پرفروش‌ترین فیلم‌های سال 2016

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۷۲

سال ۲۰۱۶میلادی با ادامه فروش چشمگیر فیلم‌ها در عرصه جهانی و ثبت رکوردهای متنوع همراه بود و در مجموع 3 فیلم توانست به فروش جهانی بیش از یک میلیارد دلار دست یابد. به گزارش ایسنا، فیلم «کاپیتان امریکا: جنگ داخلی» محصول کمپانی دیزنی با فروش جهانی 1.153میلیارد دلار پرفروش‌ترین فیلم سال ۲۰۱۶ نام گرفت و خیلی بعید است در یک هفته منتهی به سال جدید میلادی فیلمی بتواند به این رکورد فروش دست یابد. این فیلم ابرقهرمانی که محصول استودیو مارول کمپانی دیزنی است ۴۰۸میلیون دلار از مجموع فروش خود را در امریکای شمالی و ۷۴۵میلیون نیز در گیشه بین‌المللی کسب کرد. در مکان دوم پرفروش‌ترین‌ محصولات سینمایی سال ۲۰۱۶ انیمیشن «در جست‌وجوی دُری» محصول استودیو پیکسار کمپانی دیزنی قرار دارد که با اکران خود در سطح جهان فروش 1.021میلیارد دلار را رقم زد. این انیمیشن سه ‌بعدی نخستین محصول کمپانی دیزنی پس از سال ۲۰۱۰ و انیمیشن«داستان اسباب بازی ۳» است که به فروش بالغ بر یک میلیارد دلار دست یافته و رکورد فروش آغازین انیمیشن در تاریخ سینمای امریکا را نیز در اختیار دارد. این فیلم که دنباله انیمیشن معروف «در جست‌وجوی نمو» است ۴۸۶میلیون دلار از فروش خود را در امریکالی شمالی و ۵۴۱ میلیون دلار آن را در سایر کشورهای جهان به دست آورده است. «در جست‌وجوی دُری» پس از «منجمد»، «مینیون‌ها» و «داستان اسباب‌بازی‌ ۳» و بالاتر از «زوتوپیا» در مکان سوم پرفروش‌ترین انیمیشن‌های تاریخ سینما قرار دارد.

در مکان سوم موفق‌ترین فیلم‌های گیشه سینمای جهان در سال ۲۰۱۶ نیز یک انیمشن دیگر به نام «زوتوپیا» قرار دارد که با فروش 1.023 و با اختلاف اندک با «در جست‌وجوی دُری» ایستاده است. این انیمیشن که محصول استودیو انیمیشن والت دیزنی است در ۱۱بخش جوایز بین‌المللی انیمیشن «آنی» نامزد شده و به همراه «در جست‌وجوی دُری» در فهرست کوتاه اسکار انیمیشن نیز قرار دارد.

فیلم-انیمیشن«کتاب جنگل» نیز که براساس انیمیشن معروف و کلاسیک ۱۹۶۷ و به کارگردانی «جان فاوارو» ساخته شد نیز چهارمین فیلم پرفروش سال ۲۰۱۶ با فروشی بالغ بر ۹۶۶میلیون دلار قرار دارد تا بدین ‌ترتیب 4 فیلم اول در فهرست ۱۰فیلم پرفروش سال همگی از محصولات دیزنی و استودیوهای وابسته به آن باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر