اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۲۹

4 سال بالاترین سطح توانگری مالی برای بیمه پارسیان

بنا بر اعلام رسمی بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، بیمه پارسیان در سال 1395 برای چهارمین سال متوالی در سطح یک توانگری مالی یعنی بالاترین سطح توانگری مالی قرار گرفت. به گزارش روابط عمومی بیمه پارسیان، شرکت‌های دارای توانگری مالی سطح یک، شرکت‌هایی هستند که برای ایفای تعهدات خود در مقابل بیمه‌گزاران از توانایی کافی برخوردارند. مبنای محاسبات توانگری، اطلاعات مندرج در صورت‌های مالی حسابرسی شده مصوب مجامع عمومی موسسات بیمه، مفاد آیین‌نامه 69 و تعیین ریسک‌های مختلف است. شایان ذکر است که شرکت بیمه پارسیان در سال 1395 مجوز افزایش سرمایه خود را نیز از سازمان بورس اوراق بهادار و بیمه مرکزی

جمهوری اسلامی ایران به مبلغ4000میلیارد ریال دریافت و به تصویب مجمع عمومی فوق‌العاده رساند.


سرمایه بانک قوامین

800 میلیارد تومان شد

با توجه به برگزاری مجمع عمومی فوق‌العاده و تصمیم به افزایش سرمایه به استناد مصوبه هیات‌مدیره بانک و با استیذان از مراجع نظارتی ازجمله بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران و سازمان بورس و اوراق بهادار سرمایه ثبتی بانک قوامین از 400میلیارد به 800 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد.

به گزارش روابط عمومی بانک قوامین، مسلم میرزایی معاون حقوقی بانک قوامین با اعلام خبر فوق افزود: با همراهی خوب سهامداران محترم و شرکت آنها در فرآیند افزایش سرمایه بانک، سرمایه بانک از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهامداران افزایش پیدا کرد. مسلم میرزایی تصریح کرد: با توجه به برگزاری مجمع عمومی عادی منتهی به سال مالی 93و 94 و مطابق نظر سازمان بورس و اوراق بهادار تصمیم راجع به سود شرکت سهامی عام بانک قوامین منوط به اتمام فرآیند افزایش سرمایه شده بود که بحمدالله با توجه به اتمام فرآیند افزایش سرمایه و تایید این مهم توسط اداره ثبت شرکت‌ها و موسسات غیرتجاری تهران، برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده جهت تعیین تکلیف سود منتهی به سال مالی 93و 94 در دستور کار قرار داد تا با همراهی خوب و همیشگی سهامداران محترم تصمیم مقتضی اتخاذ شود.


افتتاح نمایندگی لیزینگ صنعت و معدن در خراسان

دفتر نمایندگی لیزینگ صنعت و معدن خراسان رضوی با حضور هیاتی متشکل از مدیران بانک صنعت و معدن در محل سرپرستی استانی این بانک در مشهد افتتاح شد.

در این مراسم که با حضور نجارزاده مدیر امور حوزه مدیرعامل، اسدی مدیر اجرایی شعب، ابوالقاسمی سرپرست مدیریت سرمایه انسانی و پشتیبانی و رفیعا رییس اداره امور مجامع و شرکت‌های بانک صنعت و معدن انجام شد، اسدپور مدیرعامل شرکت لیزینگ صنعت و معدن گزارشی از وضعیت شرکت را برای حاضران ارائه کرد. در ادامه مراسم یاد شده، مدیر امور حوزه مدیرعامل و مدیر امور اجرایی شعب بانک صنعت و معدن درخصوص نحوه تعامل و همکاری این شرکت با بانک سخن گفتند. گفتنی است، این هیات در ادامه سفر خود از ساختمان شعبه مشهد و سرپرستی استان بازدید کرده و طی نشستی با همکاران، مسائل و مشکلات موجود را مورد بررسی قرار دادند.


هدف‌گذاری ارتقای جایگاه بانک صادرات

اعضای هیات‌مدیره بانک صادرات ایران در همایش مدیران صف و ستاد این بانک تحلیلی واقع‌بینانه از شرایط بانکی و اقتصادی کشور ارائه دادند که نشانگر نگاه مسوولانه به روند امور در شبکه بانکی و حاوی راهکارهای برای ارتقای جایگاه شبکه بانکی کشور است.

به گزارش روابط عمومی بانک صادرات ایران، وکیلی عضو هیات‌مدیره این بانک با اشاره به مشکلات و معضلات امروز نظام بانکی گفت: ازجمله مشکلاتی که امروز بسیاری از بانک‌های کشور به آن دچار شده‌اند، کاهش بهره‌وری نیروی انسانی است.

وی افزود: یکی از پایه‌های اصلی افزایش تولید ناخالص ملی، بهره‌وری است که از طریق آموزش و پژوهش تا اندازه زیادی بهبودپذیر است.

عضو هیات‌مدیره بانک صادرات ایران با اشاره به اینکه هزینه‌های سربار نظام بانکی زیاد است، تصریح کرد: توسعه و گسترش بانکداری نوین در کنار افزایش بهره‌وری نیروی انسانی به عنوان ٢عامل اساسی می‌توانند کاهش هزینه‌های نظام بانکی را به دنبال داشته باشند که بانک صادرات ایران برای کاهش قیمت تمام شده محصولات و خدمات خود، بهبود و ارتقای آنها را هدف‌گذاری کرده است.

این مقام مسوول در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ظرفیت‌های بانکداری الکترونیک بانک متبوعش تاکید کرد: این بانک در زمینه ایجاد زیرساخت‌ها و بسترهای بانکداری نوین گام‌های بلندی برداشته که توسعه و گسترش خدمات قابل ارائه از طریق ابزارهای پرداخت می‌تواند منشأ سود برای بانک باشند. عرفانی دیگر عضو هیات‌مدیره این بانک نیز در سخنانی با اشاره به شرایط کنونی بانک گفت: بانک صادرات ایران در طول حیات خود دچار بحران‌ها و چالش‌های متعددی بوده و همواره به دلیل داشتن بنیان‌های قوی، توانمندی نیروی انسانی توانسته است سربلند از بحران‌ها خارج شود که مصداق‌های آن به روشنی در تاریخ این بانک نمود داشته و همه این بحران‌ها با همدلی و همکاری و تلاش و کوشش کارکنان پشت سر گذاشته شده‌اند. وی با بیان اینکه وجود سرمایه‌های انسانی به عنوان یک فرصت ارزشمند برای بانک است، اظهار کرد: توانمند‌سازی نیروی انسانی و ارتقای بهره‌وری این منابع از اولویت‌های بانک است که به تدریج برنامه‌های مرتبط با آن در بانک به مرحله اجرا درخواهد آمد. عرفانی افزود: امروزه بانک‌ها به ویژه بانک‌های بزرگ به دلیل شرایط خاص اقتصادی و رکود با دو معضل افزایش املاک راکد و مطالبات معوق که به همدیگر نیز وابسته‌اند روبه‌رو شده‌اند و رویکرد تاکید نهادهای ناظر نیز بر کاهش املاک راکد است که این بانک نیز برای خروج این دارایی‌ها از انجماد و تبدیل آنها به منابع موثرتر، واگذاری این املاک را مد نظر قرار داده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر