اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۹۰

انطباق با استانداردها؛ لازمه پیوستن به جامعه بین‌المللی

مدیرکل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی یکی از الزامات نظام بانکی ایران برای پیوستن به جامعه بین‌المللی را انطباق با استانداردهای بین‌المللی دانست. عبدالمهدی ارجمندنژاد در گفت‌وگو با ایبنا با بیان این مطلب افزود: استانداردهای بین‌المللی بانکی حاصل تجربیات جمعی و خرد بانکداران بین‌المللی است که آن را در قالب استانداردهایی منتشر می‌کنند. وی با یادآوری اظهارات کوفی عنان دبیرکل اسبق سازمان ملل متحد مبنی بر اینکه جوامع از یکدیگر تغذیه می‌کنند، تصریح کرد: یکی از راه‌های استفاده و تغذیه جوامع از یکدیگر، انتقال دانش و تجربیات است؛ یکی از راه‌های انتقال این تجربه نیز استانداردهای بین‌المللی است. مدیرکل مقررات، مجوزها و مبارزه با پولشویی بانک مرکزی گفت: طبیعی است با توجه به شرایط بومی کشور این قابلیت برای بانک مرکزی ایران وجود دارد که استانداردهای بین‌المللی را با قوانین، مقررات و استانداردهای کشور منطبق کند. ارجمندنژاد با بیان اینکه انطباق نظام بانکی ایران با استانداردهای بین‌المللی زمینه مراوادات بانکی را با ادبیاتی مشترک فراهم می‌کند، اظهار داشت: انطباق با استانداردهای بین‌المللی زمینه برخورداری جامعه بانکی ایران با ادبیات مشترک، قابل فهم و قابل انتقال و تعامل با نظام بین‌المللی را فراهم کرده و باعث گسترش آن می‌شود.


آغاز پرداخت وام

به کارکنان بانک‌ها

رییس شورای هماهنگی مدیران عامل بانک‌های دولتی از ارائه تسهیلات به کارکنان بانک‌ها در چارچوب قانونی که به تازگی در این خصوص به شبکه بانکی ابلاغ شده با نرخ ۱۰ درصد خبر داد. محمدرضا حسین‌زاده در گفت‌وگو با ایبنا افزود: بر اساس آخرین دستورالعملی که در خصوص تسهیلات کارکنان بانک‌ها داده شده این تسهیلات با نرخ ۱۰ درصد در حال حاضر به کارکنان بانک‌ها پرداخت می‌شود. وی تصریح کرد: نهاد ناظر درخصوص حقوق و مزایای کارکنان شبکه بانکی کشور، شورای حقوق و دستمزد مشخص کرده‌اند که در این شورا در خصوص میزان حقوق کارمندان بانک‌ها تصمیم‌گیری می‌شود. یادآور می‌شود، پیش از این اعلام شده بود که طی بخشنامه‌یی که در رابطه با نحوه تسهیلات‌دهی به کارکنان و مدیران عامل بانک‌ها تنظیم و به شبکه بانکی ابلاغ می‌شود، سقف مجموعه تسهیلاتی که یک کارمند بانک می‌تواند در طول دوران خدمت خود دریافت کند، ۲۵۰میلیون تومان است. همچنین اعلام شده بود در دستورالعملی که برای محدود کردن تسهیلات‌دهی به مدیران و کارکنان بانک‌ها تنظیم شده و اجرا خواهد شد، سقف تسهیلاتی که یک بانک می‌تواند به مدیران و کارکنان خود پرداخت کند در ابتدا ۲۵۲ میلیون تومان تعیین شده بود که در نهایت تصمیم‌گیری شد این رقم به ۲۵۰میلیون تومان کاهش یابد.


برگزاری جشنواره فیلم

بانک پاسارگاد

دومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی پاسارگاد، به ابتکار بانک‌پاسارگاد، در سه محور اصلی و یک بخش جنبی برگزار خواهد شد.

به گزارش روابط‌ عمومی بانک ‌پاسارگاد، خسرو رفیعی دبیر اجرایی این جشنواره، ضمن اعلام این خبر گفت: دومین جشنواره فیلم 180 ثانیه‌یی پاسارگاد، به ابتکار بانک‌پاسارگاد و برای ایجاد فرصت برای ارائه ایده‌ها و نگاه‌های مختلف به حفظ محیط ‌زیست و منابع طبیعی، تکریم خانواده و حقوق اجتماعی و همچنین اهدای عضو برگزار می‌شود. وی ادامه داد: در بخش جنبی جشنواره، به 4 ایده برتر در هر بخش که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند نیز جوایزی اهداء خواهد شد.

مدیر روابط‌عمومی بانک‌پاسارگاد در خصوص اهداف این جشنواره افزود: این جشنواره با هدف کشف استعدادها و توانمندی‌های جوانان علاقه‌مند به حوزه‌های فیلمسازی، حمایت از هنرمندان و همچنین جلب افکار عمومی به موضوعات فوق و مشارکت اقشار مختلف مردم در جشنواره برگزار می‌شود.

وی در خصوص شرایط شرکت در این جشنواره خاطرنشان کرد: سازندگان آثار حداکثر تا پایان تیر سال 1396 فرصت دارند تا نسخه نهایی فیلم خود را همراه با عکس کارگردان برای دبیرخانه ارسال کنند. زمان آثار ارائه شده نباید بیش از 180 ثانیه باشد. همچنین طرح و ایده اثر باید در یک صفحه A4 ارائه شود.

رفیعی در خصوص جوایز این جشنواره تصریح کرد: به نفرات اول تا چهارم در هر بخش این جشنواره به ترتیب تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ 80 میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ 60 میلیون ریال، تندیس جشنواره به همراه دیپلم افتخار و مبلغ 40 میلیون ریال و تندیس جشنواره به‌همراه دیپلم افتخار و مبلغ 20 میلیون ریال اهداء می‌شود. همچنین در بخش جنبی، به 4 ایده برتر در هر بخش که امکان ساخت پیدا نکرده‌اند، تندیس جشنواره به همراه لوح سپاس و مبلغ 10 میلیون ریال پرداخت خواهد شد.

وی همچنین با اشاره به استقبال بسیار خوب علاقه‌مندان از دوره نخست این جشنواره خاطرنشان کرد: در نخستین دوره این جشنواره، بیش از 5 هزار نفر ثبت‌‌نام کردند که در نهایت 1894 فیلم و 500 ایده به دبیرخانه جشنواره ارسال شد. در ارزیابی این آثار که توسط فیلمسازان و هنرشناسان بنام کشور صورت گرفت، 300 اثر و 52 ایده انتخاب شد و از میان آثار منتخب در هر بخش، تعداد 10 اثر برگزیده شدند که در مراسم اختتامیه، جوایز ایشان توسط معاون رییس‌جمهور، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل بانک‌پاسارگاد اهدا شد.

گفتنی است علاقه‌مندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر، تماس با دبیرخانه و همچنین ثبت‌نام به سایت جشنواره به آدرس

www. pasargadfilmfest. ir مراجعه کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر