همچنین پایتون شامل یک مفسر تعاملی است که بازی با زبان و یادگیری را راحت‌تر کرده است.

پایتون یک زبان کراس پلتفرم (cross-platform) است؛ به این معنی که تقریبا می‌توانید از آن در همه جا استفاده کنید. این زبان پشتیبانی عالی روی تمامی سیستم عامل‌های رایج و بعضی از پلتفرم‌های موبایل را داد. با استفاده از پایتون شما می‌توانید بدون کار اضافه‌یی مخلوقاتتان را در بیشتر پلتفرم‌ها اجرا کنید. به علاوه پایتون با فریم ورک و کتابخانه‌هایی که به زبان‌های دیگر نوشته شده به خوبی کار می‌کند که باعث گسترش کتابخانه استاندارد پایتون شده و ویژگی‌های کاملی به آن افزوده است. قرار است ظرف 18 ماه آینده در بازه‌های زمانی 3 تا 6 ماهه به‌روزرسانی‌هایی برای این سیستم عامل عرضه شود و پشتیبانی از آن تا دسامبر سال 2021 ادامه یابد.


عرضه رسمی زبان برنامه‌نویسی پایتون 3.6

فاس بایتس| زبان برنامه‌نویسی پایتون 3.6 سرانجام به‌طور رسمی عرضه شد که امکانات جالب توجهی نیز به آن اضافه شده است.

این زبان برنامه‌نویسی از جمله محبوب‌ترین زبان‌های برنامه‌نویسی است که به‌طور گسترده در دنیای فناوری با استقبال مواجه شده است. در این نسخه در مقایسه با نسخه 3.5 امکانات و قابلیت‌هایی مانند امنیت بیشتر، افزایش بهره‌وری و سهولت دسترسی به داده‌ها و... در دسترس است. از جمله ویژگی‌های ترکیبی جدید پایتون 3.6 می‌توان به Formatted string literals اشاره کردکه ترکیب‌های تازه‌یی از رشته‌ها را برای برنامه‌نویسی ممکن می‌کند. پایتون 25 سال پیش توسط خودو فان روسوم ابداع شد و به یک زبان برنامه‌نویسی جالب و ابزاری برای دانشگاهیان تبدیل شد و تمام راه را تا تبدیل شدن به یک زبان برنامه‌نویسی سطح جهانی طی کرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر