تشکیل دبیرخانه مقررات ملی ساختمان در ۶ استان

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۹۵

حامد مظاهریان، معاون وزیر راه و شهرسازی، اهداف راه‌اندازی دبیرخانه‌های موضوعی مقررات ملی ساختمان را که قرار است به صورت دایمی در اداره‌های کل راه و شهرسازی استان‌ها دایر شود در ۶ محور تشریح کرد.

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی در بیان وظایف اصلی دبیرخانه‌های دایمی و موضوعی مقررات ملی ساختمان در اداره کل راه و شهرسازی استان‌های سراسر کشور گفت: جمع‌آوری قوانین، مقررات، آیین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها، جمع‌آوری کلیه تجربیات داخلی و بین‌المللی در قالب کتاب، مقاله، فیلم و پایان‌نامه، برگزاری جلسات تخصصی مستمر با متخصصان، دانشگاهیان و دست‌اندرکاران، چاپ و انتشار آخرین پیشرفت‌های تخصصی در داخل و در سطوح بین‌المللی بخشی از اهدافی است که در سطح کلان دنبال می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی مظاهریان تاکید کرد: دبیرخانه‌های دایمی موضوعی با هماهنگی کامل حوزه‌های ستادی تخصصی و با حداقل نیرو و رعایت کلیه قوانین، مقررات و اصول صرفه‌جویی و استفاده حداکثری از ظرفیت سازمان نظام مهندسی ساختمان استان و سایر تشکل‌های حرفه‌یی و تخصصی فعالیت می‌کنند. به گفته این مقام‌ مسوول، دبیرخانه‌ها ابتدا به صورت آزمایشی به مدت ۲سال به استان‌ها واگذار شده تا پس از بررسی عملکرد و فعالیت نسبت به دایمی ‌بودن آنها تصمیم‌گیری شود. مظاهریان افزود: براساس اعلام دفتر مقرارت‌ ملی ساختمان، دبیرخانه ایمنی، بهداشت و محیط‌زیست (HSE) در مازندران، مصالح ساختمان در یزد، صرفه‌جویی در مصرف انرژی در اصفهان، صنعتی‌سازی و فناوری‌های ‌نوین ساختمانی در خراسان‌جنوبی، بتن در بندرعباس و نگهداری ساختمان در شیراز به مدت دو سال دایر شده که پس از بررسی عملکرد و فعالیت نسبت به دایمی‌ کردن آنها تصمیم‌گیری می‌شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر