اخبار شهرستان‌ها

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۸۸

12دستگاه آمبولانس به سیستان و بلوچستان تحویل داده می‌شود

زاهدان قائم‌مقام وزیر بهداشت گفت: مقرر بود ۲۲دستگاه آمبولانس به سیستان و بلوچستان تحویل شود که ۱۰دستگاه آن تحویل شده و ۱۲دستگاه دیگر تا ۲۲ بهمن‌ماه تحویل مسوولان بهداشتی و درمانی این استان می‌شود. ایرج حریرچی در مراسم افتتاح دومین اورژانس هوایی سیستان و بلوچستان و اضافه شدن 10دستگاه آمبولانس به چرخه خدمت در دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در چابهار اظهار داشت: قبل از طرح تحول سلامت فقط 5 اورژانس هوایی داشتیم که با تلاش‌های انجام شده این رقم امروز به 25عدد رسید. معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: قرار است 22 دستگاه آمبولانس تحویل سیستان و بلوچستان شود که 10 عدد به چرخه خدمت‌رسانی به مردم شریف استان اضافه شد. وی تصریح کرد: 12دستگاه باقیمانده نیز تا 22 بهمن‌ماه تحویل مسوولان بهداشتی و درمانی استان می‌شود تا رسیدگی به مجروحان به صورت مناسب صورت گیرد.


بانک اطلاعاتی زنان شاخص استان اصفهان راه‌اندازی می‌شود

اصفهان مدیرکل بانوان استانداری اصفهان گفت: از جمله طرح‌های استانی اجرا شده در جهت ارتقای جایگاه زنان برای نخستین‌بار در کشور از سوی دفتر امور بانوان و خانواده، راه‌اندازی سامانه بانک اطلاعاتی زنان شاخص استان اصفهان است. سهیلا اثنی‌عشران در دوره آموزشی توانمندسازی و دانش‌افزایی کارشناسان و رابطان امور زنان ادارات آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار داشت: اهمیت حوزه زنان بر کسی پوشیده نیست به‌طوری که در این راستا اقداماتی در سطح کشور و استان‌ها اجرا می‌شود که از جمله کارگروه امور بانوان و خانواده با حضور روسای سازمان‌هاست. وی افزود: از دیگر اقدامات انجام شده از سوی دفتر امور بانوان استانداری، برگزاری نشست‌های دوره‌یی تحت عنوان نقش زنان در توسعه پایدار برای دهیاران و زنان فعال در شوراهاست. مدیرکل امور بانوان استانداری اصفهان گفت: برگزاری نشست‌های متعدد برای نمایندگان امور بانوان در دستگاه‌های استان برای استفاده از پتانسیل دستگاه‌های دیگر و برگزاری جلسات برای مشاوران امور بانوان دستگاه‌ها به‌طور مستمر از دیگر اقدامات مهمی هستند که از سوی دفتر امور بانوان استانداری انجام شده است.


تربیت معلمان پژوهنده رویکرد دانشگاه فرهنگیان است

یزد معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه رویکرد این دانشگاه تربیت معلمان پژوهنده است، گفت: معلم پژوهنده، دانش‌آموز علاقه‌مند به پژوهش تربیت می‌کند. رضا ساکی در نخستین جشنواره سراسری نوآوری‌های علمی و پژوهشی دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان در یزد افزود: در راستای تقویت حوزه پژوهش در این دانشگاه برنامه‌های مختلفی در دست اجرا و اقدام است و باید پژوهش‌های دانشجویان به سمت توسعه حرفه‌یی باشند. ساکی با بیان اینکه پژوهش‌های دانشجویی باید در راستای رشته تخصصی آنها لحاظ شود، اظهار داشت: توسعه و تولید دانایی از مهم‌ترین اولویت‌های دانشگاه فرهنگیان است زیرا اگر این طور نباشد، امر تربیت معلم را نمی‌توانیم به‌درستی دنبال کنیم. معاون پژوهشی دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه از پژوهش‌های دانشجویی حمایت می‌شود، افزود: این دانشگاه متعهد است که در راستای فعالیت‌های پژوهشی تلاش جدی کند تا معلمان پژوهنده تحویل جامعه دهد.


آغاز عملیات اجرایی معدن طلای نهبندان

بیرجند عملیات اجرایی معدن طلای هیرد نهبندان روز گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز شد.رضا اردونی، رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان در مراسم آغاز عملیات اجرایی این پروژه با اشاره به اینکه نهبندان یکی از قطب‌های معادن استان است، اظهارکرد: این معدن ذخیره بیش از ۵ میلیون تن طلا با عیار ۹۲ صدم گرم در تن را دارد. سرمایه‌گذاری این پروژه ۲۰میلیارد تومانی بوده که توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران وابسته به ایمیدرو اجرایی می‌شود. وی با بیان اینکه از ابتدای سال تاکنون پنج فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در شهرستان نهبندان صادر شده است، تصریح کرد: بیش از ۸۵ معدن در این شهرستان پروانه بهره‌برداری گرفته‌اند. پروانه‌های بهره‌برداری صادر شده از ابتدای سال در زمینه استخراج گرانیت با مجموع ذخیره بیش از یک میلیون و ۷۰۰هزار تن بوده است. رییس اداره صنعت، معدن و تجارت نهبندان خاطرنشان کرد: سرمایه‌گذاری انجام شده در این معادن بالغ بر ۴۷ میلیارد ریال بوده است.


استاندار اصفهان: نظارت بر زاینده‌رود به کشاورزان واگذار شد

اصفهان استاندار اصفهان گفت: در اجرای تفاهمنامه‌یی که پنج‌شنبه شب گذشته با استاندار چهارمحال‌وبختیاری امضا شد، مسوولیت نظارت و کنترل حوضه آبریز زاینده‌رود به عهده کشاورزان این دو استان گذاشته شد. رسول زرگرپور دیروز افزود: براساس این تفاهمنامه، کنترل و نظارت بر برداشت‌های غیرمجاز، برداشت‌های مازاد بر مجاز، طرح‌های توسعه‌یی و توزیع آب در بخش کشاورزی در طول 420 کیلومتر زاینده‌رود به عهده خود کشاورزان یعنی تشکل‌های کشاورزی است. وی تصریح کرد: این نظارت توسط کارگروهی متشکل از اصناف کشاورزان استان‌های اصفهان و چهارمحال‌وبختیاری و شرکت‌های آب منطقه‌یی دو استان انجام خواهد شد.


سمنان فاصله چندانی با تحقق باسوادی 100درصدی ندارد

سمنان‌ معاون سواد آموزش اداره کل آموزش‌وپرورش سمنان با اشاره به اینکه این استان از نظر جمعیت افراد باسواد نسبت به مجموع جمعیت آن رتبه نخست کشور را در اختیار دارد، گفت: سمنان فاصله چندانی با تحقق باسوادی 100درصدی ندارد. سید محمدحسن رضوانی دیروز در جمع خبرنگاران در سالن جلسات اداره کل آموزش‌وپرورش استان سمنان اظهار داشت: در نظر داریم تا با سوادآموزی به تعداد افراد بی‌سواد لازم‌التعلیم استان سمنان، جشن باسوادی 100درصدی در این استان برگزار کنیم.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر