اخبار

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۶۰

پل «گیشا» اوایل سال 96 جمع‌آوری می‌شود

علیرضا جاوید، معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از جمع‌آوری پل گیشا خبر داد و گفت: اوایل سال آینده این پل جمع‌آوری و به جای آن یک زیر گذر ساخته می‌شود. به گفته وی، مطالعات لازم برای انجام این کار انجام شده است. جاوید درخصوص مقاوم‌سازی پل‌ها در کلان‌شهر تهران گفت: در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم و درحال حاضر تعدادی از پل‌ها در تهران مقاوم‌سازی شده‌اند.


هشدار نسبت به

خطر زلزله در تهران

علی بیت‌اللهی، مدیر بخش زلزله مرکز تحقیقات شهر تهران درباره وقوع زلزله در تهران هشدرا داد. به گزارش ایسنا، بیت‌اللهی با بیان اینکه تهران در دامنه جنوبی البرز و روی نهشته‌های آبرفتی کواترنر بنا شده و قسمت جنوبی آن در کناره شمال باختری کویر قرار دارد، تصریح کرد: اختلاف ارتفاع ناگهانی بین البرز و تهران می‌تواند در اثر راندگی شمال تهران باشد. علاوه بر راندگی شمال تهران و چندین گسل جوان و جنبان در شمال و جنوب شهر، نهشته‌های آبرفتی دشت تهران و شهرری نیز دارای گسل‌های متعددی هستند که هنگام جنبیدن گسل‌های بزرگ ممکن است دچار لغزش و جابه‌جایی شوند. وی ادامه داد: از میان گسل‌های متعدد در بر‌گیرنده تهران، شاخه گسل مشا در شمال شرقی تهران و در جایی که با گسل تهران تلاقی می‌کند به عنوان چشمه لرزه‌یی با اهمیت بالا به شمار می‌رود. گسل شمال تهران در مرز کوه و دشت و چسبیده به حوزه شهری تهران در شمال شهر، گسل کهریزک در جنوب، راندگی نیاوران ازجمله گسل‌های با توان لرزه‌زایی بالاست، گسل‌های شمال و جنوب ری و توان لرزه‌زایی آنها نیز شایان توجه است. به گفته بیت‌اللهی، آخرین زمین‌لرزه بزرگی که محدوده تهران را تحت تاثیر قرار داده مربوط به زلزله سال ۱۸۳۰میلادی بوده که در شمال شرق تهران و دور از حوزه کنونی شهر رخ داده که نقل شده در اثر آن عمارت سفارت بریتانیا در تهران خسارت دید. همچنین تاثیر زلزله منجیل ۱۳۶۹، فیروزآباد کجور ۱۳۸۳، کهک قم، پاکدشت و فیروزکوه نیز در شهر تهران حس شده است. وی افزود: با توجه به این نکته که آسیب‌پذیری دارای وجوه متنوع فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فنی است و با توجه به تاثیر شگرف زلزله روی ساختمان‌ها که به تبع آن تلفات جانی زلزله و خسارت‌های اقتصادی و مسائل روحی و روانی و اجتماعی حادث می‌شوند بسیار مهم است که امر بررسی آسیب‌پذیری سازه‌یی ساختمان‌های شهر تهران مد نظر قرار گیرد. این امر مستلزم تکیه بر اطلاعات جزیی و فنی ساختمان‌های متنوع واقع در شهر تهران است که متاسفانه در مورد برخی از آنها اطلاعات مطلوبی در دست نبوده و در برخی موارد دیگر حصول اطلاعات فنی با مشکلات جدی همراه است.


نیاز 12 هزار میلیاردی برای تکمیل پروژه‌های راهسازی

معاون برنامه‌ریزی وزیر راه و شهرسازی با اشاره به عدم تخصیص منابع مالی به حوزه راهداری و راهسازی گفت: برای اجرای پروژه‌های عمرانی حمل و نقل در سال آتی نیازمند ۱۲هزار میلیارد تومان اعتبار هستیم.

به گزارش مهر، امیر امینی افزود: برای اجرای پروژه‌های حمل و نقل در سال ۹۶ به ۱۲هزار میلیارد تومان منابع مالی نیازمندیم که این منابع مالی مربوط به راهداری، راهسازی و توسعه چند فرودگاه جدید کوچک است. به گفته وی، در حوزه راهسازی طی سال ۹۶ به ساخت ۴هزار کیلومتر راه نیازمندیم؛ در راهداری طی دو سال گذشته برنامه‌های بسیاری عملیاتی شده که بخشی از آنها با منابع سازمان راهداری که از ردیف‌های متفرقه درآمدی به دست آمده(جرایم، عوارض بارنامه، دوربین‌های نظارتی، تردد شمار و...) اجرایی شده است.


خطای انسانی عامل

80 درصد حوادث ساختمانی

مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی خطای انسانی را عامل 80 درصد از حوادث ساختمانی در کشور اعلام کرد و گفت: رعایت نکردن مقررات ساختمانی عامل اصلی این سوانح است. به گزارش ایرنا، حامد مانی‌فر افزود: بررسی‌ها نشان داده که با رعایت مقررات ساختمانی می‌توان از وقوع 98درصد از حوادث ساختمانی جلوگیری کرد و رعایت این مقررات نیاز به فرهنگ‌سازی و آموزش دارد. وی نگاه هزینه‌یی به تامین تجهیزات برای ایمنی را علت اصلی کم توجهی به ایمنی، بهداشت و محیط زیست از سوی سرمایه‌گذار و سازندگان ساختمانی دانست. این مسوول ورود افراد غیرمتخصص به ساخت و ساز را دلیل دیگری برای افزایش حوادث ناشی از کار در کشور اعلام کرد. مدیرکل مقررات ملی و کنترل ساختمان وزارت راه و شهرسازی گفت که باید با رعایت مقررات ملی ساختمان شرایطی را ایجاد کرد که افراد دارای صلاحیت در این حوزه فعال شوند.


ثبت نام بیش از 40 هزار متقاضی طرح ترافیک 96

مدیر واحد صدور آرم سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از ثبت نام بیش از 40هزار متقاضی دریافت آرم طرح ترافیک سال 96 خبر داد و گفت: متقاضیان تنها تا 15دی ماه فرصت دارند نسبت به ثبت نام اینترنتی خود اقدام کنند. به گزارش فارس، مصطفی قنبرنژاد با بیان اینکه لایحه پیشنهادی طرح ترافیک 96 به شورای اسلامی شهر تهران ارسال شده است، گفت: پیشنهاد افزایش 10درصدی تعرفه طرح ترافیک به شورای اسلامی ارائه شده که باید در شورای شهر تهران به تصویب برسد. وی تصریح کرد: طبق مصوبه شورای شهر تهران درآمدهای حاصله از محل فروش آرم‌‌ها اعم از سالانه، روزانه و هفتگی به‌ صورت کامل در راستای بهبود جریان ترافیک شهر اختصاص می‌یابد. مدیر واحد صدور آرم سازمان ترافیک با بیان اینکه تمامی فرآیند ثبت نام و گزینش واجدان شرایط آرم طرح ترافیک الکترونیکی و در سامانه شهرداری تهران صورت می‌گیرد از شهروندان خواست از مراجعه حضوری به واحد صدور آرم خودداری کنند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر