قول مسوولان «ایتر» برای کمک به نوسازی تجهیزات ایران

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۷۸

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور در حاشیه بازدید از خبرگزاری فارس در خصوص پیوستن ایران به پروژه بین‌المللی گداخت هسته‌یی (ایتر) و ظرفیت‌های کشورمان برای همکاری با این پروژه جهانی اظهار داشت: برای ما خیلی مهم است که در دنیا در پروژه‌هایی در این سطح مشارکت داشته باشیم. وی با بیان اینکه ما نیروی انسانی فوق‌العاده‌یی داریم و این نکته‌یی است که همه به آن معترف هستند، عنوان کرد: در حوزه گداخت هسته‌یی هم نیروی انسانی خوبی داریم، اما این حوزه از جمله بخش‌هایی است که ما در حوزه هسته‌یی در آن کاملا بی‌تجربه‌ هستیم.

معاون علمی و فناوری رییس‌جمهور خاطرنشان کرد: امیدواریم که اتفاقات خوبی در این زمینه‌ بیفتد و در حال حاضر کارها در حال پیشروی است، اما ما تا به حال در پروژه پژوهشی در این سطح تجربه‌یی نداشته‌ایم.

ستاری با اشاره به اینکه تجهیزات ما در حوزه گداخت هسته‌یی خیلی قدیمی است، تصریح کرد: با وجود تجهیزات قدیمی مطمئن هستیم که می‌توانیم با تکنولوژی مناسب این کار را انجام دهیم. وی در پایان همچنین از قول مسوولان پروژه ایتر برای کمک به نوسازی تجهیزات ایران خبر داد.

گفتنی است، برنارد بیگوت مدیرکل پروژه بین‌المللی گداخت هسته‌یی (ایتر) 15 آبان ماه سال جاری در راس هیاتی و در سفری دو روزه به تهران با ستاری و علی‌اکبر صالحی رییس سازمان انرژی اتمی دیدار و در پایان تفاهمنامه‌یی بین سازمان انرژی اتمی و ایتر فرانسه به امضای صالحی و بیگوت رسید.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر