سقوط هواپیمای روس با 91سرنشین در دریای سیاه

۱۳۹۵/۱۰/۰۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۴۰

گروه جهان|

وزارت دفاع روسیه ساعات اولیه بامداد یک‌شنبه از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری توپولف 154 با 91سرنشین، دقایقی پس از بلند شدن از سوچی و پرواز به سمت لاذقیه سوریه خبر داده بود و ساعاتی بعد خبر سقوط این هواپیما در دریای سیاه تایید شد.

کرملین اعلام کرد که ولادیمیر پوتین، رییس‌جمهور روسیه، دیمیتری مدودف، نخست‌وزیر این کشور را مامور تشکیل کمیته تحقیق درباره حادثه سقوط هواپیمای این کشور کرده است. در این حال وزارت حوادث غیرمترقبه روسیه علت سقوط این هواپیما را نقص فنی اعلام کرد.

لاشه هواپیما در فاصله 1.5کیلومتری ساحل دریای سیاه و در عمق 50 تا 70متری کشف شد، اما اجساد مسافران و وسایل شخصی سرنشینان هواپیما تا فاصله 6کیلومتری پراکنده شده است. این هواپیما متعلق به وزارت دفاع روسیه بوده و 91سرنشین داشته است که 83 نفر آنها مسافر و 8 نفر کادر پرواز بودند. شبکه تلویزیونی الاخباریه سوریه به نقل از یک منبع روس شمار کشته‌شدگان را 5نفر اعلام کرد. شبکه تلویزیونی الجزیره عربی هم اعلام کرد که یک ژنرال و 5سرهنگ از جمله کشته‌شدگان این حادثه هستند.

اما خبرنگار شبکه تلویزیونی روسیا الیوم در مسکو درباره آخرین تحولات مربوط به سقوط این هواپیما گفت: «وزارت دفاع روسیه کشف جسد یکی از سرنشینان هواپیمای توپولف 154 را تایید کرده و جسد این قربانی به کشتی نجات منتقل شده است. با این حال منابع امنیتی می‌گویند احتمال نجات یافتن سرنشینان این هواپیما بسیار اندک است. »

ایگور کوناشینکوف، سخنگوی وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که یک کمیته وابسته به این وزارتخانه به محل حادثه رفته است تا آخرین تحولات را پیگیری کند.

کمیته تحقیقات روسیه هم تحقیقات کیفری درباره این حادثه را آغاز کرده است و در همین راستا برخی مسوولان و کادر فنی فرودگاه تحت بازجویی قرار گرفته‌اند.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد که این هواپیما گروه ارکستر الکساندروف را به سوریه منتقل می‌کرد و 9 نماینده رسانه جمعی روسیه و شماری از اعضای نیروهای مسلح این کشور در هواپیما حضور داشتند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر