معوق ماندن بدهی 500 میلیونی به سینمایی‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۷۱

عضو هیات رییسه‌ شورای عالی تهیه‌کنندگان سینمای ایران از پرداخت نشدن بدهی وزارت کشور به تهیه‌کنندگانی که فیلم‌هایشان در جشنواره سی‌ودوم فجر نمایش داده شد، آن هم با وجود پیگیری از طرف رییس دفتر نهاد ریاست‌جمهوری بار دیگر انتقاد کرد. به گزارش ایسنا، غلامرضا موسوی بیان کرد: در آستانه برگزاری سی‌وپنجمین جشنواره فیلم فجر هستیم اما با وجود پیگیری‌هایی که صورت گرفته پس از سه سال هنوز نتوانسته‌ایم 500 میلیون تومان از باقی‌مانده مبلغ قراردادی که میان وزارت فرهنگ و وزارت کشور برای نمایش یک‌سری از فیلم‌های جشنواره سی‌ودوم در استان‌ها منعقد شده بود، بگیریم.

او افزود: در جشنواره سال 92 طبق قراردادی، قرار بر این بود فیلم‌های حاضر در جشنواره فجر در استان‌های کشور نمایش داده شوند و وزارت کشور متعهد شد که سه میلیارد تومان بابت هزینه‌های نمایش این فیلم‌ها به تهیه‌کنندگانی که آثارشان پخش می‌شود، بدهد اما هنوز پس از سه سال 500 میلیون تومان از این رقم باقی مانده است.

این تهیه‌کننده‌ سینما اضافه کرد: در ماه رمضان امسال در دیداری که با دکتر نهاوندیان، رییس دفتر نهاد ریاست‌جمهوری داشتیم مشکل را مطرح کردیم و ایشان خواستند نامه‌یی در این باره بنویسیم و آن را با طرح دوباره موضوع به دفتر ایشان ارسال کنیم اما متاسفانه با وجود گذشت چند ماه وزارت کشور نه تنها جواب ما را نداده بلکه پاسخی هم به پیگیری‌های رییس دفتر نهاد ریاست‌جمهوری نداده است.

موسوی تاکید کرد: پرداخت نشدن این بدهی در شرایطی است که ارزش این پول حداقل 30درصد کاهش یافته و این مبلغ جزو منافعی بود که به تهیه‌کنندگان سینما اختصاص داشت؛ تهیه‌کنندگانی که در آن زمان به تعهدات خود عمل کردند اما طرف دیگر قرارداد به تعهد خود عمل نکرد و نمی‌دانم چرا باید چنین اتفاقی برای تهیه‌کنندگان سینما رخ دهد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر