روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۸۲

تاجگردون رییس کمیسیون تلفیق بودجه 96 شد؛ ایرنا غلامرضا تاجگردون رییس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در نخستین جلسه دیروز این کمیسیون با 38 رای به عنوان رییس کمیسیون تلفیق بودجه سال 1396 کل کشور انتخاب شد. در همین راستا رحیم زارع و هادی قوامی نیز به ترتیب با 27 و 23 رای به عنوان نواب رییس اول و دوم کمیسیون تلفیق بودجه 96 انتخاب شدند. همچنین فاطمه حسینی و علی کاظمی با 17 و 14 رای به عنوان دبیران اول و دوم و محمد مهدی مفتح با 21 رای به عنوان سخنگوی کمیسیون تلفیق لایحه بودجه 96 انتخاب شدند.

توییت ظریف برای سال نو میلادی؛ ایرنا محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در توییتر شخصی خود به مناسبت کریسمس نوشت: کریسمس بسیار شاد و سال نو صلح‌آمیزی را برای همه آرزو می‌کنم. امیدوارم که تولد معجزه آسای حضرت مسیح(ع) صلح را به این جهان پر از مشکل برگرداند.

رییس قوه قضاییه آیین‌نامه جبران خسارت ناشی از بازداشت را ابلاغ کرد؛ میزان آیت‌الله آملی‌لاریجانی رییس قوه قضاییه «آیین‌نامه شیوه رسیدگی و اجرای آرای کمیسیون‌های استانی و ملی جبران خسارت ناشی از بازداشت» را ابلاغ کرد. این آیین‌نامه در 27 ماده و 9 تبصره است و در اجرای ماده 261 قانون آیین دادرسی کیفری و بنا به پیشنهاد وزیر دادگستری «آیین‌نامه شیوه رسیدگی و اجرای آرای کمیسیون‌های استانی و ملی جبران خسارت ناشی از بازداشت» تنظیم شده اسست.

ایرانی ربوده شده تحویل کنسولگری ایران در هرات شد؛ ایسنا یک تبعه ایرانی که دو روز قبل در بزرگراه هرات ـ اسلام‌قلعه ربوده شده بود در عملیات نیروهای امنیتی آزاد و صبح روز شنبه رسما از سوی استاندار هرات به مسوولان کنسولگری ایران در هرات تحویل داده شد. بر اساس گزارش روزنامه ۸ صبح افغانستان بر اساس اعلام مقامات محلی در هرات جواد محمدی تبعه کشور ایران است که دو روز قبل در مسیر بزرگراه هرات - اسلام‌قلعه از سوی افراد ناشناس ربوده شده بود. عبدالرئوف احمدی سخنگوی پلیس هرات در همین رابطه اعلام کرد: این فرد راننده‌ خودروهای تانکر گاز بوده است که دو روز قبل از منطقه‌ قدوس‌آباد شهرستان کهسان در مسیر بزرگراه هرات ـ اسلام‌قلعه ربوده شده بود.

فرصت ایران برای اعتراض به سیاست‌های امریکا؛ ایلنا خبرگزاری فرانسه با اشاره به برگزاری قریب‌الوقوع کمیسیون مشترک برجام در آستانه آغاز به کار دولت ترامپ نوشت: این نشست فرصتی را برای ایران فراهم می‌کند که اعتراضاتش را به نحوه اجرای برجام و تاثیر تمدید قانون تحریم‌های امریکا علیه این کشور ابراز کند. قرار است کمیسیون مشترک برجام با موضوع توافق هسته‌یی ایران 21دی ماه در وین برگزار شده و درباره احیای تحریم‌های امریکا علیه ایران بحث و گفت‌وگو شود.

سفر روحانی زمینه توسعه روابط ایروان و تهران را فراهم کرد؛ ایرنا آلکساندر مارکاروف کارشناس ارمنستانی در گفت‌وگویی اظهار داست: سفر اخیر رییس‌جمهوری ایران به ارمنستان و مذاکرات سران دورنمای بسیار خوبی برای گسترش روابط دو کشور در حوزه‌های مختلف به ویژه اقتصادی فراهم کرد. وی افزود: هر دو کشور در مورد توانمندی و ابزارهای لازم برای توسعه همکاری‌ها اطلاعات کافی دارند و اکنون نیز به نظر می‌رسد، می‌توانیم در مورد استمرار پروژه‌های مهم مذاکره کنیم. در تازه‌ترین اقدام، پروژه سرمایه‌گذاری دو کشور برای ساخت راه‌آهن مجددا در دستور کار قرار گرفته و به عنوان یک طرح سرمایه‌گذاری معرفی شده است.

واکنش رسانه‌ها به انتشار بخشی از اسناد مربوط به برجام؛ ایسنا شماری از اسناد توافق هسته‌یی ایران و گروه 1+5 که پیش از این در اختیار عموم قرار نگرفته بود، روی پایگاه اینترنتی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی قرار داده شده‌اند. برخی رسانه‌های خارجی این اقدام را غیرمنتظره دانسته و گمانه‌زنی‌هایی درباره آن ارائه داده‌اند. شبکه دویچه‌وله ضمن انتشار این خبر گزارش داد: به همراه این اسناد نامه‌یی از فدریکا موگرینی، مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا منتشر شده که مجوز انتشار اسناد را صادر کرده است. خبرگزاری آسوشیتدپرس نیز نزدیکی به آغاز ریاست‌جمهوری دونالد ترامپ در امریکا و اظهارات ماه‌های اخیر او علیه برجام را یکی از دلایلی دانسته که ممکن است انگیزه انتشار اسناد بوده باشد؛ اسنادی که نشان می‌دهد ایران تعهدات خود را نقض نکرده است.

عملکرد دولت یازدهم در رابطه با کشورهای اوراسیا عملگرایانه بوده است؛ ایلنا علی نجفی‌خوشرودی سفیر سابق ایران در قرقیزستان در گفت‌وگویی با اشاره به سفر حسن روحانی، رییس‌جمهور به سه کشور حوزه قفقاز و آسیای مرکزی گفت: آسیای مرکزی و قفقاز از جمله حوزه‌هایی هستند که بلافصل در چارچوب منافع و امنیت ملی ایران قرار می‌گیرند؛ به گونه‌یی که تحولات این مناطق بر منافع و امنیت ملی ایران اثر می‌گذارد. وی تاکید کرد: نوعی عملگرایی را برای بهره‌گیری بیشتر در حوزه‌های اقتصادی و بانکی در دولت تدبیر و امید درباره کشورهای حوزه آسیای مرکزی و قفقاز را شاهد هستیم.

برگزاری نخستین جلسه هیات تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان با وزیر آموزش و پرورش؛ ایسنا شهباز حسن‌پور رییس هیات تحقیق و تفحص از صندوق ذخیره فرهنگیان از برگزاری نخستین جلسه این هیات ۱۵نفره با وزیر آموزش و پرورش برای بررسی موضوع تفحص و روند کاری خبر داد. وی همچنین با اشاره به جلسه دیروز این هیات گفت‌: در این جلسه تاکید شد که تا زمان مشخص نشدن واقعیات اعضا از طرح برخی مسائل پرهیز کنند چون حجم کاری صندوق بسیار زیاد است و بیش از ۱۰۰ شرکت بزرگ همچون ماشین‌سازی اراک، بانک سرمایه، بیمه معلم و پتروشیمی‌ها در این حجم کار می‌کنند و باید همه تحت بررسی قرار گیرند. کار سنگینی که حداقل 6ماه طول می‌کشد تا به سرانجام برسد.

دلیل تاخیر در پرداخت حقوق معلمان در تامین اعتبار است؛ آنا مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه دخالتی در پرداخت حقوق‌ معلمان ندارد، عنوان کرد: تاخیر در تامین منابع تنها علت تاخیر در پرداخت‌ حقوق معلمان است. منصور مجاوری درباره علت تاخیر در پراخت حقوق معلمان گفت: وزارت آموزش و پرورش 23 تا 25 هر ماه اسامی معلمان را به وزارت اقتصاد و دارایی ارسال می‌کند و این وزارتخانه بر اساس تامین اعتبار، اسامی ارسالی از وزارتخانه‌های مختلف را به بانک مرکزی برای پرداخت حقوق معرفی می‌کند.

جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی اعلام موجودیت کرد؛ تسنیم «جبهه مردمی نیروهای انقلاب اسلامی» روز گذشته با حضور اعضای هیات موسس و قرائت بیانیه‌یی رسما اعلام موجودیت کرد. اعضای موسس این جبهه مردمی دیروز با حضور در مجموعه سرچشمه تهران و در جمع خبرنگاران با قرائت بیانیه‌یی رسما اعلام موجودیت کردند. هیات موسس این تشکل به ‌ریاست محمدحسین رحیمیان تشکیل شده و اعضای آن یحیی آل‌اسحاق، مهدی چمران، حمیدرضا حاجی‌بابایی، رضا روستاآزاد، محمود خسروی‌وفا، مهدی محمدی، علیرضا مرندی، نادر طالب‌زاده و خانم مرضیه وحیددستجردی هستند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر