انقلاب کتاب در شیکاگو

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۷۴


شیکاگو تریبون:

این روزنامه در صفحه اول خود داستان مردی را منتشر کرده که با ایجاد یک بانک کتاب به جنگ با بی‌سوادی کودکان در شیکاگو رفته است. بانک کتاب او که 7میلیون کتاب را در خود جای داده برای تمام کودکانی است که در معرض ریسک هستند. او معتقد است که از این طریق می‌تواند راه نجاتی برای کودکان شیکاگو ارائه دهد. در همین حال در سال‌های گذشته، طرح کتاب‌خوانی جمعی در شیکاگو که با عنوان پروژه«یک کتاب، یک شیکاگو» برگزار می‌شد، دهمین سال اجرای خود را جشن گرفت. از پاییز 2001 این پروژه برای ایجاد فرهنگ کتابخوانی در شیکاگو با هدف ایجاد اشتیاق به منافع کتابخوانی با هم به عنوان یک جامعه واحد راه‌اندازی شد. در این برنامه در یک سال، دو بار کتاب برگزیده برای همه مردم شیکاگو انتخاب و معرفی می‌شد. همزمان با هر دوره، برنامه‌های بحث و بررسی کتاب در 50 کتابخانه محلی و نیز برنامه‌های عمومی برای به اشتراک گذاشتن تجربه این کتابخوانی برگزار می‌شود.

نیویورک تایمز:

یکی از گزارش‌های صفحه اول این روزنامه به منحل شدن بنیاد خیریه ترامپ اشاره دارد. بر این اساس، رییس‌جمهوری منتخب امریکا اعلام کرده برای اینکه فعالیت‌های بنیاد خیریه‌اش با وظایف ریاست‌جمهوری‌اش تداخل پیدا نکند آن را منحل می‌کند. رویترز در همین رابطه گزارش داده که دونالد ترامپ، رییس‌جمهور منتخب امریکا اعلام کرد، بنیاد خیریه خود را منحل خواهد کرد و دادستان نیویورک تحقیقات درخصوص«بنیاد خیریه دونالد جی ترامپ» را آغاز کرده است. ترامپ زمان انحلال بنیاد خیریه خود را مشخص نکرد؛ اما در بیانیه‌یی اعلام کرد، نمی‌خواهد فعالیت‌های این بنیاد با وظایفش در مقام رییس‌جمهور تناقضی داشته باشد. در شرایطی که کمتر از 4 هفته تا آغاز ریاست‌جمهوری ترامپ باقی مانده است، فشار‌ها بر وی درخصوص کاهش نقشش در نهاد‌ها و سازمان‌های تجاری که ممکن است با وظایف رییس‌جمهور تضاد منافع ایجاد کنند رو به افزایش است. او چند روز پیش اعلام کرده بود، پسرش «اریک» دیگر برای بنیاد خیریه وی پول جمع‌آوری نخواهد کرد تا نگرانی‌ها درخصوص احتمال تلاش کمک‌کنندگان برای خرید حق دسترسی به خانواده وی مرتفع شود. دادستان نیویورک پیش از برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری امریکا، بنیاد ترامپ را به دلیل زیر پا گذاشتن قوانین ایالتی از دریافت پول و کمک‌های مالی منع کرده بود.

ال ‌پاییس:

تیتر یک این روزنامه اسپانیایی به پیام پادشاه اسپانیا به مناسبت کریسمس اختصاص دارد. او در این پیام خود عنوان کرده است که «همزیستی براساس اصول دموکراسی می‌تواند ساختن را به جای ویران کردن به ارمغان آورد. می‌تواند کشور را ارتقا دهد و تقویت کند.» فلیپ ششم اسپانیا، سومین فرزند خوآن کارلوس اول اسپانیا و سوفیا دگرسیاست. فلیپ در شهر مادرید متولد شد. خوان کارلوس که در پی مرگ فرانسیسکو فرانکو در نوامبر سال 1975 به سلطنت رسید با سوق دادن اسپانیا به سمت دموکراسی محبوبیت یافت اما اواخر دوران سلطنت وی با بیماری و ماجراهای رسوایی‌آمیز همراه بود. در زمان او هزاران اسپانیایی با برپایی تظاهرات در مادرید، پایتخت این کشور پایان حکومت پادشاهی را در کشور خود خواستار شدند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر