دلجویی اعضای کمیسیون امنیت ملی از ظریف

۱۳۹۵/۱۰/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۷۱۴

گروه ایران

در پی انتشار نامه‌یی از طرف جواد کریمی‌قدوسی عضو جبهه پایداری مبنی بر سخنان وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی مجلس، رییس کمیسیون امنیت، انتشار اخبار داخلی این کمیسیون را خارج از ضوابط مصوب دانست. علاءالدین بروجردی این سخنان را در دیدار اعضای کمیسیون مربوطه با ظریف اعلام کرده بود. اعضای کمیسیون امنیت پارلمان درحالی به دیدار وزیر خارجه در دفترش رفته بودند که 11نماینده دیگر اصولگرای مجلس نیز صفحه آخر آن نامه را امضا و ادعا کردند متن منتشر شده با صحبت‌های وزیر امور خارجه مطابقت دارد. بروجردی در این دیدار با بیان اینکه ظریف قبول داشت که این موضوع از سوی یک فرد بوده نه اعضا، گفت: ما در راستای منافع ملی در کمیسیون امنیت برنامه‌ریزی می‌کنیم و یکی از ابعاد این منافع، همکاری متقابل و منطقی کمیسیون و وزارتخانه‌های مربوطه است.

نماینده بروجرد در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: باتوجه به اتفاقی که در آخرین جلسه مشترک کمیسیون امنیت ملی و وزیر خارجه رخ داد و متاسفانه خارج از ضوابط مصوب کمیسیون، رفتارهای غیراصولی صورت گرفت، مجموعه اعضای کمیسیون امنیت بر این نظر بودند که با توجه به ضرورت استمرار این همکاری‌ها و تبیین نظرات اعضا، نشستی با وزیر خارجه برگزار شود که این جلسه یک‌شنبه شب صورت گرفت. وی اضافه کرد: در دیدار، اعضای کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس و وزیر خارجه نظرات خود و مواضع‌شان را درباره مسائل مربوطه مطرح کردند و به نظر می‌رسد باتوجه به اینکه همه مسوولان و دستگاه‌ها در مقابل دشمن مشترکی قرار داریم، حتما باید با همدلی و همزبانی بتوانیم سیاست‌های خود را در مقابل دشمن به پیش ببریم.

اصرار بر شکایت برخی نمایندگان از کریمی قدوسی

در همین راستا، علیرضا رحیمی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز که در دیدار وزیر امور خارجه شرکت داشت، با بیان اینکه برخی نمایندگان مصمم به شکایت علیه کریمی‌قدوسی به هیات نظارت بر رفتار نمایندگان هستند، گفت که به‌زودی این کمیسیون بیانیه‌یی را در واکنش به رفتار کریمی‌قدوسی در انتشار صحبت‌های منتسب به ظریف صادر خواهد کرد.

وی در ادامه با ابراز تاسف از اینکه وقت ارزشمند مسوولان و مردم برای حاشیه‌سازی‌های این‌گونه تلف می‌شود، گفت: این حاشیه‌سازی‌ها نه تنها به کشور کمک نمی‌کند بلکه به ضرر هم خواهد بود.

این نماینده مجلس افزود: ‌آقای ظریف با حسن‌نیت نسبت به این موضوعات رفتار کرد. تاکنون دو جلسه مشترک با وزیر داشتیم و قرار است هر دو ماه یک‌بار نیز جلساتی برگزار شود، البته جلسه شب گذشته به‌دلیل حواشی پیش آمده بود، چون در حق کمیسیون امنیت ملی و وزارت خارجه اجحاف شده بود که باعث کدورت

و دلخوری شد.

به گفته او، اعضای کمیسیون امنیت ملی از این وضعیت مکدر و ناخرسند هستند، از طرف دیگر کمیسیون باید مرجع و بازوی فکری باشد ولی انتشار مذاکرات محرمانه تنها ناامنی را نسبت به کمیسیون ایجاد می‌کند. به گفته رحیمی، به‌دلیل اتفاقات رخ‌ داده برخی اعضای کمیسیون امنیت ملی جهت دلجویی از شخص وزیر و ترمیم روابط جلسه‌یی را با آقای ظریف برگزار کردند که این جلسه خوب بود. در این جلسه تبادل نظری صورت گرفت و در مورد برجام نیز صحبت‌هایی شد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر