۷۰ درصد دختران فراری به خانه بازمی‌گردند

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۶۰۷


معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور با بیان اینکه کودک‌آزاری مهم‌ترین دلیل بی‌سرپرستی است بر لزوم توجه به کودکان کار و خیابان تاکید کرد. به گزارش ایسنا، حبیب‌الله مسعودی‌فرید ضمن بیان اینکه کودک‌آزاری در کنار معضل اعتیاد، آسیبی است که به مهم‌ترین دلایل بی‌سرپرستی و بد سرپرستی تبدیل شده‌ از ۶۰۰ هزار تماس با اورژانس اجتماعی در سال گذشته خبر داد و گفت: 8.5 درصد این تماس‌ها به علت کودک‌آزاری و 7.5درصد به علت همسرآزاری صورت گرفته که این مسائل از بعد اجتماعی و مسائل ناشی از مشکلات خانواده قابل بررسی است.

وی در ادامه تاکید کرد: باید به خانواده‌ها درخصوص حقوق کودکان آموزش‌های لازم ارائه شود زیرا هر نوع تنبیه، تحقیر، بهداشت، تغذیه و محل زندگی نامناسب و... جزو مواردی از کودک‌آزاری محسوب می‌شوند که خانواده‌ها اطلاعی از این موارد ندارند.

وی همچنین از راه‌اندازی مهد دوستدار خانواده خبر داد و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده قصد داریم با تشکیل مهد دوستدار خانواده، مهارت‌های زندگی و فرزندپروری را به کودکان و والدین آموزش دهیم. فرید گفت: درحال حاضر ۱۷۰پایگاه خدمات اجتماعی نیز در مناطق و محلات حاشیه‌نشین در کشور فعالیت می‌کنند که البته نیاز به توسعه دارند.

معاون اجتماعی سازمان بهزیستی از فعالیت ۱۸خانه امن برای زنان در معرض آسیب خبر داد و گفت: در استان‌ها و شهرستان‌های مختلف این خانه‌ها وجود دارند و در صورتی که استانی این مرکز را نداشته باشد، فرد مورد نظر به مراکز بحران منتقل می‌شود و هدف کارشناسان ما این است که فرد در معرض آسیب به خانواده خود بازگردد و در غیر این صورت در مراکز نگهداری می‌شوند. فرید افزود: براساس نیاز باید خانه‌های امن در استان‌های مختلف کشور راه‌اندازی شوند و قصد داریم در همه استان‌ها این خانه‌ها را احداث کنیم. وی با اشاره به اینکه سال گذشته ۱۲۰۰زن در معرض آسیب و خشونت خانگی در این مراکز نگهداری شده‌اند، گفت: از ابتدای سال تاکنون ۸۰۰ نفر به این مراکز مراجعه کرده‌اند.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر