ترور سفیر روسیه در ترکیه طراحی امریکا بود

۱۳۹۵/۱۰/۰۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۵۷۵۲۵

رییس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس، درباره ترور سفیر روسیه در ترکیه گفت: فکر می‌کنم بیشتر طراحی امریکایی‌ها باشد. به گزارش تسنیم، علاءالدین بروجردی رییس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس شورای اسلامی، عصر دیروز در حاشیه مراسم چهلمین روز درگذشت مرحومه مرضیه دباغ، با اشاره به اظهارات نقل شده از سوی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در جلسه کمیسیون امنیت، اظهار کرد: جلسات کمیسیون امنیت ‌ملی مجلس طبقه‌بندی دارد؛ به‌همین دلیل سخنگوست که مطالب را عنوان می‌کند و آنچه قابل ذکر و تایید است، همانی است که سخنگو اعلام می‌کند.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره مشکوک بودن ترور سفیر روسیه در ترکیه، گفت: فکر می‌کنم بیشتر طراحی امریکایی‌ها باشد، چراکه ترکیه عضو ناتوست و ارتباط بسیار نزدیکی که ترکیه با روسیه برقرار کرد، موجب خوشایندی امریکایی‌ها نیست.

رییس کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خارجی مجلس افزود: به‌نظر می‌رسد هشداری بیشتر به ترکیه باشد که بالاخره در مسیری که امریکا علاقه‌مند است، حرکت کند.

بروجردی درباره حمایت ایران برای مقابله با داعش که از سوی گروه الجیش الفتح اعلام شده بود و نیز مشکلات این گروه با داعش، گفت: آنها هم دست‌نشانده امریکا هستند و داعش ولیده امریکاست.

مشاهده صفحات روزنامه

ارسال نظر