روی موج خبر

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۲۶

پرونده زنجانی در شعبه بدوی- ایسنا| سخنگوی قوه قضاییه در حاشیه دیدار با رییس کمیسیون تحقیق و بازرسی جمهوری ارمنستان در پاسخ به سوالی مبنی بر عدم ابلاغ حکم پرونده بابک زنجانی به وکیلش و اینکه وکیل متهم ردیف سوم پرونده فساد نفتی بیان کرده که پرونده باید به شعبه هم عرض ارسال می‌شده ولی اکنون به شعبه دادگاه بدوی ارسال شده است، گفت: به طور طبیعی وقتی پرونده از دیوان عالی برمی‌گردد چنانچه نیاز به ضمائم یا کسر آماری باشد به شعبه بدوی برمی‌گردد که ممکن است فاصله زمانی داشته باشد. من اطلاعی ندارم اگر به شعبه هم عرض برگردد همه مطلع می‌شوند.

این خودسری‌ها محکوم است- ایرنا| محمدرضا تابش رییس مجمع نمایندگان استان یزد، تعرض به معاون امور مجلس رییس‌جمهوری در سفر به این استان را خودسری یک عده دانست و آن را محکوم کرد. نماینده اردکان در صحن علنی دیروز با بیان این مطلب ادامه داد: تعرض به معاون رییس‌جمهوری در خلال سخنرانی در نماز جمعه یزد، خلاف قانون اساسی است و باید مورد پیگیری قرار گیرد البته با توجه به سبقه مردم هوشیار یزد، این خودسری‌ها محکوم است. وی در تذکری شفاهی خاطرنشان کرد: بیان علنی موضوعاتی که در مجامع تخصصی مطرح می‌شود و صدور حکم قضایی از طریق تریبون‌های رسمی خلاف مصلحت است.

کمیسیون مشترک برجام 21 دی تشکیل جلسه می‌دهد- ایرنا| کمیسیون مشترک برجام متشکل از معاونان وزرای خارجه کشورهای ایران و ١+٥ و نماینده عالی اتحادیه اروپا به عنوان هماهنگ‌کننده روز 10ژانویه در وین تشکیل جلسه خواهد داد. این جلسه برای بررسی مسائل مطروحه در نامه مورخ ١٦دسامبر وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران به فدریکا موگرینی، مسوول هماهنگ‌کننده سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پی تمدید قانون آیسا توسط کنگره امریکا تشکیل می‌شود. پیش از جلسه کمیسیون مشترک، جلسه گروه کاری تحریم‌ها در سطح کارشناسان تشکیل می‌شود و گزارش آن به کمیسیون ارائه خواهد شد.

خشم رییس سیا از مذاکرات سه جانبه مسکو- ایسنا| جان برنان، رییس سازمان اطلاعات مرکزی امریکا (سیا) در گفت‌وگو با شبکه ان پی آر در پاسخ به سوالی درباره نشست اخیر ایران، روسیه و ترکیه در مسکو برای حل مساله سوریه و حضور نداشتن امریکا در این مذاکرات گفت: رایزنی‌هایی میان این کشورها در جریان است و من فکر می‌کنم که آنها در زمینه‌هایی اهداف و منافع قابل ستایشی دارند اما در عین حال اختلاف‌نظرهایی هم دارند. من بر این باورم که برخی اوقات روسیه تلاش می‌کند تا از فرصت‌های تاکتیکی به نفع خود بهره ببرد اما به طوری جدی معتقدم که این سه کشور در درازمدت قادر نیستند به تنهایی مشکلات منطقه را حل کنند.

ترامپ چندین سال با وجود دستور وزارت خزانه‌داری با بانک‌های ایران همکاری داشته است- ایلنا| روزنامه هافینگتون پست امریکا نوشته، ترامپ ثابت کرده در مقابل کشورهایی که امریکا با آنها مشکل دارد، مسامحه‌کار است که این می‌تواند شامل ایران نیز باشد. ترامپ برای مدت ۵ سال بین سال‌های ۱۹۹۸ تا ۲۰۰۳ با بانک‌های ایران در ارتباط بوده و این با وجود دستورالعمل وزارت خزانه‌داری وقت بوده است. او در عین حال یکی از بزرگ‌ترین متحدان ایران یعنی پوتین را فردی قوی خوانده است. به گفته تام رایت، پژوهشگر موسسه بروکینگ، ترامپ در ۲۵سال گذشته صدام، رهبر کمونیست‌های چین، رهبر کره شمالی و پوتین را تحسین کرده است. او در مورد اسد گفته بود او سرسخت‌تر و باهوش‌تر از اوباماست.

واکنش ایران به قطعنامه ضد اسراییلی شورای امنیت- اداره کل دیپلماسی رسانه‌ای| بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه کشورمان در پی صدور قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد در محکومیت اشغال‌گری و شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی تصریح کرد: تصویب قطعنامه اخیر شورای امنیت سازمان ملل متحد با وجود سابقه طولانی‌مدت برخی قدرت‌ها در حمایت از جنایات رژیم صهیونیستی در عرصه بین‌المللی به ویژه با استفاده از حق وتو در شورای امنیت به عنوان نشانه‌یی از عزم جامعه جهانی در پایان بخشیدن به اشغالگری رژیم صهیونیستی و احیای حقوق مردم فلسطین مورد استقبال است؛ البته تجربه جامعه بین‌المللی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی به هیچ یک از میثاق‌ها و الزامات حقوقی بین‌المللی پای‌بند نبوده است.

تمایل مسوولان عراقی برای لغو روادید- تسنیم| حسن دانایی‌فر، سفیر ایران در عراق درباره آخرین اقدامات صورت گرفته برای لغو روادید میان دو کشور ایران و عراق اظهار کرد: پیگیری‌های خود را برای لغو روادید میان ایران و عراق انجام داده‌ایم. درخواست خود برای لغو روادید را چندین بار به دولت عراق ارائه کرده‌ایم و منتظر پاسخ آنها هستیم البته باز هم پیگیری‌های خود را انجام می‌دهیم. وی در پاسخ به این سوال که تا چه میزان احتمال لغو روادید میان دو کشور وجود دارد، تصریح کرد: تلاش بر این است که لغو روادید میان دو کشور ایران و عراق انجام شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر