از منطقه

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۴۴

تخلیه ترمینال‌های قطار مسکو در مقابله با تهدید انفجار

ماموران امنیتی در مسکو برای جلوگیری از وقوع تهدیدهای انفجار 3 هزار مسافر 3پایانه قطار در مسکو را تخلیه کردند. به گزارش شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه، این اقدام پس از دریافت هشدار تلفنی یک فرد ناشناس انجام گرفت که اعلام کرده بود در مناطق پرجمعیت پایانه‌ها بمب کار گذاشته شده است. همزمان با بررسی امنیتی مراکز مورد تهدید، عملیات شناسایی فرد هشدار‌دهنده نیز آغاز شده است. براساس قوانین ضدتروریستی روسیه هشدار و تهدید دروغین بمب‌گذاری سبب محکومیت زندان می‌شود. تاکنون چندین تهدید دروغین بمب‌گذاری سبب واکنش فوری ماموران امنیتی برای کنترل مراکز پر جمعیت مسکو شده است. همزمان با روزهای پایانی سال 2016 و به مناسبت جشن‌های سال نو، تدابیر امنیتی در مناطق مختلف روسیه به ویژه مسکو برای جلوگیری از بروز هر گونه وقایع تروریستی افزایش یافته است و در دو ماه گذشته نیز حدود 30متهم به همکاری و ارتباط با تروریست‌ها نیز بازداشت شده‌اند.


محرومیت اهالی موصل

از آب و مواد غذایی

ده‌ها هزار نفر از اهالی شهر موصل به دلیل سیاست‌های داعش، با مشکلات بزرگی از جمله در تامین آب و مواد غذایی روبه‌رو شده‌اند. به گزارش روزنامه الصباح، حدود 9هفته پیش که نبرد آزادسازی موصل آغاز شد، سازمان‌های امدادرسان بیم آن داشتند که با مهاجرت دسته‌جمعی مردم این شهر و گسیل آنان به اردوگاه‌های آوارگان مواجه شوند، اما مردم به جای این کار به نصیحت دولت عراق گوش دادند و در هنگام پیشروی نیروهای امنیتی در خانه‌های خود باقی ماندند. هم‌اکنون بسیاری از ساکنان موصل نیازمند امکانات اولیه و بدیهی برای زندگی هستند، اما تروریست‌های داعش حتی آب آشامیدنی آنان را قطع کرده و مانع از رسیدن کمک‌های بشردوستانه دولت عراق و سازمان ملل به نیازمندان می‌شود. برخی اهالی موصل در حال حاضر در حال رفت وآمد بین محلات جهت یافتن آب و غذا هستند.


انتخابات ریاست‌جمهوری ترکمنستان با 4 داوطلب

کمیسیون مرکزی انتخابات ترکمنستان اعلام کرد که 4نفر برای انتخابات پیش روی ریاست‌جمهوری این کشور 12 فوریه 2017 ثبت‌نام کردند. به گزارش خبرگزاری کانیوز، اصلی‌ترین نامزد این انتخابات قربانقلی بردی محمداف، رییس‌جمهوری فعلی و رییس حزب حاکم این کشور است. کوووساویچ، رییس انجمن ایالتی صنایع غذایی، آتالی بیکمراد میرادویچ، معاون رییس سهامی «تجاری بانک» و «ارازو دوردوگیلیچ» رییس کمیته حزب کشاورزی از دیگر ثبت نام‌شدگان برای انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور است. مجلس ترکمنستان چند ماه پیش قانون اساسی جدیدی را تصویب کرد که بر اساس آن محدودیت سن نامزد ریاست‌جمهوری این کشور لغو و دوره ریاست‌جمهوری نیز از پنج به هفت سال افزایش یافته است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر