کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۶۵

نرخ پایه محصولات پتروشیمی

نیپنا| قیمت پایه محصولات پتروشیمی بر اساس میانگین قیمت‌های جهانی این محصولات در دو هفته منتهی به 5دی‌ماه اعلام شد. قیمت پایه محصولات پتروشیمی بر اساس میانگین قیمت‌های جهانی محصولات پتروشیمی در دو هفته منتهی به 5 دی‌ماه از سوی دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعلام شد. قیمت محاسباتی بر اساس نرخ تبدیل ارز 39327ریال است. وب‌سایت انجمن ملی صنایع پلاستیک در تحلیلی در این باره نوشت: گروه SBR با بیش از 600 تومان و بیش از 9درصد افزایش در صدر بیشترین افزایش قرار دارد و بعد از آن پت و پلی‌استایرن با 6.5 درصد افزایش قرار گرفته‌اند.


موتورسیکلت برقی ناجی اراک

پاون| بر اساس برآوردها بیش از 40درصد آلودگی شهر اراک ناشی از تردد وسایل نقلیه است و چیزی حدود 100هزار موتورسیکلت در این شهر در حال تردد هستند.

مدیرعامل توزیع برق استان مرکزی گفت: در صورت اجرایی کردن کامل جایگزینی 100هزار موتورسیکلت در سطح شهر اراک با موتورسیکلت برقی می‌توان گفت ماهانه چیزی حدود 280تن از میزان انتشار گازهای گلخانه‌یی کاسته می‌شود. محمد ‌الله‌داد با اشاره به طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های بنزینی گفت: با توجه به اینکه شهرستان اراک از جمله شهرهای آلوده کشور به حساب می‌آید در شورای اداری و کارگروه تخصصی‌ای که برای مدیریت این مساله تشکیل شد، بنابراین قرار شد که طرح جایگزینی موتورسیکلت‌های برقی با موتورسیکلت‌های بنزینی صورت گیرد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر