روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۲۱

اظهارات قشقاوی درباره انتشار سخنان منتسب به ظریف؛ایرنا| حسن قشقاوی، معاون پارلمانی وزارت امور خارجه در حاشیه جلسه علنی دیروز مجلس در جمع خبرنگاران حاضر و درخصوص مطالب منتشر شده توسط کریمی قدوسی گفت: موضع وزارت امور خارجه همان چیزی است که سخنگوی وزارت خارجه بیان کرده، ایشان دو بار در رابطه با این موضوع صحبت کرده است. وی درباره اینکه آیا وزیر امور خارجه از کریمی قدوسی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان شکایت می‌کند یا خیر، توضیح داد: بنده درباره کارهای مجلس اظهارنظر نمی‌کنم و توضیحی نمی‌دهم؛ چون دوستان در کمیسیون امنیت توضیح دادند و هر کاری که می‌خواهند انجام دهند، باید خودشان اقدام کنند. ما به دنبال تعامل مثبت با مجلس و کمیسیون امنیت هستیم و این مساله باید ادامه پیدا کند؛ درباره کریمی قدوسی نیز فراتر از صحبتی که سخنگو اظهار کرده حرفی ندارم.

دلجویی نمایندگان یزد از معاون پارلمانی رییس‌جمهور؛ایلنا| حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور دیروز در جلسه علنی مجلس حضور یافت و از سوی محمدرضا تابش نماینده اردکان، سیدابوالفضل موسوی نماینده یزد، محمدرضا صباغیان نمایندگان مهریز و بافق و کمال دهقانی نماینده تفت و میبد مورد دلجویی قرار گرفت. جمع دیگری از نمایندگان نیز با تجمع اطراف حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور از اتفاقات پیش‌آمده در سخنرانی وی در نماز جمعه هفته گذشته یزد ابراز تاسف کردند. طبق این گزارش، حسینعلی امیری، معاون پارلمانی رییس‌جمهور جمعه گذشته سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه یزد بود که در خلال سخنان وی از سوی برخی افراد تندرو اختلالی در این سخنرانی به وجود آمد.

صادقی چهارشنبه برای ارائه توضیحاتی در هیات نظارت حاضر می‌شود؛ایسنا| محمدمهدی برومندی، عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان با بیان اینکه بررسی پرونده‌هایی در دستور کار جلسه هفته جاری هیات نظارت بر رفتار نمایندگان است، افزود: آقای پزشکیان، رییس این هیات تشخیص دادند که آقای صادقی توضیحاتی در مورد پرونده‌های‌شان ارائه دهند تا هیات به جمع‌بندی جامع‌تری برسند و قرار است این جلسه در روز چهارشنبه (8 دی) برگزار شود. وی توضیح داد: البته پرونده‌های آقای صادقی در جلسات قبلی مورد رسیدگی قرار گرفت و براساس آن در پرونده‌های مرتبط با بورسیه‌ها که 7 شاکی نیز داشت، به دستگاه قضایی ارجاع شد. شکایت آقای ساداتی‌نژاد نیز برای بررسی به دستگاه قضایی ارجاع داده شده است. به گفته برومندی، پرونده مربوط به مراجعه به منزل صادقی و نوشتن شعری در توییتر ایشان نیز بنا به تشخیص هیات، مخدومه اعلام شد.

آستانه میزبان مذاکرات ایران، روسیه و ترکیه درباره سوریه؛ایسنا| نورسلطان نظر بایف، رییس‌جمهور قزاقستان در دیدار با مقام معظم رهبری روز گذشته گفت که این کشور تمام شرایط لازم برای برگزاری مذاکرات بر سر مساله سوریه میان ایران، روسیه و ترکیه را فراهم خواهد کرد. بر اساس این گزارش، نظر بایف در گفت‌وگوی تلفنی با ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه این پیشنهاد را مطرح و برای میزبانی این مذاکرات در آستانه پایتخت قزاقستان اعلام آمادگی کرده است. وی همچنین گفت که پیشنهاد خود برای برگزاری این مذاکرات در آستانه را با حسن روحانی و رجب طیب اردوغان، همتایان ایرانی و ترکیه‌یی خود نیز مطرح کرده است.

ایران ایر به دلیل خرید مدل ۷۷۷ مشمول تخفیف است؛ایلنا| پایگاه خبری میدل ایست نیوز در گزارشی بیان کرد، با وجود اعتراض‌های ایران به امریکا درباره نقض برجام توسط طرف غربی، توافق بویینگ قبل از روی کار آمدن ترامپ نهایی شد. ایران‌ایر مدعی است که به دلیل خرید عمده از بویینگ مشمول تخفیف‌های بزرگی خواهد شد. میدل ایست نیوز می‌افزاید: ایرانی‌ها معتقدند که خرید مدل ۷۷۷ بویینگ یکی از دلایل بهره‌مندی از این تخفیف‌هاست.

بروز رویکردهای متفاوت در شورای همکاری خلیج فارس نسبت به ایران؛ایرنا| آخرین نشست سران شورای همکاری خلیج فارس در منامه شاهد بروز رویکردهایی متفاوت در قبال ایران بود؛ موضوعی که از دید برخی تحلیلگران ناشی از تفاوت نگاه 2 جناح این شورا موسوم به کبوترها و بازها به روابط با تهران است. طی روزهای پایانی آذرماه، برخی رسانه‌ها از ابراز تمایل مقام‌های کویتی برای گفت‌وگو با جمهوری اسلامی ایران جهت تبادل دیدگاه‌های اعضای شورای همکاری خلیج فارس با تهران در زمینه مسائل منطقه‌یی خبر دادند.

محور ایران - روسیه در حال شکل‌گیری است؛ایسنا| اندیشکده آمریکن اینترپرایز با اشاره به انتقادات جورج بوش، رییس‌جمهور پیشین امریکا که حدود 15 سال قبل گفته بود ایران، کره شمالی و صدام (دیکتاتور مخلوع عراق) بخشی از یک محور شیطانی هستند، نوشت: اگرچه هیچ‌گاه شواهدی به دست نیامد که نشان دهد این 3 کشور با یکدیگر همکاری می‌کنند، به نظر می‌آید که اکنون یک محور واقعی میان ایران و روسیه در حال ایجاد شدن است. این اندیشکده آورده است: اکنون ایران و روسیه برخلاف تاکیدهای تکراری باراک اوباما، رییس‌جمهور امریکا و جان کری، وزیر امور خارجه‌اش مبنی بر اینکه روسیه نیروهای خود را از سوریه عقب کشیده است، سراغ نقشه B رفته‌اند. حقیقت این مساله این است که روسیه پایگاه هوایی که پس از پیشروی‌های اولیه خود در سوریه ساخته بود را حفظ کرده است.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر