افزایش خرده‌فروشی

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۱۳

فایننشیال تایمز:

تیتر یک این روزنامه به افزایش خرده‌فروشی در بازارهای بریتانیا اختصاص دارد. این افزایش که در ماه منتهی به کریسمس صورت گرفته درحالی است که پیش از این نیز، برخی گزارش‌ها افزایش خرده‌فروشی نسبت به سال گذشته را تایید کرده بود. بر این اساس، داده‌های دفتر ملی آمار بریتانیا نشان می‌دهد حجم خرده‌فروشی در این کشور در ماه اکتبر سال جاری نسبت به ماه پیش از آن به رشد بالای 1.9درصدی رسیده است. این میزان از رشد بالاتر از پیش‌بینی کارشناسان بوده است. در بازه زمانی یک‌ساله رشد بخش خرده‌فروشی به رقم 7.4درصد رسیده است. این بهترین آمار این بخش طی ۱۴سال اخیر گزارش شده است. سوپرمارکت‌ها و بخش پوشاک بیشترین حجم فروش را به خود اختصاص داده‌اند. این آمار نشان می‌دهد باوجود برگزیت، اقتصاد بریتانیا هنوز بنیه قوی دارد. باوجود این کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند با آغاز روند خروج کشور از اتحادیه اروپا در سال ۲۰۱۷ فعالیت‌های اقتصادی بریتانیا با اختلال همراه شود.

وال‌استریت ژورنال:

این روزنامه تیتر یک خود را به قطعنامه محکومیت اسراییل و تصویب آن با رای ممتنع امریکا اختصاص داده است. بر این اساس، ۱۴عضو شورای امنیت به قطعنامه رای مثبت دادند، شورای امنیت سازمان ملل با تصویب قطعنامه‌یی شهرک‌سازی‌های اسراییل در اراضی اشغالی فلسطینی را محکوم کرده و خواهان توقف شهرک‌سازی‌ها شده است. امریکا، که معمولا چنین قطعنامه‌هایی را وتو می‌کرد، به این قطعنامه رای ممتنع داد و ۱۴عضو دیگر شورای امنیت به آن رای مثبت دادند. اغلب حاضران در جلسه شورای امنیت پس از تصویب این قطعنامه دست زدند. سامانتا پاور نماینده امریکا در سازمان ملل، گفت امریکا همچنان خود را به تامین امنیت اسراییل متعهد می‌داند، اما رای ممتنع به معنی تاکید امریکا بر تشکیل کشور مستقل فلسطین در کنار اسراییل، به‌عنوان راه‌حل مساله فلسطین است. پاور گفت مشکل شهرک‌سازی‌ها چنان بد شده که «راه‌حل دو کشور» را به خطر انداخته است. ران پروسور نماینده اسراییل در سازمان ملل، از رای ممتنع امریکا انتقاد کرد و گفت تردیدی ندارد که با روی کار آمدن دولت جدید در امریکا و همچنین آغاز به کار دبیرکل جدید سازمان ملل، نقطه عطفی در روابط اسراییل و سازمان ملل رقم خواهد خورد.

ال‌پاییس:

تیتر یک این روزنامه اسپانیایی به خوش‌بینی روسیه نسبت به آمدن ترامپ اشاره کرده است. این گزارش درحالی است که در روزهای گذشته اظهارات چندان مثبتی از سوی ترامپ نسبت به فعالیت‌های اتمی و روسیه عنوان نشده بود. با این حال، به نظر می‌رسد که روسیه درنظر دارد روابط خود با امریکا را بهبود بخشد. پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ در امریکا و پافشاری وی برای همکاری بیشتر با مسکو و همچنین دیدگاه‌های وی درباره سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) انتظار می‌رود روابط تخریب شده دو طرف رو بهبود بگذارد. در حال حاضر حجم مبادلات اقتصادی روسیه و امریکا در سطح پایینی قرار دارد که افزایش حجم مبادلات تجاری و اقتصادی و تقویت بنیان‌های اقتصادی دو کشور توسط ترامپ که بازرگانی خوب است و روابط خوبی با پوتین دارد، می‌تواند گام مناسبی در تقویت همکاری‌های دو کشور باشد.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر