اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۸۶

واریز 280میلیارد تومان

به حساب خزانه

در راستای تحقق اهداف درآمدی دولت از طریق واگذاری‌ها، مبلغ 280میلیارد تومان از سوی سازمان‌ خصوصی‌سازی به حساب خزانه واریز شد.

به گزارش «تعادل» به نقل از وزارت امور اقتصادی و دارایی، در راستای تحقق اهداف درآمدی دولت از طریق واگذاری‌ها، مبلغ 280میلیارد تومان از سوی سازمان‌ خصوصی‌سازی به حساب خزانه واریز شد. این رقم، بر اساس گزارش هفتگی فعالیت‌های شاخص و مهم سازمان خصوصی‌سازی، اقدامات انجام یافته در خصوص واگذاری سهام متعلق به دولت و شرکت‌های دولتی و تحقق اهداف درآمدی دولت از واگذاری‌ها در هفته منتهی به ۲۶ آذرماه سال جاری است. بر اساس این گزارش، ۲۵ جایگاه سوخت متعلق به «شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران» با ارزشی معادل 179 میلیارد تومان به صورت بلوکی و از طریق مزایده به فروش رسیده است.


انتشار 1000میلیارد اوراق خزانه از سوی وزارت اقتصاد

بر اساس مصوبه هیات وزیران، وزارت اقتصاد 1000میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی منتشر می‌کند.

به گزارش تسنیم، هیات وزیران به پیشنهاد وزارت اقتصاد و امور دارایی و به استناد اصل 138 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ردیف (2) جدول شماره (3) تبصره (36) الحاقی قانون بودجه سال 1395 کل کشور تصویب کرد:

به وزارت اقتصاد و امور دارایی اجازه داده می‌شود براساس ساز و کار مقرر در آیین‌نامه اجرایی بند ز تبصره (5) قانون بودجه سال 1395 کل کشور، مورخ 1395/6/9 نسبت به انتشار حداکثر 10 هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر10) ریال اسناد خزانه اسلامی مطابق تخصیص اعلام شده توسط سازمان برنامه و بودجه کشور اقدام کند. سازمان برنامه و بودجه کشور مکلف است به عنوان متعهد تامین و تخصیص اعتبار، اعتبار لازم برای بازپرداخت قیمت اسمی اسناد خزانه اسلامی در سررسید و هزینه حق عاملیت واگذاری موضوع این تصویب‌نامه را در لوایح بودجه‌ سنواتی کل کشور پیش‌بینی و خزانه‌داری کل کشور با اولویت یا از سرجمع بودجه نسبت به تسویه آنها اقدام ‌کند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر