شتاب‌دهنده کسب و کار سلامت گشایش یافت

۱۳۹۵/۱۰/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۸۳

گروه بنگاه‌ها

مرکز شتاب‌دهنده کسب و کار سلامت با همکاری دانشگاه علوم پزشکی در شیراز گشایش یافت.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، علی نوبخت در مراسم گشایش مرکز خدمات شتاب‌دهنده نوران اظهار داشت: دولت و مجلس حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان و تولید علم و ایده‌پردازی را اولویت می‌داند که در این راستا از هیچ‌گونه حمایتی کوتاهی نمی‌کند.

وی گفت: چنین مراکزی با حمایت دولت و ارگان دانشگاهی ایجاد شده ولی مباحث اقتصادی را خودشان باید پیگیری کنند و به خودکفایی مالی برسند. حمایت از ایده‌های جدید به عنوان یک اولویت همواره مطرح است که برای رسیدن به این مهم جوانان را باید حمایت کرد.

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: شورای انقلاب فرهنگی و کمیسیون بهداشت مجلس این آمادگی را دارد که اگر مراکز شتاب‌دهنده به مصوبات قانونی نیازمند باشد، همکاری کنند.


نشست کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات در دانشگاه علوم پزشکی شیراز تشکیل شد

نشست کمیته اقتصاد درمان، دارو و تجهیزات مصرفی بیمارستانی در دانشگاه علوم پزشکی شیراز، با حضور علی نوبخت رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور تشکیل شد. به گزارش «وب‌دا» در شیراز، معاون توسعه امور اجتماعی و عمومی سازمان برنامه و بودجه گفت: بحث اصلی فقط کاهش هزینه‌ها نیست بلکه منطقی هزینه کردن مهم‌تر است، هزینه‌ها باید مبتنی‌بر بضاعت، اقلیم و نیاز کشور باشد.

سعید نمکی افزود: در بحث طرح تحول که در حال اجرا است، نگران این نیستیم که چقدر در نظام سلامت هزینه می‌شود، بلکه می‌خواهیم ببینیم کجا و به چه صورت هزینه می‌شود چراکه باید در همه بخش‌ها به صورت منطقی و درست باشد.

او اضافه کرد: امروزه داریم به سمتی پیش می‌رویم که با بیماری‌های نوظهور مواجه هستیم و برای مهار و صرفه‌جویی در هزینه‌ها چاره‌یی جز گذشتن از سیستم ارجاع و پزشک خانواده نداریم.


5 مرکز تحقیقات تروما در کشور راه‌اندازی شده است

رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی و معاون سازمان برنامه و بودجه کشور، با فعالیت‌های دانشگاه علوم پزشکی شیراز و دیگر اداره‌ها و نهادهای استان فارس در زمینه کاهش سوانح ترافیکی آشنا شدند.

به گزارش «وب‌دا» در شیراز، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در نشستی که به همین منظور تشکیل شده بود، گفت: با فعالیت‌هایی که درباره کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در استان فارس انجام شد، به زودی شاهد به ثمر رسیدن تلاش‌های خود هستیم.

علی نوبخت افزود: لازم است در نشست کاهش سوانح و حوادث ترافیکی در دانشگاه یک نماینده از سازمان آتش‌نشانی و یک نماینده از مجمع نمایندگان مردم شیراز در مجلس هم حضور داشته باشند. معاون توسعه امور اجتماعی سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: 5 مرکز تحقیقات تروما در کشور راه‌اندازی شده که لازم است برای تبادل اطلاعات و تجربیات، نشست مشترک بین آنها برگزار شود.

سعید نمکی با تاکید بر فرهنگسازی جامعه در کاهش تصادفات، افزود: باید به سوی آموزش پیش رفت، زیرا کلیدی‌ترین قسمت، پیشگیری است. باید پیشگیری از حوادث و سوانح رانندگی در کنار حوادث خانگی، به صورت پایلوت در استان فارس آغاز شود.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر